Szkolenie

Realizacja i rozliczanie projektów B+R realizowanych ze środków funduszy strukturalnych UE w ramach POIR oraz RPO - 2-dniowe warsztaty praktyczne.

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: Realizacja i rozliczanie projektów B+R realizowanych ze środków funduszy strukturalnych UE w ramach POIR oraz RPO - 2-dniowe warsztaty praktyczne. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Uczestnictwo w szkoleniu umożliwi realizację następujących celów:
-Przygotowanie uczestników do prawidłowego rozliczenia projektów B+R realizowanych ze środków funduszy strukturalnych UE w ramach POIR oraz RPO.
-Zapoznanie uczestników z wytycznymi w zakresie kwalifikowalności kosztów.
-Praktyczna analiza wytycznych obowiązujących w zakresie kwalifikowalności wydatków.
-Przekazanie Uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych do prawidłowej realizacji projektów B+R realizowanych ze środków funduszy strukturalnych UE w ramach POIR oraz RPO0.
-Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki pozwalające na uniknięcie najczęściej popełnianych błędów.

 

Korzyści dla uczestników

-ciekawe materiały szkoleniowe przygotowane przez praktyków;
-możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z ekspertem ds. realizacji i rozliczania projektów B+R realizowanych ze środków funduszy strukturalnych UE w ramach POIR oraz RPO;
-uzyskanie kompleksowej wiedzy pozwalającej na prawidłowe rozliczanie projektów unijnych;
-uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności dotyczące nowych zasad kwalifikowania wydatków i przygotowania odpowiedniej dokumentacji;
-podczas szkolenia omówimy najważniejsze obowiązki i odpowiedzialność głównych księgowych i pracowników działów finansowo księgowych za realizację i rozliczenie danego projektu.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Szkolenie jest skierowane do Beneficjentów projektów badawczo-rozwojowych (firm, uczelni, jednostek naukowych).
Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy:
-głównych księgowych,
-pracowników administracji publicznej i samorządowej,
-osoby zarządzające, koordynujące i rozliczające projekty unijne,
-kierowników działów finansowo-księgowych,
-członków zespołów projektowych,
-osoby, które planują aplikować o środki finansowe,
-osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.

 

Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.

 

Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Program szkolenia

1. Przygotowanie do skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020
• Właściwa ocena zapisów Wniosku o dofinansowanie projektu badawczo-rozwojpowego w kontekście zobowiązań nakładanych Umową o dofinansowanie
• Ocena kwalifikowalności projektu i kwalifikowalności wydatków
• Obowiązkowe procedury i rozwiązania instytucjonalne w zakresie realizacji projektu
• Zasady budowy zespołu zarządzającego realizacją projektu
• Formularz zgłoszeniowy SL2014
• Pierwszy Harmonogram płatności i zasady jego aktualizacji
• Zasady wprowadzania zmian w projekcie
• Procedura aneksowania Umowy o dofinansowanie
2. Właściwe wyodrębnienie operacji księgowych dotyczących projektu
• Formy księgowości wyodrębnionej dla nakładów ponoszonych w projektach badawczych
• Wymagane i sugerowane zapisy polityki rachunkowości dla podmiotów prowadzących pełną księgowość
• Zasady wyodrębniania kont księgowych oraz metoda kodu księgowego
• Sposób wyodrębnienia operacji dla podmiotów prowadzących księgowość uproszczoną
• Zasady prowadzenia ewidencji pozabilansowej
• Kod księgowy stosowany poza systemem księgowym
3. Zasady tworzenia, stosowania i opisywania dokumentacji rozliczeniowej
• Sposób i forma opisywania dokumentów księgowych
• Zasady dokonywania płatności za wydatki w projekcie (nazwy transakcji, rodzaje rachunków bankowych, zaliczkowanie, koszty pośrednie, w tym wydatki ryczałtowe)
• Właściwa archiwizacja dokumentacji dotyczącej projektu – wymagane zapisy i zmiany instrukcji przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją projektu
• Promocja projektu na poziomie stosowanej dokumentacji – zasady, formy i terminy oznaczania dokumentów związanych z projektem
4. Personel w projektach B+R
• Zasady kwalifikowalnosci wynagrodzeń
• Definicja personelu projektu
• Wymagane zapisy Regulaminu wynagrodzeń w kontekście rozliczeń kosztów zatrudnienia
• Właściwe zapisy umów o pracę zawieranych na potrzeby projektu
• Zasady oddelegowywania personelu do pracy w projekcie w ramach istniejącego stosunku pracy
• Dodatki do wynagrodzeń, premie i nagrody – reguły stosowania
• Zasady monitorowania czasu pracy
• Stosowanie kart czasu pracy
• Zasady rozliczeń umów cywilno-prawnych
• Sposób obsługi Bazy personelu w systemie SL2014
5. Zamówienia publiczne w projektach badawczych realizowane w oparciu o zasadę konkurencyjności i rozeznania rynku
• Zasady ustalania i właściwego szacowania wielkości zamówienia
• Procedura udzielania zamówień zgodnie z regułą konkurencyjności
• Procedura udzielania zamówień w oparciu o rozeznanie rynku
• Możliwe odstępstwa od obowiązku stosowania trybów konkurencyjnych w zamówieniach
• Obsługa Bazy konkurencyjności
• Sposób obsługi Zamówień publicznych w systemie SL2014
6. Właściwa promocja projektów badawczo-rozwojowych współfinansowanych ze środków UE
• Aktualne wymogi w zakresie promocji projektu
• Obowiązkowe formy działań informacyjno-promocyjnych
• Przykłady zastosowań działań informacyjno-promocyjnych w poszczególnych typach projektów
• Dobre praktyki w zakresie dokumentowania działań promocyjnych
7. Wniosek o płatność i zasady rozliczania projektu B+R
• Okres sprawozdawczy i terminy składania Wniosku o płatność
• Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność
• Postęp rzeczowy – wskaźniki, rezultaty, problemy w realizacji.
• Postęp finansowy – dokumenty, ryczałt, korekty i źródła finansowania.
• Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
• Wykazywanie dochodu w projekcie.
• Oświadczenia, informacje o politykach wspólnotowych.
• Załączniki do Wniosku o płatność.
• Sposób obsługi Wniosku o płatność w systemie SL2014
8. Obowiązki w zakresie monitorowania efektów projektu realizowanych przy udziale środków pomocowych UE
• Obowiązek osiągnięcia wskaźników produktu oraz rezultatu
• Zasady dokumentowania postępu rzeczowego projektu
• Monitorowanie wskaźników rezultatu na poziomie Beneficjenta
• Dokumentacja sprawozdawcza w zakresie realizacji wskaźników
• Zasady raportowania poszczególnych etapów prac badawczych i osiągniętych kamieni milowych
• Trwałość w projektach B+R w perspektywie finansowej 2014-2020.


W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener SEMPER - Specjalista ds. księgowości.

Gdzie i kiedy

Wrocław 20 - 21 grudnia 2021
-

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Online 20 - 21 grudnia 2021

Gdzie i kiedy

Warszawa 13 - 14 stycznia 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 13 - 14 stycznia 2022

Gdzie i kiedy

Wrocław 10 - 11 lutego 2022
-

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Online 10 - 11 lutego 2022

Gdzie i kiedy

Warszawa 14 - 15 marca 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 14 - 15 marca 2022

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 - 9 listopada 2021
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 8 - 9 listopada 2021

Gdzie i kiedy

Kraków 11 - 12 października 2021
-

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Online 11 - 12 października 2021

Zapisz się

Szkolenia stacjonarne
zł netto
1190 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Szkolenia on-line
zł netto
1090 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER prosimy o wypełnienie formularza rejestracji dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać wszelkie niezbędne informacje organizacyjne, w tym dotyczące płatności.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!