Szkolenie

Public Relations w praktyce

O szkoleniu

Jednodniowe szkolenie Public Relations w praktyce to kompleksowe zajęcia, dzięki którym nauczysz się podstaw PR-u i rozpoczniesz samodzielne działania. Szkolenie składa się z najważniejszych zagadnień dotyczących Public Relations, takich jak: relacje z mediami (media relations), zarządzanie sytuacją kryzysową (crisis management) czy wystąpienia publiczne (trening medialny).

Szkolenie zostało zaplanowane w taki sposób, by odpowiadało na potrzeby uczestników, w zależności od ich poziomu wiedzy oraz doświadczenia. Zarówno osoby początkujące, jak i średnio zaawansowane uzyskają praktyczną wiedzę.

Szkolenie zaczniemy od podstaw PR-u, by w kolejnych etapach poruszyć zagadnienia bardziej zaawansowane, niezbędne w pracy specjalisty Public Relations.

Ukończenie szkolenia Public Relations w praktyce daje solidne i praktyczne podstawy do inicjowania kontaktu z dziennikarzem oraz do podjęcia działań prewencyjnych w sytuacji kryzysu. Oswoi również uczestnika z trudnym tematem, jakim są wystąpienia publiczne.

Szkolenie jest idealnym rozwiązaniem dla osób pracujących lub ubiegających się o pracę na stanowisko Specjalisty ds. PR, Specjalisty ds. Marketingu, Kierownika, Marketera itp.

W trakcie szkolenia, uczestnicy będą pracować na komputerach – wymagana jest podstawowa znajomość programów MS Word oraz MS Excel. Poznamy także programy i narzędzia on-line, które wspierają i ułatwiają pracę współczesnego PR-owca.
Dlaczego warto wziąć udział?

Czego się nauczysz

  • Prowadzenia działania Public Relations zgodnie z etyką branżową
  • Tworzenia bazy mediów
  • Inicjowania kontaktu z dziennikarzem
  • Pisania informacji prasowych i planowania dystrybucji
  • Działań na wypadek sytuacji kryzysowych w social media
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Public Relations w praktyce przeznaczone jest dla osób, które chciałyby poznać kulisy pracy w branży Public Relations lub odpowiadają za tego typu działania w swojej firmie. Polecam je również tym, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności i zainicjować swój pierwszy kontakt z dziennikarzem.

Szkolenie Public Relations w praktyce skierowane jest głównie do:

  • Specjalisty ds. public relations, który chciałby uporządkować lub odświeżyć dotychczasową wiedzę na temat dobrych praktyk public relations i poznać obecne trendy w branży;
  • Menedżera firmy, który chciałby przekonać się, czy warto wprowadzić działania public relations do swojego przedsiębiorstwa;
  • Marketera, który chciałby oprócz strategii marketingowych zacząć wdrażać strategie PR-owe;
  • Specjalisty ds. komunikacji, który chce poszerzyć umiejętności umożliwiające lepszy kontakt z dziennikarzami, czy też poznać najlepsze techniki do wykorzystania przy wystąpieniach publicznych.

Program szkolenia

Czym jest Public Relations?

  • istota i etyka branży PR
  • rola mediów w pracy PR-owca
  • najczęściej stosowane narzędzia PR
  • co to jest „czarny PR”

Kontakt z dziennikarzem – od czego zacząć?

  • tworzenie bazy mediów oraz dziennikarzy – warsztat z użyciem komputera
  • audyt i monitoring informacji
  • narzędzia (płatne i bezpłatne) do monitoringu oraz korzyści wynikające z monitoringu brandu – omówienie narzędzi
  • kontakt z dziennikarzem – zasady, techniki, rodzaje

Informacja prasowa – podstawowe narzędzie pracy w branży PR

  • budowa informacji prasowej
  • sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady
  • zasady redagowania tekstów i poprawności językowej
  • styl informacji prasowej
  • różnice wynikające z przeznaczenia tekstu oraz rodzaju medium
  • dystrybucja tekstów oraz monitoring efektów działań

Praktyczny warsztat z pisania i redagowania tekstów – warsztat z użyciem komputera

  • W trakcie warsztatu uczestnicy stworzą bazę mediów według potrzeb, napiszą informację prasową oraz zaplanują jej dystrybucję.

Kryzysy wizerunkowe – co robić by nie stracić głowy?

  • przyczyny i typy sytuacji kryzysowych
  • fazy sytuacji kryzysowych
  • planowanie działań w przypadku sytuacji kryzysowych
  • kryzysy w social media

Relacje z mediami – jak przygotować się do wystąpienia publicznego?

  • etapy przygotowania do kontaktu z dziennikarzem
  • techniki dziennikarskie i sposoby reagowania
  • przygotowanie do wystąpienia przed kamerą

Czas trwania

8:30-16:30

Prelegenci

Cytat

Anna Przybysz

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z Public Relations oraz komunikacją. Prelegentka i wykładowca akademicki, która wierzy w moc relacji.

Gdzie i kiedy

Online dowolny termin

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1200 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2,
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2,
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!