Szkolenie

Prowadzenie buletynu informacji publicznej

O szkoleniu

Cele:

- zdobycie wiedzy dotyczącej teorii i praktyki związanej ze stosowaniem BIP’u do udostępniania informacji publicznej;

- zapoznanie się z podstawowymi terminami i definicjami z zakresu informacji publicznej; zapoznanie się wymogami prawnymi i technicznymi przy tworzeniu BIP’ów;

- zdobycie wiedzy praktycznej na temat właściwego przygotowania oraz prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej;
Kto powinien wziąć udział?
  • wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką,
  • osoby udostępniające dane na stronie internetowej;
  • członkowie zespołów redakcyjnych BIP

Program szkolenia

  1. Podstawy prawne prowadzenia BIP
    • Kto ma obowiązek prowadzić BIP
    • kluczowe założenia ustawy o dostępie do informacji publicznej
    • Informacje publikowane w BIP - obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej
    • Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej
    • BIP a ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
  2. BIP- zagadnienia praktyczne
    • Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA
    • Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury
    • Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
    • Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
    • Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie)
    • Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych?
    • efektywność BIP a udostępnianie informacji w trybie wnioskowym,
    • urzędowy publikator teleinformatyczny a internetowy serwis www
    • obowiązek zgłoszeniowy i funkcjonalność strony głównej BIP,
    • standaryzacja podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA,
    • jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki,
    • kluczowe orzecznictwo sądów administracyjnych związane z BIP.
  3. Obowiązki publikacyjne określone w ustawie o dostępie do informacji publicznej
    • Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń,
    • Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów,
    • Jak udostępniać informacje o sposobie załatwiania spraw i ich stanie?
    • Jak często i szczegółowo publikować dane o majątku oraz finansach?
    • Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach,
    • Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli,
    • Publikacja treści i postaci dokumentów urzędowych – porady praktyczne,
    • Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka
    • Jak poinformować o tym czego zabrakło w Biuletynie?
  4. Ograniczenia na stronach BIP
    • Zakres jawności danych o pracownikach i osobach pełniących funkcje publiczne,
    • Skuteczne i prawidłowe wyłączenie jawności tajemnic oraz danych prawnie chronionych?
    • Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
  5. Dyskusja

Czas trwania

09:00 – 14:00

Prelegenci

Cytat

Adam Parysz

Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.

Gdzie i kiedy

Online 26 sierpnia 2020

Zapisz się

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniach nadesłanych do dnia 14 sierpnia
590 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe i certyfikat w formie PDF.
Zapisz się
Cena 2
zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniach nadesłanych od dnia 15 sierpnia
690 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe i certyfikat w formie PDF.
Zapisz się

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
04-041 Warszawa
Międzyborska 50
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

- komputer lub urządzenie mobilne ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
- przeglądarka internetowa (preferowany Firefox),
- używasz przeglądarki EDGE, wspierana jest tylko najnowsza oparta na silniku Chromium,
- głośnik, mikrofon i/lub słuchawki,
- NIE łącz się przez VPN i/lub sieć firmową - mogą ograniczać dostęp,
- Internet Explorer (IE) oraz Yandex NIE są wspierane,
- na otrzymany link do pokoju webinarowego może zalogować się tylko jedna osoba/urządzenie,

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
04-041 Warszawa Międzyborska 50
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!