O szkoleniu
1. Zakres polityki rachunkowości jednostek budżetowych
2. Zasady opracowania i dokonywania zmian w polityce rachunkowości jednostki
3. Najczęściej stosowane uproszczenia w rachunkowości jednostek budżetowych na tle zasady istotności
4. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych w systemach informatycznych
5. Rozrachunki w księgach rachunkowych
– Ewidencja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń osobowych i bezosobowych
-
weryfikacja list płac i dokumentów źródłowych
-
polecenie księgowania
– Rozrachunki z ZUS z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
-
deklaracja DRA i raporty imienne
-
raport RMUA
6. Omówienie aktualnych problemów w rachunkowości jednostek budżetowych, w tym tych dotyczących zasad ujmowania (planowania i ewidencji) dochodów i wydatków przez jednostki budżetowe
7. Szczegółowa charakterystyka wybranych kont, uwzględniając zapotrzebowanie na informacje, które są ujmowane m. in. w sprawozdaniach budżetowych:
– zasady funkcjonowania kont zespołu 1, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki kasowej, split payment, kart płatności
– zasady funkcjonowania kont zespołu 2
– zasady funkcjonowania kont kosztów i przychodów
– zasady funkcjonowania kont pozabilansowych, w tym zaangażowania wydatków
8. Zasady funkcjonowania kont jednostki budżetowej w szczególności:
-
ujmowanie realizowanych dochodów w jednostkach budżetowych
-
ujęcia realizacji dochodów i wydatków w zakresie zadań zleconych, a dane przedstawiane w sprawozdaniach m. in. Rb-27ZZ, Rb-ZN, Rb-N i Rb-27S
-
ujęcie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z dotacji celowej (z danego roku oraz z lat poprzednich)
-
ewidencja należności realizowanych na rzecz innych jednostek (zadania zlecone realizowane głównie przez OPS i UG)
-
ewidencja przychodów
-
ewidencja kosztów na kontach zespołu „4”
-
należności długoterminowe
-
sposób ujęcia odsetek od należności naliczanych na koniec kwartału
-
ujmowanie rozliczeń na kontach rozrachunkowych dotyczących gromadzenia dochodów jak i realizacji wydatków (etapy rozliczeń)
-
ujmowanie zaangażowania wydatków
Księgowi
Kadrowi
Program szkolenia
1. Zakres polityki rachunkowości jednostek budżetowych
2. Zasady opracowania i dokonywania zmian w polityce rachunkowości jednostki
3. Najczęściej stosowane uproszczenia w rachunkowości jednostek budżetowych na tle zasady istotności
4. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych w systemach informatycznych
5. Rozrachunki w księgach rachunkowych
– Ewidencja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń osobowych i bezosobowych
-
weryfikacja list płac i dokumentów źródłowych
-
polecenie księgowania
– Rozrachunki z ZUS z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
-
deklaracja DRA i raporty imienne
-
raport RMUA
6. Omówienie aktualnych problemów w rachunkowości jednostek budżetowych, w tym tych dotyczących zasad ujmowania (planowania i ewidencji) dochodów i wydatków przez jednostki budżetowe
7. Szczegółowa charakterystyka wybranych kont, uwzględniając zapotrzebowanie na informacje, które są ujmowane m. in. w sprawozdaniach budżetowych:
– zasady funkcjonowania kont zespołu 1, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki kasowej, split payment, kart płatności
– zasady funkcjonowania kont zespołu 2
– zasady funkcjonowania kont kosztów i przychodów
– zasady funkcjonowania kont pozabilansowych, w tym zaangażowania wydatków
8. Zasady funkcjonowania kont jednostki budżetowej w szczególności:
-
ujmowanie realizowanych dochodów w jednostkach budżetowych
-
ujęcia realizacji dochodów i wydatków w zakresie zadań zleconych, a dane przedstawiane w sprawozdaniach m. in. Rb-27ZZ, Rb-ZN, Rb-N i Rb-27S
-
ujęcie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z dotacji celowej (z danego roku oraz z lat poprzednich)
-
ewidencja należności realizowanych na rzecz innych jednostek (zadania zlecone realizowane głównie przez OPS i UG)
-
ewidencja przychodów
-
ewidencja kosztów na kontach zespołu „4”
-
należności długoterminowe
-
sposób ujęcia odsetek od należności naliczanych na koniec kwartału
-
ujmowanie rozliczeń na kontach rozrachunkowych dotyczących gromadzenia dochodów jak i realizacji wydatków (etapy rozliczeń)
-
ujmowanie zaangażowania wydatków
Czas trwania
Prelegenci
Absolwent
- Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
- Ekonomia – Studia Magisterskie
- Rachunkowość – Studia Podyplomowe
- Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
- Audyt wewnętrzny i kontrola finansowa – Studia Podyplomowe
- Polska Akademia Rachunkowości
- Kurs przygotowujący do egzaminu Audytora Wewnętrznego CGAP (Certified Government Auditing Professional)
- Ministerstwo Finansów
- Certyfikat księgowy 20918/2008
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
34-500 Zakopane
Seweryna Goszczyńskiego 24
woj. małopolskie
58-540 Karpacz
Myśliwska 22
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie, nocleg
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
