O szkoleniu
Szkolenie zostało zaplanowane w taki sposób, by odpowiadało na potrzeby uczestników, w zależności od ich poziomu wiedzy oraz doświadczenia. Zarówno osoby początkujące, jak i średnio zaawansowane uzyskają praktyczną wiedzę.
Szkolenie zaczniemy od podstaw PR-u, by w kolejnych etapach poruszyć zagadnienia bardziej zaawansowane, niezbędne w pracy specjalisty Public Relations.
Ukończenie szkolenia Public Relations w praktyce daje solidne i praktyczne podstawy do inicjowania kontaktu z dziennikarzem oraz do podjęcia działań prewencyjnych w sytuacji kryzysu. Oswoi również uczestnika z trudnym tematem, jakim są wystąpienia publiczne.
Szkolenie jest idealnym rozwiązaniem dla osób pracujących lub ubiegających się o pracę na stanowisko Specjalisty ds. PR, Specjalisty ds. Marketingu, Kierownika, Marketera itp.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą pracować na komputerach – wymagana jest podstawowa znajomość programów MS Word oraz MS Excel. Poznamy także programy i narzędzia on-line, które wspierają i ułatwiają pracę współczesnego PR-owca.
Czego się nauczysz
- Prowadzenia działania Public Relations zgodnie z etyką branżową
- Tworzenia bazy mediów
- Inicjowania kontaktu z dziennikarzem
- Pisania informacji prasowych i planowania dystrybucji
- Działań na wypadek sytuacji kryzysowych w social media
Szkolenie Public Relations w praktyce przeznaczone jest dla osób, które chciałyby poznać kulisy pracy w branży Public Relations lub odpowiadają za tego typu działania w swojej firmie. Polecam je również tym, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności i zainicjować swój pierwszy kontakt z dziennikarzem.
Szkolenie Public Relations w praktyce skierowane jest głównie do:
- Specjalisty ds. public relations, który chciałby uporządkować lub odświeżyć dotychczasową wiedzę na temat dobrych praktyk public relations i poznać obecne trendy w branży;
- Menedżera firmy, który chciałby przekonać się, czy warto wprowadzić działania public relations do swojego przedsiębiorstwa;
- Marketera, który chciałby oprócz strategii marketingowych zacząć wdrażać strategie PR-owe;
- Specjalisty ds. komunikacji, który chce poszerzyć umiejętności umożliwiające lepszy kontakt z dziennikarzami, czy też poznać najlepsze techniki do wykorzystania przy wystąpieniach publicznych.
Program szkolenia
Czym jest Public Relations?
- istota i etyka branży PR
- rola mediów w pracy PR-owca
- najczęściej stosowane narzędzia PR
- co to jest „czarny PR”
Kontakt z dziennikarzem – od czego zacząć?
- tworzenie bazy mediów oraz dziennikarzy – warsztat z użyciem komputera
- audyt i monitoring informacji
- narzędzia (płatne i bezpłatne) do monitoringu oraz korzyści wynikające z monitoringu brandu – omówienie narzędzi
- kontakt z dziennikarzem – zasady, techniki, rodzaje
Informacja prasowa – podstawowe narzędzie pracy w branży PR
- budowa informacji prasowej
- sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady
- zasady redagowania tekstów i poprawności językowej
- styl informacji prasowej
- różnice wynikające z przeznaczenia tekstu oraz rodzaju medium
- dystrybucja tekstów oraz monitoring efektów działań
Praktyczny warsztat z pisania i redagowania tekstów – warsztat z użyciem komputera
- W trakcie warsztatu uczestnicy stworzą bazę mediów według potrzeb, napiszą informację prasową oraz zaplanują jej dystrybucję.
Kryzysy wizerunkowe – co robić by nie stracić głowy?
- przyczyny i typy sytuacji kryzysowych
- fazy sytuacji kryzysowych
- planowanie działań w przypadku sytuacji kryzysowych
- kryzysy w social media
Relacje z mediami – jak przygotować się do wystąpienia publicznego?
- etapy przygotowania do kontaktu z dziennikarzem
- techniki dziennikarskie i sposoby reagowania
- przygotowanie do wystąpienia przed kamerą
Czas trwania
Prelegenci

Anna Przybysz
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z Public Relations oraz komunikacją. Prelegentka i wykładowca akademicki, która wierzy w moc relacji.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
