Szkolenie

Psychologia zachowań konsumenckich

O szkoleniu

Ogromna konkurencja i wysycenie rynku sprawia, że tylko profesjonaliści są w stanie się na nim utrzymać. Sama wiedza marketingowa jednak nie wystarczy. Okazuje się, ze człowiek nie jest tak racjonalny, jak chciały tego klasyczne modele ekonomiczne popytu i podaży - a homo-economicus – nie istnieje. „Człowiek nieracjonalny” to jednak nie „człowiek nieprzewidywalny”. Ale - by przewidzieć jego zachowanie - potrzebna jest wiedza psychologiczna, poznanie i rozszyfrowanie jego potrzeb, pragnień i zachowań. Zrozumienie konsumenta to dziś klucz do marketingowego sukcesu.

Na szkoleniu dowiesz się, jakie są poznawcze, emocjonalne i motywacyjne procesy leżące u podstaw konkretnych zachowań konsumenckich i jak można na nie skutecznie oddziaływać. Nauczysz się rozpoznawać zjawiska psychologiczne w strategiach marketingowych, w procesie segmentacji rynku i w trakcie tworzenia wizerunku firmy i jej produktów.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia / szkolenie pomoże w:

  • tworzeniu skutecznych strategii marketingowych w oparciu o znajomość psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej 
  • budowaniu strategii kontrolowania zachowań konsumentów w oparciu o procesy emocjonalne i poznawcze
  • identyfikowaniu słabych i silnych stron marki własnej i marek konkurencyjnych i właściwe pozycjonowanie marki na rynku
  • tworzeniu pozytywnego afektu/sympatii do marki

Dowiesz się:

  • Jakie są psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich
  • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
  • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
  • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje
  • Dlaczego zbyt wiele możliwości wyboru to tak naprawdę pułapka i jak z niej wyjść

A ponadto: 

  • Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
  • Poszukasz jajka w cieście
  • Poznasz tajemnicę czarnej perły
  • Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
  • Policzysz czarne i zielone taksówki
  • Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
  • Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
  • Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond

… i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.

ZAMÓW SZKOLENIE tutaj:
https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/psychologia-konsumenci/

Program szkolenia

1. Jak powstaje wiedza konsumenta – czyli skąd wiemy to, co wiemy

  • Jak uczymy się
  • Jak zapamiętujemy
  • Jak wybieramy
  • Jak kupujemy
  • I jak racjonalizujemy podjęte decyzje

2. Jak kształtują się postawy i jak wpływają na nasze wybory życiowe i konsumenckie

3. Dlaczego konstrukcja postawy stabilnej, jednowymiarowej i świadomej odchodzi w niebyt, czym są postawy utajone i co z tego wynika

4. Czym jest warunkowanie ewaluatywne i doświadczanie produktu 

5. Jak wyglądają i w jakim stopniu działają modele decyzji zakupowych (EKB, Fishbeina i Ajzena) 

6. Czym są AIDA i DAGMAR i dlaczego – choć warto je znać, już nam nie wystarczają

7. Czym są VALS, VALS 2 i Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem

8. Czym jest wizerunek marki i produktu i co na nie wpływa

9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie

  • jakie badania należy robić
  • i ile może kosztować ich nie zrobienie

Czas trwania

2 dni, 09:00 - 16:00

Prelegenci

Cytat

Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), wykładowczynią akademicką – Uniwersytet SWPS, Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Szkoła Bankowa i Uniwersytet Warszawski oraz badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4PResearch Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Gdzie i kiedy

Warszawa 23 - 24 marca 2022
Warszawa Biurowiec Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 2 - 3 grudnia 2021
Warszawa Biurowiec Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 21 - 22 września 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1790 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu. Szkolenie realizowane za pośrednictwem platformy ZOOM.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!