Psychologia marketingu

O szkoleniu

Korzyści ze szkolenia:

  • dowiesz się, jakie są poznawcze, emocjonalne i motywacyjne procesy leżące u podstaw konkretnych zachowań konsumenckich i jak można na nie skutecznie oddziaływać
  • dowiesz się, jak używać psychologii marketingu w procesie segmentacji rynku i w trakcie tworzenia wizerunku firmy i jej produktów
  • pomoże tworzeniu skutecznych strategii marketingowych w oparciu o znajomość psychologii marketingu i ekonomii behawioralnej 
  • identyfikowaniu słabych i silnych stron marki własnej i marek konkurencyjnych i właściwe pozycjonowanie marki na rynku
  • tworzeniu pozytywnego afektu / sympatii do marki
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI

  • Lepsze zrozumienie potrzeb i motywacji klientów:
  • zdobędziesz wiedzę na temat zachowań konsumentów i źródeł ich decyzji zakupowych (czasami bardzo zaskakujących i nieoczywistych). Dzięki temu będziesz mógł bardziej precyzyjnie dopasować ofertę i strategię do oczekiwań i preferencji klientów.
  • Skuteczniejsze projektowanie produktów i usług:
  • Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii marketingu umożliwia projektowanie produktów i usług lepiej odpowiadających na potrzeby i preferencje klientów. Możesz dzięki temu uniknąć błędów w projektowaniu i wprowadzać innowacje, które przyciągną uwagę oraz spełnią oczekiwania konsumentów.
  • Efektywniejsze prowadzenie kampanii marketingowych:
  • lepsze zrozumienie psychologicznych mechanizmów decyzyjnych klientów pozwali ci lepiej targetować reklamy i komunikować się z nimi w sposób bardziej skuteczny. 
  • Zwiększenie lojalności klientów:
  • dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii opartych na psychologii zachowań konsumentów, zbudujesz silniejsze relacje z klientami i zwiększać ich lojalność wobec marki. Dowiesz się, jak budować pozytywne nastawienie i sympatię wobec swojej marki, tworząc trwałe więzi z klientami.
  • Optymalizacja doświadczenia klienta:
  • będziesz mógł zidentyfikować obszary, w których można poprawić doświadczenie klienta, co przeloży się na wzrost satysfakcji i większą skłonność do powrotu klientów. Można również minimalizować bariery zakupowe i poprawiać interakcje z klientami.

Dowiesz się również:

  • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
  • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
  • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje - i jak to możesz wykorzystać w marketingu?
  • Dlaczego oferowanie wiele możliwości wyboru produktów lub usług to tak naprawdę pułapka dla klienta i jak z niej wyjść?
  • To szkolenie to unikatowe połączenie wiedzy z zakresu psychologii marketingu z najnowszymi badaniami zachowań konsumenckich tworzy pełen inspiracji warsztat, który zrewolucjonizuje Twój sposób myślenia o marketingu. Naprawdę. Przekonaj się.
Kto powinien wziąć udział?

TAJNIKI ZACHOWAŃ I DECYZJI KONSUMENTÓW - JAK JE WYKORZYSTAĆ DLA SUKCESU W BIZNESIE

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.

Dla kogo?

  • Szkolenie jest skierowane dla specjalistów z obszaru marketingu, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o psychologii marketingu oraz zachowaniach konsumenckich.
  • Przeznaczone jest także do osób, które chcą lepiej zrozumieć ekonomię behawioralną i wykorzystać tę wiedzę w praktyce marketingowej i sprzedażowej.
  • Niezależnie od dotychczasowego doświadczenia w marketingu, uczestnicy zdobędą narzędzia i strategie, które pozwolą im skuteczniej dotrzeć do klientów i wpływać na ich decyzje zakupowe.

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jak powstaje wiedza konsumenta

  • Jak uczymy się i zapamiętujemy
  • Jak wybieramy
  • Jak kupujemy
  • I jak racjonalizujemy podjęte decyzje 

2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie

  • Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
  • Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie

3. Motywacje i emocje w marketingu

  • Kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
  • Reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe
  • Kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki
  • Kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji

4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa

  • Ocena zgodności oczekiwań z rzeczywistością.
  • Wpływ doświadczenia zakupowego na lojalność klienta.
  • Strategie zarządzania dysonansem pozakupowym.

5. Modele decyzji zakupowych

  • Model EKB, Fishbeina, Ajzena 
  • Jak konsument szuka informacji
  • Jak porównuje możliwe opcje wyboru
  • Jak podejmuje decyzje o zakupie
  • Jak zachowuje się po dokonaniu zakupu

6.  Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?

  • AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
  • DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta

7. Psychograficzna segmentacja rynku

  • VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) - model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia 
  • VALS 2 - 8 podstawowych grup konsumenckich 
  • Model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem

8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu

9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie

A ponadto: 

  • Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
  • Poszukasz jajka w cieście
  • Poznasz tajemnicę czarnej perły
  • Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
  • Policzysz czarne i zielone taksówki
  • Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
  • Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
  • Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond
  • … i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy

Czas trwania

2 dni, 10:00 - 17:00

Prelegenci

Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska

Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketingu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Standard
2 085
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 150 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 4.65% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 6.98% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
  • Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7831236140

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska al. Jana Pawła II 27

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
42 profesjonalne szkolenia z Marketingu, Digital Marketingu, Social Mediów, Sprzedaży (w tym Trade Marketing i Category Management) , AI w biznesie i CX. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!