Szkolenie

Przejmowanie klientów konkurencji

O szkoleniu

Przejmowanie klientów konkurencji, to kompetencja niezbędna każdemu sprzedawcy, przedstawicielowi handlowemu, handlowcowi czy KAM-owi. Jednym słowem, każdemu kto sprzedaje na konkurencyjnym rynku.

Dzięki umiejętnościom wyniesionym z tego szkolenia sprzedaż, Twoja rozmowa z klientem konkurencji będzie coraz częściej kończyła jego przejęciem. Szkolenia handlowców powinny być dostosowane do realiów ich pracy. A przecież każdy handlowiec codziennie rozmawia z klientami konkurencji. Nawet, jeżeli tak nie jest, to w najbliższym czasie wraz ze wzrostem konkurencji na twoim rynku będziesz coraz częściej słyszał od klientów, "ale my już korzystamy z ..." (i tu padnie nazwa konkurencji).

Czym wyróżniają się współcześni klienci? Czy klient współpracujący z naszą konkurencją różni się od naszego stałego klienta? Jakie rodzaju strategii użyć, aby zbudować trwałe i rentowne relacje z naszymi klientami? Czy aby zaplanować przejmowanie klientów należy przeprowadzić reorganizację firmy? I co tak naprawdę decyduje o sukcesie w sprzedaży - narzędzia czy umiejętności (techniki sprzedaży)? Uczestnicząc w szkoleniu "Przejmowanie klientów konkurencji" poznasz odpowiedzi na te i inne ważne pytania, a dodatkowo poznasz warsztat profesjonalnego handlowca nastawionego na pozyskiwanie klientów konkurencji. To właśnie w trakcie tego szkolenia sprzedaż klientom konkurencji będzie głównym zagadnieniem.
Dlaczego warto wziąć udział?

W trakcie szkolenia z przejmowania klienta konkurencji, handlowcy, którzy wezmą w nim udział zostaną przygotowani do przejęcia klientów korzystających z usług i produktów konkurencyjnych firm.

Dzięki wiedzy trenera i warsztatowej formie szkolenia "Przejmowanie klientów konkurencji", uczestnicy:

  • Nauczą się analizować poczynania konkurencji i wyciągać wnioski, które posłużą do przygotowania lepszej i atrakcyjniejszej oferty.
  • Dowiedzą się, jak opracować własną strategię przejęcia klienta konkurencji.
  • Przygotują się do prowadzenia rozmowy handlowej z klientem konkurencji.
  • Poznają i nauczą się korzystać z zasad prowadzenia działań sprzedażowych wykorzystywanych wobec klientów konkurencji.
Kto powinien wziąć udział?

Kierując się naszym doświadczeniem szkolenie z przejmowania klientów polecamy:

  • Przedstawicielom handlowym, sprzedawcom, handlowcom pracującym z klientami B2B i B2C.
  • Key Account Managerom.
  • Managerom sprzedaży.

Program szkolenia

1. ŚWIADOME I ZAPLANOWANE PRZEJMOWANIE KLIENTA KONKURENCJI

  • Segmentacja rynku - czy każdy klient jest ważny?
  • Waga kluczowych informacji o konkurencji. Skąd je pozyskać?
  • Analiza SWOT oferty konkurencji.
  • Jak ustalać cele - strategia SMART.
  • Realna, a rzeczywista pozycja konkurencji.

2. ZASOBY WŁASNEJ FIRMY

  • Sprzedaż doradcza jako sposób na zdobywanie przyczółków u klienta konkurencji.
  • Bądź pewny, że wiesz co sprzedajesz. Trójpolowa analiza naszej oferty.
  • Pozostałe czynniki wpływające na sukces w sprzedaży - zaraź klienta swoim entuzjazmem.

3. PROCES SPRZEDAŻY KLIENTOWI KONKURENCJI - KLUCZOWE ELEMENTY

  • Potrzeby psychologiczne i merytoryczne klientów.
  • Produkt czy relacja - co stanowi podstawę w procesie pozyskiwania klientów.
  • Kto kieruje rozmową ten ustala warunki - sposoby na prowadzenie profesjonalnej rozmowy handlowej.
  • Wyobrażenia + cecha, czyli schemat prezentacji produktu.

4. GOTOWE ROZWIĄZANIA NA WYJŚCIE Z IMPASU

  • Klient niechętny do kontakt.
  • Klient zadowolony z innego dostawcy.
  • Klienta nastawiony na cenę.
  • Klient "negocjator".
  • Klient nie zainteresowany i wiele innych sytuacji.

5. ZAMYKANIE PROCESU SPRZEDAŻY

  • Analiza sygnałów do zakupu.
  • Obiekcje radzenia sobie z nimi i ich pozytywna rola na tym etapie sprzedaży.
  • Przeformułowanie obiekcji w argument.
  • Sytuacja WIN - WIN czyli pierwszy w procesie budowania lojalności klienta.

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Cytat

BEATA J. GRABIAŃSKA

Trener praktyk biznesu. Ekspert w zakresie zarządzania, sprzedaży i obsługi klienta.

Karierę zawodową rozpoczęła w 1994 roku, jako prezenter w Radiu KOLOR. Od 1998 roku związana z Towarzystwem Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A., początkowo, jako ekspert kierujący działem Public Relations koordynowała pracę działu prasowego i współpracę z dziennikarzami. Odpowiadała również za tworzenie programu wewnętrznego PR. Realizowała projekty sponsoringowe. W latach 2004 - 2008 ekspert w biurze marketingu WARTA S.A. zajmowała się programami wsparcia dla Biura Sieci Sprzedaży, których celem było zwiększenie sprzedaży i powiększenie liczby agentów wyłącznych. Odpowiadała za działania marketingu korporacyjnego i marketingu produktowego (kompleksowe kampanie ATL i BTL).

W latach 2008 - 2010 Manager Strategii Marki w Nordisk Polska, gdzie opracowała strategię marki i działań PR dla poszczególnych produktów w zależności od grupy docelowej i celów biznesowych. Skutecznie rozwijała siły sprzedaży spółki (call center). Od 2011 roku doradca biznesowy, trener w projektach szkoleniowych realizowanych dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, FAPA, Citiboard i innych. Prowadziła szkolenia z zakresu umiejętności interpersonalnych, sprzedaży i obsługi klienta, zarządzania i rozwoju biznesu.

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania), studiów podyplomowych "Psychologia Finansów i Biznesu dla Managerów" na WSPIZ im. L. Koźmińskiego i studiów podyplomowych "Praktyczna Psychologia Społeczna" w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Ukończyła Szkołę Strategii Marki organizowaną przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Absolwentka Studium Coachingu Programowania Neurolingwistycznego - tytuł praktyka NLP.

Gdzie i kiedy

Online 31 maja 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
960 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena promocyjna
za osobę w ramach projektu "Profesjonalny Indywidualista 2021".
550 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa
Echa Leśne 27C
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa Echa Leśne 27C
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!