O szkoleniu
Korzyści ze szkolenia:
- dowiesz się, jakie są poznawcze, emocjonalne i motywacyjne procesy leżące u podstaw konkretnych zachowań konsumenckich i jak można na nie skutecznie oddziaływać
- dowiesz się, jak używać psychologii marketingu w procesie segmentacji rynku i w trakcie tworzenia wizerunku firmy i jej produktów
- pomoże tworzeniu skutecznych strategii marketingowych w oparciu o znajomość psychologii marketingu i ekonomii behawioralnej
- identyfikowaniu słabych i silnych stron marki własnej i marek konkurencyjnych i właściwe pozycjonowanie marki na rynku
- tworzeniu pozytywnego afektu / sympatii do marki
KORZYŚCI
- Lepsze zrozumienie potrzeb i motywacji klientów:
- zdobędziesz wiedzę na temat zachowań konsumentów i źródeł ich decyzji zakupowych (czasami bardzo zaskakujących i nieoczywistych). Dzięki temu będziesz mógł bardziej precyzyjnie dopasować ofertę i strategię do oczekiwań i preferencji klientów.
- Skuteczniejsze projektowanie produktów i usług:
- Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii marketingu umożliwia projektowanie produktów i usług lepiej odpowiadających na potrzeby i preferencje klientów. Możesz dzięki temu uniknąć błędów w projektowaniu i wprowadzać innowacje, które przyciągną uwagę oraz spełnią oczekiwania konsumentów.
- Efektywniejsze prowadzenie kampanii marketingowych:
- lepsze zrozumienie psychologicznych mechanizmów decyzyjnych klientów pozwali ci lepiej targetować reklamy i komunikować się z nimi w sposób bardziej skuteczny.
- Zwiększenie lojalności klientów:
- dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii opartych na psychologii zachowań konsumentów, zbudujesz silniejsze relacje z klientami i zwiększać ich lojalność wobec marki. Dowiesz się, jak budować pozytywne nastawienie i sympatię wobec swojej marki, tworząc trwałe więzi z klientami.
- Optymalizacja doświadczenia klienta:
- będziesz mógł zidentyfikować obszary, w których można poprawić doświadczenie klienta, co przeloży się na wzrost satysfakcji i większą skłonność do powrotu klientów. Można również minimalizować bariery zakupowe i poprawiać interakcje z klientami.
Dowiesz się również:
- Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
- Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
- Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje - i jak to możesz wykorzystać w marketingu?
- Dlaczego oferowanie wiele możliwości wyboru produktów lub usług to tak naprawdę pułapka dla klienta i jak z niej wyjść?
- To szkolenie to unikatowe połączenie wiedzy z zakresu psychologii marketingu z najnowszymi badaniami zachowań konsumenckich tworzy pełen inspiracji warsztat, który zrewolucjonizuje Twój sposób myślenia o marketingu. Naprawdę. Przekonaj się.
TAJNIKI ZACHOWAŃ I DECYZJI KONSUMENTÓW - JAK JE WYKORZYSTAĆ DLA SUKCESU W BIZNESIE
Jak?
Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.
Dla kogo?
- Szkolenie jest skierowane dla specjalistów z obszaru marketingu, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o psychologii marketingu oraz zachowaniach konsumenckich.
- Przeznaczone jest także do osób, które chcą lepiej zrozumieć ekonomię behawioralną i wykorzystać tę wiedzę w praktyce marketingowej i sprzedażowej.
- Niezależnie od dotychczasowego doświadczenia w marketingu, uczestnicy zdobędą narzędzia i strategie, które pozwolą im skuteczniej dotrzeć do klientów i wpływać na ich decyzje zakupowe.
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak powstaje wiedza konsumenta
- Jak uczymy się i zapamiętujemy
- Jak wybieramy
- Jak kupujemy
- I jak racjonalizujemy podjęte decyzje
2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie
- Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
- Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie
3. Motywacje i emocje w marketingu
- Kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
- Reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe
- Kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki
- Kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji
4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa
- Ocena zgodności oczekiwań z rzeczywistością.
- Wpływ doświadczenia zakupowego na lojalność klienta.
- Strategie zarządzania dysonansem pozakupowym.
5. Modele decyzji zakupowych
- Model EKB, Fishbeina, Ajzena
- Jak konsument szuka informacji
- Jak porównuje możliwe opcje wyboru
- Jak podejmuje decyzje o zakupie
- Jak zachowuje się po dokonaniu zakupu
6. Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?
- AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
- DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta
7. Psychograficzna segmentacja rynku
- VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) - model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia
- VALS 2 - 8 podstawowych grup konsumenckich
- Model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem
8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu
9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie
A ponadto:
- Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
- Poszukasz jajka w cieście
- Poznasz tajemnicę czarnej perły
- Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
- Policzysz czarne i zielone taksówki
- Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
- Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
- Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond
- … i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy
Czas trwania
2 dni, 10:00 - 17:00
Prelegenci
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 990 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- Rozwiń
- 2.01% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
- Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7831236140