O szkoleniu
Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń, z jakimi może spotkać się organizacja. Bezpieczne i przyjazne środowisko pracy sprzyja zaś efektywności pracowników. Aby zapobiegać tym zjawiskom, konieczne jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na nie, najlepiej na każdym szczeblu organizacji.
Cele szkolenia:
- nabycie wiedzy, czym są mobbing i dyskryminacja,
- uzyskanie wiedzy, jak identyfikować mobbing,
- poznanie skutecznych sposobów przeciwdziałania mobbingowi
Dla organizacji:
- zbudowanie pozytywnego wizerunku organizacji,
- zyskanie opinii pozytywnego pracodawcy, który dba o dobrostan swoich pracowników i dobrą atmosferę pracy budowanie,
- lepsze rezultaty pracy dzięki większej motywacji i efektywności zadowolonych pracowników,
- ograniczenie kosztów finansowych, wizerunkowych i czasowych w postępowaniach sądowych (brak konieczności wypłacania odszkodowań i zadośćuczynień mobbingowanym pracownikom),
- zgodność z dyrektywą Unii Europejskiej oraz z prawem pracy.
Dla zespołów pracowniczych i menedżerów:
- zyskanie bezpiecznego i przyjaznego środowiska pracy,
- wsparcie w osiąganiu lepszych rezultatów,
- praca w stabilnej organizacji, z silną motywacją i kreatywnością pracowników,
- ograniczenie sytuacji konfliktowych w środowisku pracy.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- psychologicznych i społecznych mechanizmach powstawania zachowań mobbingowych,
- przepisach Kodeksu pracy dotyczących mobbingu i dyskryminacji.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- rozpoznawania mobbingu i dyskryminacji,
- odróżniania asertywności od mobbingu,
- promowania pozytywnej roli pracowników w tworzeniu bezpiecznego środowiska pracy,
- rozróżniania zachowań niepożądanych od tych, które warto eksponować w środowisku zawodowym.
Adresaci szkolenia:
- pracownicy wszystkich szczebli organizacji ze szczególnym uwzględnieniem działów HR,
- kadra kierownicza.
Program szkolenia
Zjawiska niepożądane
- Mobbing
- Dyskryminacja
- Molestowanie
- Naruszenie dóbr osobistych
Mobbing – czym jest, a czym nie jest?
- Definicja – Kodeks pracy
- Mobbing czynny i bierny
- Symptomy, zachowania podlegające mobbingowi
- Przykłady mobbingu w różnych organizacjach
- Odniesienie do prawa Unii Europejskiej
- Charakterystyka „ofiary”
- Mobber a mobbingowany
- Obrona przed mobbingiem, przeciwdziałanie – możliwości, metody, narzędzia
- Odpowiedzialność pracodawcy
Cechy mobbingu
- Długotrwałość
- Powtarzalność
- Poniżenie, ośmieszenie, izolowanie
Zachowania mobbingowe wg Leymana
Zachowania, które noszą znamiona mobbingu
Rodzaje mobbingu
Kontrola pracy pracownika a mobbing
Co jest, a co nie jest mobbingiem?
Odpowiedzialność za mobbing
Ochrona przed mobbingiem
Powództwo sądowe o mobbing – orzecznictwo
Dowody mobbingu
Przeciwdziałanie mobbingowi – rola działów HR w organizacjach
Zapobieganie mobbingowi
Skutki mobbingu
Dyskryminacja – definicja wg Prawa pracy
- Rodzaje dyskryminacji
- Zakaz dyskryminacji
- Odpowiedzialność za dyskryminację
- Różnice pomiędzy mobbingiem a dyskryminacją
- Dyskryminowanie pośrednie
- Dyskryminowanie bezpośrednie
- Inne przejawy dyskryminowania
- Zachowania podlegające dyskryminacji
- Przeciwdziałanie dyskryminacji – narzędzia, możliwości, granice
Równość płci w zatrudnieniu
Świadomość mocnych i słabych stron w przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji
- Narzędzia wspomagające radzeniu sobie z mobbingiem i dyskryminacją w miejscu pracy
- Strategia obrony – nowe technologie, związki zawodowe, przedstawiciel pracowników, koledzy i koleżanki, instytucje pomocy zewnętrznej
Przekonania a samoocena „ofiary” mobbingu lub dyskryminacji
- Zniekształcone wyobrażenia o sobie
- Kroki do zmiany postawy z pesymistycznej na optymistyczną
- Kreowanie radości życia
- Wdzięczność i nadzieja
- Proces budowania siły
- Źródła niszczenia zapału i siły
- Krąg zainteresowań a krąg wpływu
- Określenie działań niezbędnych do realizacji celów
Molestowanie seksualne – słowne, fizyczne, wizualne
Molestowanie – orzecznictwo
Ocena własnego sposobu funkcjonowania w warunkach stresu
- Precyzyjnie określone moje czynniki stresu
- Diagnoza własnego poziomu stresu w sytuacji mobbingu i dyskryminacji
- Jakie są moje reduktory stresu?
- Zrozumienie własnych reakcji na stres
- Radzenie sobie ze stresem
- Techniki relaksacyjne
- Panowanie nad emocjami
Rezultaty napięcia emocjonalnego związanego z mobbingiem i dyskryminacją
- Zmęczenie, stres, utrata poczucia kompetencji, utrata poczucia wartości, konflikty, depersonalizacja
- Antidotum – zwalczanie napięć emocjonalnych wywołanych mobbingiem
Asertywność w walce z mobbingiem i dyskryminacją
- Zachowania agresywne
- Zachowania bierne
- Zachowania asertywne
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach zawodowych
- Techniki asertywnej odmowy
- Komunikat JA jako technika zmniejszania oporu mobbera
Pytania uczestników, dyskusje, podsumowanie szkolenia.
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci
Trener biznesu, konsultant i ekspert z 20-letnim doświadczeniem, praktyk i manager.
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń:
- Zarządzanie projektami w praktyce,
- Mobbing,
- Negocjacje,
- Kierowanie zespołami,
- Motywowanie,
- Zarządzanie kryzysowe i kalkulacja ryzyka.
Zajęcia prowadzi metodami interaktywnymi, angażującymi uczestników w rozwiązywanie konkretnych problemów i sytuacji.
Podczas szkoleń i warsztatów łączy praktyczne umiejętności uzyskane w trakcie pracy na stanowisku Dyrektor firmy usługowej i Kierownik marketingu w firmie produkcyjnej, gdzie zarządzał zespołami.
Ukończył 2-letnie studia MBA ZZL (Zarządzanie Zasobami Ludzkimi) i Politechnikę Warszawską, a także studia podyplomowe: Zarządzanie, Komunikacja i Promocja w Biznesie oraz Polsko-Niemieckie Studia Menedżerskie – Nowoczesne zarządzanie kapitałem ludzkim.
Połączenie własnych doświadczeń zawodowych, solidnej podbudowy w postaci ukończonych studiów i kursów oraz doświadczeń uczestników szkoleń pozwala mu szybko znaleźć wspólny język z kursantami, którzy osiągają dzięki temu założone cele szkoleniowe.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607