Psychologia zachowań konsumenckich

O szkoleniu

Korzyści ze szkolenia:

  • dowiesz się, jakie są poznawcze, emocjonalne i motywacyjne procesy leżące u podstaw konkretnych zachowań konsumenckich i jak można na nie skutecznie oddziaływać
  • dowiesz się, jak używać psychologii marketingu w procesie segmentacji rynku i w trakcie tworzenia wizerunku firmy i jej produktów
  • pomoże tworzeniu skutecznych strategii marketingowych w oparciu o znajomość psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej 
  • identyfikowaniu słabych i silnych stron marki własnej i marek konkurencyjnych i właściwe pozycjonowanie marki na rynku
  • tworzeniu pozytywnego afektu / sympatii do marki
Dlaczego warto wziąć udział?

Dowiesz się:

  • Jakie są psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich
  • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
  • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
  • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje
  • Dlaczego zbyt wiele możliwości wyboru to tak naprawdę pułapka i jak z niej wyjść
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.

Szkolenie możesz zamówić tutaj:
https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/psychologia-konsumenci/

Program szkolenia

Dowiesz się:

  • Jakie są psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich
  • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
  • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
  • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje
  • Dlaczego zbyt wiele możliwości wyboru to tak naprawdę pułapka i jak z niej wyjść

PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH

PROGRAM SZKOLENIA 2022

1. Jak powstaje wiedza konsumenta

  • Jak uczymy się i zapamiętujemy
  • Jak wybieramy
  • Jak kupujemy
  • I jak racjonalizujemy podjęte decyzje 

2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie

  • Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
  • Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie

3. Motywacje i emocje w marketingu

  • kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
  • reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe
  • kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki
  • kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji

4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa

5. Modele decyzji zakupowych

  • model EKB, Fishbeina, Ajzena 
  • jak konsument szuka informacji
  • jak porównuje możliwe opcje wyboru
  • jak podejmuje decyzje o zakupie
  • jak zachowuje się po dokonaniu zakupu

6.  Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?

  • AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
  • DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta

7. Psychograficzna segmentacja rynku

  • VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) - model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia 
  • VALS 2 - 8 podstawowych grup konsumenckich 
  • model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem

8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu

9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie

  • jakie badania należy robić
  • i ile może kosztować ich nie zrobienie

A ponadto: 

  • Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
  • Poszukasz jajka w cieście
  • Poznasz tajemnicę czarnej perły
  • Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
  • Policzysz czarne i zielone taksówki
  • Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
  • Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
  • Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond

… i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.

Dla kogo?

Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.

Czas trwania

2 dni, 9:30 - 16:30

Prelegenci

dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska

Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketinguu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Warszawa Biurowiec Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

CK Golden Floor

Warszawa

Al. Jerozolimskie 123A

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 736
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
Cena promocyjna
1 611
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!