Szkolenie

Realizacja procesu inwestycyjnego w kontekście najnowszych zmian. Certyfikowane szkolenie online.

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do instytucji samorządu terytorialnego, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych takich jak: urzędy marszałkowskie, starostwa, urzędy miast i gmin, urzędy pracy, instytucje pomocy społecznej, szpitale, wyższe uczelnie, szkoły i inne instytucje oświatowe oraz innych podmiotów udzielających zamówień publicznych. Zapraszamy wszystkich, merytorycznie odpowiedzialnych za zamówienia w jednostce, kierowników zarządzających komórkami zamówień publicznych, kierowników jednostek, członków komisji przetargowych, a także wszystkich odpowiedzialnych za przygotowanie i realizację inwestycji budowlanych.

Cel szkolenia

Dzięki szkoleniu będziesz wiedział, jak:
-Prawidłowo ustalać wartość zamówienia oraz szacować wysokość zamówienia w wypadku składania ofert częściowych i zamówień poniżej 30 000 euro,
-Zgodnie z przepisami dokumentować postępowanie o zamówienie publiczne, stosować kryterium ceny, procedurę odwróconą i terminy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
-Analizować i oceniać oferty, wzywać do wyjaśnień i uzupełniać dokumenty składane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
-Prawidłowo prowadzić postępowanie zamówienia in-house
-Wyegzekwować solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum,
-Przygotowywać i modyfikować umowy w wypadku realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych oraz w zamówieniach podprogowych,
-Konstruować klauzule społeczne, by wyegzekwować zatrudnienie osób defaworyzowanych, oraz klauzule aneksowe, w których należy uwzględnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy czy terminu realizacji zamówienia.

Korzyści dla uczestników

1. Poznanie i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystania praktycznych procedur w praktyce przygotowania zamówień publicznych odnoszących się do, realizacji projektów budowlanych, podstawowej wiedzy dotyczących się zarządzania projektami oraz sygnalnych prawidłowości w dziedzinie skutecznych negocjacji.
2. Pozyskanie szerokiego spektrum wiedzy, dotyczącej błędów i przyczyn porażek w projektach budowlanych, na etapie ich przygotowania ogłoszeń, SIWZ i realizacji, w kontekście unormowań prawnych i organizacyjnych procesów inwestycji budowlanej.
3. Przećwiczenie na studiach przypadków stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących: fazy przed-inwestycyjnej, nadzoru nad realizacją procedury zamówienia, przyjętych w umowach form wynagrodzenia, kosztorysowania, odbioru robót oraz zmian zapisów w umowie w fazie jej wykonania.

Metodologia

Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Program szkolenia

Dzień I
1.Aktualny stan prawny zamówień publicznych w zakresie robót budowlanych – przyczyny i źródła nowelizacji
a. Nowe definicje związane z zamówieniami publicznymi i ich odniesienie do zamówień na roboty budowlane.
b. Katalog zamówień wyłączonych spod rygoru stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
c. Zamówienia „in house” udzielane podmiotom powiązanym z zamawiającym.
d. Elektronizacja zamówień publicznych – nowa formuła udzielania zamówień publicznych.
2.Praktyczne procedury udzielania zamówienia publicznych według znowelizowanych zasad:
Obowiązek sporządzania rocznego planu zamówień
Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane i podział zamówienia na części w robotach budowlanych – nowe rozporządzenie dot. wykazu robót budowlanych, znaczenie definicji obiektu budowlanego dla oceny tożsamości przedmiotowej zamówienia, ·Szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych, ·Dokumentowanie procesu szacowania wartości zamówienia.
Opis przedmiotu zamówienia:
· Podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia, w zakresie robót budowlanych i dostaw,
· Projekt budowlany lub Program funkcjonalno-użytkowy, jako podstawa, jednoznacznego i rzetelnego opisu przedmiotu zamówienia,
Umowy na dostawy, usługi oraz roboty budowlane, – jakie postanowienia trzeba uwzględnić w każdym rodzaju umów w zamówieniach podprogowych.
Modyfikacje umowy, która dotyczy realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym.
Umowy o podwykonawstwo – najczęstsze problemy.
Solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum
Stosowanie kryteriów oceny ofert w świetle nowelizowanego Prawa zamówień publicznych:
·Koszt, jako kryterium oceny ofert,
·Cena lub koszt – zasady ustanawiania 60% poziomu istotności dla kryteriów związanych z wynagrodzeniem,
Doświadczenie i kwalifikacje, jako dopuszczalne kryterium oceny ofert,
3. Ćwiczenie: opis zamówienia dla obiektu kubaturowego i liniowego.

