Realizacja inwestycji budowlanych w 2024 r. w świetle obowiązujących przepisów i planowanych zmian

O szkoleniu

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 720,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Dlaczego warto wziąć udział?

W trakcie szkolenia dowiedzą się państwo Jakie są etapy przygotowania i realizacji inwestycji budowlanych, kiedy potrzebne jest pozwolenie, a kiedy zgłoszenie, jakie dokumenty są wtedy wymagane i jakich formalności dokonać po zakończeniu robót.

Kto powinien wziąć udział?

szkolenie skierowane jest do pracowników urzędów administracji publicznej,  firm działających w branży budowlanej oraz wszystkich osób, które uczestniczą w procesie budowlanym.

Program szkolenia

1. Ustalenia studium gminnego i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz innych aktów prawa miejscowego wpływające na realizację inwestycji budowlanych
2. Ustalenia planu ogólnego, Zintegrowanego Planu Inwestycyjnego i gminnych standardów urbanistycznych
3. Ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
    a) Inwestycje wymagające ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego (LIPC) po zmianach
    b) Inwestycje wymagające ustalenia warunków zabudowy (WZ) po zmianach
    c) inwestycje niewymagające ustaleń urbanistycznych
4. Przebieg postępowania w sprawie ustalenia LICP i WZ - cyfrowe procedury
    a) Uregulowania wspólne
    b) Uregulowania zmieniane
    c) Różnice w przebiegu postępowań o ustaleniu WZ i o LIPC po zmianach
    d) Specjalne uregulowania dla budynków mieszkalnych o pow. zab. ≤ 70 m²
5. Dokumenty i rozstrzygnięcia konieczne do rozpoczęcia robót budowlanych
    a) Pozwolenie na budowę
         - Cyfrowy projekt budowlany
         - Zmienione zasady uzyskiwania odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych
    b) Zgłoszenie robót budowlanych
    c) Elektroniczny dziennik budowy - eDB
    d) Tablica budowy - wymagania ustawowe
    e) Zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych - załączniki
6. Uczestnicy procesu budowlanego, ich obowiązki i uprawnienia
    a) Obowiązki inwestora
    b) Uprawnienia i obowiązki uprawnionych uczestników procesu budowlanego
    c) Elektroniczny Centralny Rejestr Uprawnień Budowlanych - eCRUB
7. Istotne i nieistotne odstąpienia od zatwierdzonej dokumentacji projektowej i warunków pozwolenia na budowę albo zgłoszenia
    a) Kryteria definiowania istotnego i nieistotnego odstąpienia
    b) Obowiązki projektanta w zakresie kwalifikacji odstąpień
    c) Odstąpienia od zatwierdzonej dokumentacji projektowej wymagające zamiennej dokumentacji projektowej
8. Zmiany w projekcie technicznym
9. Zakończenie budowy i przystąpienie do użytkowania obiektu
    a) Dokumenty wymagane przy zakończeniu budowy
    b) Zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu
    c) Pozwolenie na użytkowanie
    d) Użytkowanie części obiektu budowlanego
    e) Zawiadomienie o podjęciu użytkowania na podstawie oświadczania kierownika budowy
10. Obowiązek geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla obiektów niewymagających pozwolenia na budowę
11. Nielegalne użytkowanie obiektu budowlanego i jego konsekwencje
12. Podjęcie użytkowania i obowiązek założenia książki obiektu budowlanego c-KOB
    a) Obiekty dla których nie ma obowiązku prowadzenia KOB
    b) Okresy przejściowe dla KOB i c-KOB
13. Przepisy przejściowe zmienianych przepisów
14. Pytania i odpowiedzi


Czas trwania

Godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)

Prelegenci

0
Mariola Berdysz

Uprawniony urbanista i doświadczony szkoleniowiec, a także autorka szeregu artykułów w prasie fachowej. Wybitny ekspert z zakresu prawa budowlanego i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.

Rejestracja

Cena 1
720
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.

Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
  • Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
  • Kod pocztowy: 70-345
  • Miejscowość: Szczecin
  • Numer NIP: 8521299460

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska St. Żółkiewskiego 4/2

Organizator

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska
St. Żółkiewskiego 4/2
woj. zachodniopomorskie
Ośrodek Edukacyjny FORUM założony przez Annę Hoffmann działa nieprzerwanie i z powodzeniem od ponad 25 lat na polskim rynku szkoleniowym. Firma organizuje szkolenia otwarte i wewnętrzne dla firm, instytucji centralnych oraz urzędów z całej Polski. ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!