Przywództwo i zarządzanie zespołem - podejmowanie decyzji oraz budowanie zaangażowania

O szkoleniu

Szkolenie przygotowuje do zarządzania zespołem w oparciu
o znajomość stylów kierowania, sposobów motywowania pracowników, delegowania i kontrolowania realizacji zadań oraz metody udzielania informacji zwrotnej.
Uczestnicy poznają sposoby budowania autorytetu i wiarygodnych
relacji z pracownikami oraz nauczą się przygotowywać expose szefa,
by jasno określać cele i inspirować zespół do działania. Program
uwzględnia również udzielanie konstruktywnego feedbacku
i prowadzenie rozmów rozwojowych, które wspierają wzrost
efektywności zespołu.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.

  • pracujemy w oparciu o case study, które pokazują realne problemy i rozwiązania,
  • prowadzimy ćwiczenia zespołowe i indywidualne, po ich realizacji uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisujemy na flipcharcie, a następnie przekazujemy uczestnikom w formie prezentacji, 
  • przygotowujemy i zachęcamy do udziału w ćwiczeniach symulacyjnych, 
  • zachęcamy uczestników do dzielenia się własnym doświadczeniem i moderujemy dyskusje grupowe, 
  • prowadzimy krótkie, interaktywne wykłady.  
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do osób na różnych stanowiskach:

• nowo mianowani liderzy/menedżerowie,

• osoby przygotowujące się do awansu na stanowisko lidera/menedżera,

• liderzy/menedżerowie z krótkim stażem na stanowisku zarządczym,

• liderzy/ menedżerowie, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania zespołem

Program szkolenia

MODUŁ I 

Rozwiązywanie problemów - czyli jak osiągać cele budując współpracę

  • etapy rozwiązywania problemu – wg schematu ZAPD i PDCA,
  • przepływ informacji jako podstawa harmonijnej współpracy,
  • komunikacja i współpraca w sytuacji awarii – podstawowe zasady,
  • test i samoocena w obszarze ZAPD.

MODUŁ II

Co dzieje się z ludźmi, gdy pojawiają się trudności - umiejętność diagnozowania problem czy konflikt?

  • style reakcji na konflikt (podstawowe sposoby reagowania  w sytuacji konfliktowej),
  • jak rozwijają się konflikty – fazy rozwoju, 
  • przyczyny powstawania i narastania konfliktów w miejscu pracy,
  • zachowania sprzyjające i utrudniające rozwiązywanie konfliktów,
  • diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu,
  • zachowania o charakterze uległości i ich następstwa,
  • radzenie sobie w sytuacjach trudnych – odmowa, krytyka, złość, inne trudne emocje,
  • ćwiczenie w obszarze konstruktywnych sposobów zachowania
    w sytuacji problemowej,
  • kooperacja jako najbardziej trwały sposób rozwiązywania konfliktów.

MODUŁ III

Umiejętności analityczne

  • myślenie analityczne - podstawowe zasady, 
  • najczęstsze błędy i bariery w myśleniu analitycznym; błędy w rozumowaniu i osądzie,
  • etapy rozwiązywania problemu; wykorzystanie myślenia analitycznego w rozwiązywaniu problemów; definiowanie problematycznego obszaru; praca z informacjami; zbieranie informacji; wybór istotnych informacji, ich analiza i ocena, w jaki sposób rozwijać umiejętności analityczne?

MODUŁ IV

Etapy rozwiązywania problemu – w stronę kooperacji  

  • nazwanie lub narysowanie problemu,
  • arkusze, diagramy natężenia występowania problemu,
  • ustalenie reguł działania,
  • poszukiwanie i wybór rozwiązań,
  • harmonogram działania – plany, wykresy,
  • wdrażanie ustaleń,
  • sprawdzenie efektywności.

MODUŁ V

Kreatywność w budowaniu rozwiązań problemów - przegląd technik

  • burza mózgów, 
  • analiza SWOT, 
  • partycypacja w podejmowaniu decyzji, 
  • technika przeciwnych reakcji, 
  • diagram Ishikawy,„6 x dlaczego?”, 
  • kruszenie obiektu, 
  • PMI, 
  • budowanie eksperymentów.

MODUŁ VI

  • arkusz analizy kosztów i potencjalnych korzyści, 
  • określenie zagrożeń i wsparcia przy wdrażaniu rozwiązania, 
  • etap wdrożenia rozwiązań i kontroli ich skuteczności, 
  • cykl Deminga – praktyczne podejście do tematu zapewnienia trwałości rozwiązań,
  • plan działania i odpowiedzialności.

MODUŁ VII

Radzenie sobie z codziennymi sytuacjami trudnymi/problemowymi

  • analiza konkretnych sytuacji problemowych pojawiających się w codziennej pracy,
  • przyczyny powstawania trudności w czasie rozwiązywania problemu (niesłuchanie, nadmierna koncentracja na sobie i własnych emocjach, niejasne formułowanie problemu, przedwczesne poszukiwanie rozwiązań, brak analizy błędów, niewypracowanie zasad, brak podsumowania i ustaleń końcowych),
  • problemy pojawiające się w kontaktach z trudnymi współpracownikami. 

Czas trwania

Czas trwania to 2 dni szkoleniowe - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).

Forma zajęć

Prelegenci

Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
OPEN Konsultacje i Szkolenia

Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie  audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim  doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.

Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:

  • rozwijania kompetencji menedżerskich,
  • komunikacji i współpracy,
  • obsługi klienta,
  • organizacji czasu pracy,
  • radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
  • mentoringu,
  • train the trainers.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: tylko stacjonarne

Rejestracja

Cena 1
9 800
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji. 

Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.

------------------------------------------------------

Rezygnacja:

1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.

O dofinansowanie wynoszące do 65% mogą ubiegać się firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
  • Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
  • Kod pocztowy: 61-696
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7792263350

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska ul. Serbska 6a/1

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!