O szkoleniu
Szkolenie przygotowuje do zarządzania zespołem w oparciu
o znajomość stylów kierowania, sposobów motywowania pracowników, delegowania i kontrolowania realizacji zadań oraz metody udzielania informacji zwrotnej.
Uczestnicy poznają sposoby budowania autorytetu i wiarygodnych
relacji z pracownikami oraz nauczą się przygotowywać expose szefa,
by jasno określać cele i inspirować zespół do działania. Program
uwzględnia również udzielanie konstruktywnego feedbacku
i prowadzenie rozmów rozwojowych, które wspierają wzrost
efektywności zespołu.
Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.
- pracujemy w oparciu o case study, które pokazują realne problemy i rozwiązania,
- prowadzimy ćwiczenia zespołowe i indywidualne, po ich realizacji uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisujemy na flipcharcie, a następnie przekazujemy uczestnikom w formie prezentacji,
- przygotowujemy i zachęcamy do udziału w ćwiczeniach symulacyjnych,
- zachęcamy uczestników do dzielenia się własnym doświadczeniem i moderujemy dyskusje grupowe,
- prowadzimy krótkie, interaktywne wykłady.
Szkolenie skierowane jest do osób na różnych stanowiskach:
• nowo mianowani liderzy/menedżerowie,
• osoby przygotowujące się do awansu na stanowisko lidera/menedżera,
• liderzy/menedżerowie z krótkim stażem na stanowisku zarządczym,
• liderzy/ menedżerowie, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania zespołem
Program szkolenia
MODUŁ I
Rozwiązywanie problemów - czyli jak osiągać cele budując współpracę
- etapy rozwiązywania problemu – wg schematu ZAPD i PDCA,
- przepływ informacji jako podstawa harmonijnej współpracy,
- komunikacja i współpraca w sytuacji awarii – podstawowe zasady,
- test i samoocena w obszarze ZAPD.
MODUŁ II
Co dzieje się z ludźmi, gdy pojawiają się trudności - umiejętność diagnozowania problem czy konflikt?
- style reakcji na konflikt (podstawowe sposoby reagowania w sytuacji konfliktowej),
- jak rozwijają się konflikty – fazy rozwoju,
- przyczyny powstawania i narastania konfliktów w miejscu pracy,
- zachowania sprzyjające i utrudniające rozwiązywanie konfliktów,
- diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu,
- zachowania o charakterze uległości i ich następstwa,
- radzenie sobie w sytuacjach trudnych – odmowa, krytyka, złość, inne trudne emocje,
- ćwiczenie w obszarze konstruktywnych sposobów zachowania
w sytuacji problemowej, - kooperacja jako najbardziej trwały sposób rozwiązywania konfliktów.
MODUŁ III
Umiejętności analityczne
- myślenie analityczne - podstawowe zasady,
- najczęstsze błędy i bariery w myśleniu analitycznym; błędy w rozumowaniu i osądzie,
- etapy rozwiązywania problemu; wykorzystanie myślenia analitycznego w rozwiązywaniu problemów; definiowanie problematycznego obszaru; praca z informacjami; zbieranie informacji; wybór istotnych informacji, ich analiza i ocena, w jaki sposób rozwijać umiejętności analityczne?
MODUŁ IV
Etapy rozwiązywania problemu – w stronę kooperacji
- nazwanie lub narysowanie problemu,
- arkusze, diagramy natężenia występowania problemu,
- ustalenie reguł działania,
- poszukiwanie i wybór rozwiązań,
- harmonogram działania – plany, wykresy,
- wdrażanie ustaleń,
- sprawdzenie efektywności.
MODUŁ V
Kreatywność w budowaniu rozwiązań problemów - przegląd technik
- burza mózgów,
- analiza SWOT,
- partycypacja w podejmowaniu decyzji,
- technika przeciwnych reakcji,
- diagram Ishikawy,„6 x dlaczego?”,
- kruszenie obiektu,
- PMI,
- budowanie eksperymentów.
MODUŁ VI
- arkusz analizy kosztów i potencjalnych korzyści,
- określenie zagrożeń i wsparcia przy wdrażaniu rozwiązania,
- etap wdrożenia rozwiązań i kontroli ich skuteczności,
- cykl Deminga – praktyczne podejście do tematu zapewnienia trwałości rozwiązań,
- plan działania i odpowiedzialności.
MODUŁ VII
Radzenie sobie z codziennymi sytuacjami trudnymi/problemowymi
- analiza konkretnych sytuacji problemowych pojawiających się w codziennej pracy,
- przyczyny powstawania trudności w czasie rozwiązywania problemu (niesłuchanie, nadmierna koncentracja na sobie i własnych emocjach, niejasne formułowanie problemu, przedwczesne poszukiwanie rozwiązań, brak analizy błędów, niewypracowanie zasad, brak podsumowania i ustaleń końcowych),
- problemy pojawiające się w kontaktach z trudnymi współpracownikami.
Czas trwania
Czas trwania to 2 dni szkoleniowe - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Forma zajęć
Prelegenci
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:
- rozwijania kompetencji menedżerskich,
- komunikacji i współpracy,
- obsługi klienta,
- organizacji czasu pracy,
- radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
- mentoringu,
- train the trainers.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
------------------------------------------------------
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
- Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
- Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
- Kod pocztowy: 61-696
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792263350
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
