O szkoleniu
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się:
- czym jest mobbing i dyskryminacja w obliczu aktualnych przepisów,
- jakie są między nimi różnice,
- jak przeciwdziałać mobbingowi i dyskryminacji,
- jak reagować w przypadku nieuprawnionych zarzutów o mobbing i dyskryminację,
- jakie środki ochrony prawnej przysługują pracownikowi,
- czym jest procedura antymobbingowa i jak ją wprowadzić, aby cieszyć się przyjaznym środowiskiem pracy,
Szkolenie adresujemy do:
- działu HR
- kadr
- kierowników
- liderów zespołów
Program szkolenia
CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA
- Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
- Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
- Skala i rozmiar mobbingu;
- Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
- 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
- Zapobieganie dyskryminacji
- Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego.
DYSKRYMINACJA I MOBBING – UŁATWIENIA DLA PRACOWNIKÓW OD 7 WRZEŚNIA 2019
- Uproszczenie definicji dyskryminacji
- Plan działania dla pracodawców
- Zmiany w podejściu do mobbingu
- Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania
PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY
- Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
- Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
- Stres,
- Konflikt,
- Przyczyny po stronie mobbera,
- Przyczyny społeczno- kulturowe:
- Stereotypy,
- Uprzedzenia społeczne.
PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU
- – Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.
- – Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
- – Fałszywe ofiary mobbingu;
- – Zespół kozła ofiarnego;
TAKTYKI MOBBINGU
- Poniżanie;
- Upokarzanie;
- Zastraszanie;
- Zaniżanie kompetencji;
- Utrudnianie wykonywania pracy;
- Izolacja;
ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI
- Asertywność;
- Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
- Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu;
- Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
- Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
- Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
- Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa
JAK USTRZEC SIĘ MOBBINGU - FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA
- Feedback motywacyjny – pochwała jako motywator
- NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
- UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
- FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
- FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
- FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
- SPINKA
- Model Z
- SBI
- Coachingowa informacja Zwrotna
Czas trwania
Prelegenci

Trener Gamma
Zapisz się
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
