O szkoleniu
Wiele osób staje się menedżerami z mianowania lub nadania, co w wielu przypadkach sprowadza się do pełnienia przez nich funkcji formalnego przełożonego – zarządcy. Jednakże pozycję lidera zdobywa się podczas codziennej pracy z ludźmi, zdobywając ich akceptację, zaufanie i autorytet. To bardzo odpowiedzialna rola, a jej istotą jest praca zespołowa. Jak zauważył bowiem Mahatma Ghandi „Dawniej przywództwo wynikało z siły mięśni. Dzisiaj oznacza dogadywanie się z ludźmi”.
Po ukończeniu szkolenia, jego uczestnicy będą potrafili:
- stosować zasady skutecznego zarządzania zespołem,
- budować zespoły i unikać błędów przy ich tworzeniu,
- stosować różne style zarządzania zespołem,
- rozpoznawać i wpływać na dynamikę i etapy działania zespołu,
- stawiać cele, delegować, monitorować oraz rozliczać pracę zespołu,
- świadomie budować i wykorzystywać swój autorytet,
- zarządzać konfliktem i radzić sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich.
Dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, menedżerów przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji.
Program szkolenia
LIDER I JEGO ZNACZENIE DLA ZESPOŁU
- funkcje menedżera, lidera, przywódcy w zespole
- różnice pomiędzy menedżerem, liderem a coachem
- profil osobowościowo-kompetencyjny lidera
- obszary działania lidera
- źródła autorytetu lidera
- zachowania lidera wobec otoczenia zespołu
- podstawowe działania, umiejętności i nastawienia lidera
ZROZUMIEĆ ZESPÓŁ
- rodzaje zachowań i ich wpływ na efekt działań zespołu
- interakcje wewnątrz zespołu
- wpływ stosunków interpersonalnych na pracę zespołu
- różnice pomiędzy grupą i zespołem
- typowe sytuacje na poszczególnych etapach pracy z grupą
- etapy budowania zespołu
- działania przywódcze wspierające procesy zespołowe w praktyce
ROLA LIDERA W BUDOWANIU SKUTECZNOŚCI ZESPOŁU
- po co zespołowi lider
- rola przywódcy w budowaniu zespołu
- powiązanie działań szefa z wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami uwarunkowaniami pracy zespołu
- zachowania przywódcze na różnych etapach rozwoju zespołu
STYLE PRZYWÓDZTWA I KONTROLOWANA ELASTYCZNOŚĆ W ICH STOSOWANIU
- analiza skuteczności stylów przywódczych
- czynniki wpływające na dobór stylu przewodzenia
- analiza konsekwencji zastosowania konkretnego stylu w różnych sytuacjach
- analiza własnych predyspozycji w odniesieniu do stylu kierowania
- doskonalenie umiejętności dostosowywania stylu kierowania do poziomu dojrzałości pracowników i etapu budowania zespołu
ZASADY WYTYCZANIA CELÓW I BUDOWANIA STRATEGII DZIAŁANIA
- zasady skutecznego wytyczania celów
- czynniki wpływające na skuteczność realizacji celów zespołowych
- korelacja celów indywidualnych z celami zespołowymi
- elementy delegowania
- monitoring efektów
- rozliczanie z zadań i celów
SKUTECZNE NARZĘDZIA KOMUNIKACJI W PRACY LIDERA ZESPOŁU
- algorytmy ważnych rozmów
- prowadzenie „rozmowy na dywaniku”
- udzielanie pochwały na co dzień
- nagradzanie i karanie
- przekazywanie niepopularnych informacji
TRUDNE SYTUACJE LIDERSKIE
- zaufanie w zespole
- wzajemne uczciwość
- lider w obliczu kłopotów wewnętrznych
- style zachowań w sytuacjach konfliktowych
- lider, czyli sędzia, mediator czy motywator
- w krzywym zwierciadle – błędy, które możesz popełnić
- pułapki, których należy się wystrzegać
Czas trwania
3 dni: 8:30-15:30
Prelegenci
Tomasz Owczarek - Specjalizuje się w szkoleniach z przywództwa, zarządzania zespołem, motywowania, coachingu, prezentacji oraz inspiracyjnych wystąpień. Wspiera menedżerów, w formie treningów grupowych i indywidualnych, w obszarze tzw. osobistej efektywności.
Jako konsultant, trener i coach realizował projekty w kilkunastu branżach, współpracując z ponad setką organizacji. Współrealizował konferencje i wydarzenia rozwojowe dla największych polskich firm, występując również jako keynote speaker. Realizował filmy instruktażowe i rozwojowe z zakresu prezentacji i wizerunku. Współpracował ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej współtworząc podyplomową Akademię Trenerów.
Z wykształcenia magister psychologii, certyfikowany coach ICC, ukończył czteroletni kurs terapii poznawczo-behawioralnej, kurs terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach oraz wiele kursów z zakresu rozwoju. Certyfikowany moderator Design Thinking, uczestnik kursów z zakresu metod zwinnych w zarządzaniu zespołem, ekonomii behawioralnej, customer experience.
Od wielu lat współpracuje z Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów. Jest wykładowcą programu Executive MBA, prowadzi zajęcia z: Kierowania zespołem, Przywództwa i coachingu oraz Psychologicznych aspektów zarządzania.
Doświadczenie zawodowe zdobył pracując m.in. dla firm:
Grupa Żywiec, Bank PKO S.A, Bank PKO BP, Bank BPH, Hestia, Raiffeisen Polbank S.A., Marcopol, Asseco, T-Mobile, Plus, Grupa ENERGA i Grupa LOTOS.
Zdaniem uczestników szkoleń Tomka wyróżnia:
„Duża wiedza merytoryczna i praktyczna poparta wieloma konkretnymi przykładami z życia i literatury.”
„Ogromne oczytanie i znajomość współczesnych trendów w zarządzaniu.”
Uwielbia muzykę i książki. Aktywnie zajmuje się kilkoma dyscyplinami sportu.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gdańsk
woj. pomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów
- Ulica i nr: Aleja Grunwaldzka 472
- Kod pocztowy: 80-309
- Miejscowość: Gdańsk
- Numer NIP: 5840304615
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
