O szkoleniu
Podczas szkolenia omawiamy zasady korzystania i obsługi platformy PUESC, zasady wypełniania formularzy SENT, obsługa strefy e-Klient, sposób wykonywania obowiązków przez poszczególne rodzaje podmiotów, zasady kontroli i system kar, zasady stosowania procedury awaryjnej, przeprowadzimy warsztaty komputerowe.
Cele szkolenia:
- Zapoznanie z platformą PUESC i jej obsługą,
- Szczegółowe przedstawienie obowiązków przedsiębiorców, zasad odpowiedzialności i sposobu rejestracji zgłoszeń SENT,
- Podsumowanie zmian zawartych w ostatnich nowelizacjach przepisów,
- Wyjaśnienie wątpliwości związanych z tematem szkolenia oraz nabycie praktycznych umiejętności podczas ćwiczeń przy komputerach. Omówienie nowych regulacji.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy poznają m.in. następujące zagadnienia:
- Jak uzyskać odpowiedni dostęp do platformy PUESC, w zależności od indywidualnych potrzeb użytkownika i obsługiwanych systemów,
- Funkcjonalność platformy PUESC,
- Jakie są zasady dokonywania zgłoszeń SENT w zależności od typu i rodzaju przewozu,
- Jakie towary są objęte systemem SENT i na jakich zasadach,
- Jakie są zwolnienia w systemie SENT,
- Jak stosować lokalizatory e-TOOL lub ZSL,
- Jak odnaleźć miejsce na mapie w przypadku braku adresu,
- Jakie ustawodawca przewidział kary, ich wysokość i kiedy można odstąpić od nałożenia kary,
- Kiedy i jak stosować procedurę awaryjną.
Adresaci szkolenia:
- osoby i podmioty wykorzystujące platformę PUESC do kontaktów z KAS,
- podmioty objęte systemem monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT) - zarówno kadra kierownicza jak i specjaliści, pracownicy administracyjni, kierowcy, spedytorzy, dyspozytorzy, księgowi, radcy prawni,
- pracownicy organów administracji publicznej biorących udział w systemie monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT) jako podmioty odpowiedzialne za nadzór i egzekucję przepisów,
- a także inne osoby, które chcą poznać lub zgłębić wiedzę dotyczącą systemu monitorowania przewozu towarów e-Przewóz (SENT), jak np.: doradcy podatkowi, radcowie prawni, adwokaci.
Program szkolenia
- Podstawy prawne aktualne na dzień szkolenia.
- Zasady korzystania z platformy PUESC (Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych) tzw. e-Klient:
- Zasady pełnej rejestracji podmiotów wysyłających i odbierających,
- Zakładanie konta osoby fizycznej,
- Uzyskanie Id-SISC osoby fizycznej,
- Uzyskanie podpisu elektronicznego – certyfikat celny,
- Rejestracja podmiotu,
- Rejestracja reprezentacji osoby fizycznej,
- Przykładowe założenie konta.
- Omówienie funkcjonalności platformy PUESC.
- Definicje i określenia - nowe definicje (lokalizator, zewnętrzny system lokalizacji, paliwa opałowe, podmiot nabywający, podmiot sprzedający, pośredniczący podmiot olejowy, zużywający podmiot olejowy, urządzenia grzewcze itp).
- Aktualny wykaz towarów objętych systemem SENT, w szczególności:
- Towary z kodów CN 2905 i 3824;
- Zwolnienia ilościowe i rodzajowe – małe opakowania jednostkowe.
- Stosowanie programu ISZTAR – wyszukiwanie i klasyfikacja towarów, praktyczne przykłady.
- Warsztaty komputerowe – jak dokonać zgłoszenia SENT w systemie e-Przewóz:
- Zasady i sposób wypełniania zgłoszeń SENT,
- Lokalizacja miejsca załadunku i miejsca dostarczenia na mapie,
- Anulowanie, aktualizacja, uzupełnianie i zamykanie zgłoszeń SENT,
- Sprawdzanie statusu i ważności zgłoszenia SENT przez kierowcę i przewoźnika,
- SENT 170,
- Komunikaty zwrotne z systemu,
- PROCEDURA AWARYJNA: Kiedy stosujemy? Jak wypełniamy dokument papierowy SENT (DZZ) - warsztaty.
- Sposób wypełniania obowiązków:
- Podmiotu Wysyłającego.
- Podmiotu Odbierającego.
- Przewoźnika.
- Kierowcy.
- SENT – GEO:
- Urządzenia:
- lokalizator e-TOLL
- Zewnętrzny System Lokalizacji,
- Zasady stosowania.
- Urządzenia:
- Przewozy kolejowe – zasady monitorowania przewozu.
- Wywóz produktów leczniczych.
- Stosowanie procedury awaryjnej.
- Zasady kontroli i system kar – systemowy komunikat o kontroli.
- Pytania, wyjaśnianie wątpliwości, dyskusja. Warsztaty w wykorzystaniem komputerów.
Czas trwania
Prelegenci
Były pracownik Krajowej Administracji Skarbowej, z wieloletnim doświadczeniem w służbach celnych. Dokonywał odpraw celnych, prowadził postępowania celne, wdrażał Procedurę Uproszczoną i system INTRASTAT, kierował działaniami kontrolnymi, nadzorował postępowania karno-skarbowe oraz pracował w HELP-DESK-u Systemów Informatycznych Skarbowo-Celnych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
W trakcie szkolenia uczestnicy będą korzystać z własnego konta na platformie PUESC. Będzie konieczne zalogowanie się na konto przy wykorzystaniu aktualnego hasła (prosimy, by uczestnicy znali hasło i login umożliwiające zalogowanie się do obu platform). Osoby, które nie posiadają konta na obu platformach, prosimy o ich założenie przed szkoleniem - czas oczekiwania na aktywowanie konta wynosi obecnie do 24 h.
Masz pytania? Napisz do nas