Dzień II
4. Przebieg procesu budowlanego w kontekście nowelizacji PZP i Prawa budowlanego:
Obowiązki inwestora.
Obowiązki uprawnionych uczestników procesu budowlanego: projektanta, kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego.
Istotne i nieistotne odstąpienia od projektu budowlanego: projekt zamienny, zmiany w projekcie, odstępstwa od projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowę – studia przypadków
Zasady dokonywania zmian w projekcie oraz w kontraktach zawartych pomiędzy zamawiającym a wykonawcą
5. Zmiany w projekcie budowlanym w oparciu o Art. 36.a prawa Budowlanego – studia przypadków
Konsekwencje istotnego odstąpienia od projektu budowlanego
6. Przebieg budowlanego procesu inwestycyjnego w kontekście:
Nowelizacji ustawy prawo ochrony środowiska wraz z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Karta informacyjna przedsięwzięcia – nowe wytyczne.
Nowe kryteria dla oceny oddziaływania na środowisko.
Co powinien zawierać raport OOŚ?
Nowe przepisy dotyczące kar za naruszenie warunków, wymogów, czy obowiązków związanych z realizacją, eksploatacją lub likwidacją przedsięwzięcia.
Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego – ustalenie lokalizacji – wydanie decyzji – rejestr decyzji.
Aktualnie obowiązująca procedura decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Przebieg budowlanego procesu inwestycyjnego w kontekście nowej ustawy prawo wodne.
Nowa struktura organizacyjna – Gospodarstwo Wody Polskie.
Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, regionalne zarządy gospodarki wodnej, zarządy zlewni, nadzory wodne.
Instrumenty zarządzania zasobami.
Zgody wodno prawne; operat wodno prawny -pozwolenie wodno prawne - zgłoszenie wodno prawnego -ocena wodno prawna.
Opłaty za usługi wodne oraz inne należności.
System informacyjny gospodarowania wodami.
Proces inwestycyjny.
•Kategorie inwestycji (6)
•W zależności od stopnia złożoności inwestycji, wpływu na przestrzeń
•Określenie wymogów stawianych inwestycji
•Nowy model projektu budowlanego – uregulowanie wszystkich opracowań projektowych
•Podział nieruchomości – zintegrowany w procedurze uzyskania zgody inwestycyjnej
•Jednolite zasady dla przyłączy i zjazdów
•Zgoda inwestycyjna:
•na terenie z planem miejscowym – inwestor jedyną stroną
•bez planu – szeroki zakres stron
•milcząca zgoda dla najprostszych inwestycji
Inwestycje celu publicznego
Podsumowanie szkolenia.
 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
  • zajęcia odbywają się w godzinach 09.30-15.30 każdego dnia według harmonogramu:


Dzień I
Godz.09.30-11.00-szkolenie
Godz.11.00 -11.10 -przerwa
Godz.11.10-12.40 -szkolenie
Godz.12.40-12.50 -przerwa
Godz.12.50-14.00 -szkolenie
Godz.14.00-14.10 -przerwa
Godz.14.10-15.30 -szkolenie
Dzień II
Godz.09.30-11.00-szkolenie
Godz.11.00 -11.10 -przerwa
Godz.11.10-12.40 -szkolenie
Godz.12.40-12.50 -przerwa
Godz.12.50-14.00 -szkolenie
Godz.14.00-14.10 -przerwa
Godz.14.10-15.30 -szkolenie
 

 Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.

 Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Wybitny prawnik i ekonomista, długoletni trener biznesu, specjalizujący się w zagadnieniach kosztorysowania, prawa budowlanego, prawa europejskiego, analizy Due diligence oraz procedury FIDIC.
Brał aktywny udział w licznych przedsięwzięciach inwestycyjnych z branży budowlanej, zarówno jako konsultant jak tez w roli szkolącego trenera. Praktycznym rezultatem tych szkoleń było zrealizowanie projektów Tor 10 Banku Światowego ( między innymi: Centrum Szkolenia MSP, Inkubator Przedsiębiorczości). W latach 1998 -2001 jako Wiceprezydent Miasta odpowiedzialny za inwestycje i zamówienia publiczne nadzorował kilkanaście dużych przedsięwzięć inwestycyjnych (szczególnie te, które dotyczyły Specjalnej Strefy Ekonomicznej). W latach 2001 - 2007 jako ekspert Banku PKOBP odpowiedzialny za jednostki samorządowe i projekty europejskie dotyczące inwestycji budowlanych - szkolił wielokrotnie pracowników samorządowych i bankowych w zakresie kosztorysowania oraz prawa budowlanego w powiązaniu z Prawem Zamówień Publicznych. Stały członek i uczestnik paneli grupy „Euromoney”; Ekspert bankowy ds. UE. i Jednostek samorządowych w zakresie budowlanych przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył między innymi; Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Zarządzania i informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Magisterskie Studia Menedżerskie – typu MBA, Międzynarodowe Studia Doktoranckie – Zarządzanie Kapitałem. Z wykształcenia jest prawnikiem, finansistą i menedżerem. Specjalizuje się w praktyce i teorii realizacji projektów inwestycyjnych i zarządzania ryzykiem.

Gdzie i kiedy

Online 29 - 30 kwietnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 marca 2021

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 lutego 2021

Gdzie i kiedy

Online 28 - 29 stycznia 2021

Gdzie i kiedy

Online 3 - 4 grudnia 2020

Weź udział

Cena 1
zł netto
1150 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • Cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu on-line -materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej -renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej) -konsultacje poszkoleniowe -10% zniżki na wszystkie kolejne
Weź udział

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER prosimy o wypełnienie formularza rejestracji dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać wszelkie niezbędne informacje organizacyjne, w tym dotyczące płatności.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!