Rejestr BDO i gospodarka odpadami dla początkujących – 1-dniowe warsztaty szkoleniowe. Kompendium cennej wiedzy i praktycznych wskazówek .

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: "Rejestr BDO i gospodarka odpadami dla początkujących – 1-dniowe warsztaty szkoleniowe. Kompendium cennej wiedzy i praktycznych wskazówek". Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznych informacji i wskazówek jak poprawnie zarządzać odpadami, jak poruszać się w systemie BDO nie narażając podmiotu na kary finansowe.Korzyści dla uczestników

• Uczestnicy poznają zasady poruszania się w zagadnieniach związanych z gospodarką odpadami i w systemie BDO. Otrzymają też dostęp do cennych informacji i wskazówek praktyka, które pozwolą na skuteczne rozpoczęcie przygody z tematyką omawianą podczas szkolenia.
•  Wartością dodaną będzie utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach rozpoczynających przygodę zawodową z ochroną środowiska, w tym gospodarką odpadami, dla pracowników przedsiębiorstw, urzędów, instytucji publicznych oraz wszystkich zainteresowanych zdobyciem lub podniesieniem kwalifikacji w obszarze wymagań prawnych w gospodarce odpadami.

Program szkolenia

1. Obowiązki podmiotów w zakresie gospodarki odpadami
- podstawowe definicje
- decyzje administracyjne w gospodarce odpadami
- kim to jest pierwotny wytwórca odpadów, zbierający, przetwarzający odpady
- hierarchia postępowania z odpadami.
- transport odpadów
2. BDO - Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami
- wnioski rejestracyjne, aktualizacyjne, o wykreślenie
- dokumenty ewidencyjne w zakresie gospodarki odpadami
- rola użytkownika głównego, użytkownika podrzędnego
- dział XII BDO wytwórca odpadów zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów
- zwolnienia wytwórców odpadów z wpisu do rejestru
- dokumenty przekazujące odpady osobom fizycznym
- ewidencja pełna (KEO,KPO,KPOK)
- ewidencja uproszczona
- jawność rejestru BDO, na czym polega
- problem z ustalaniem masy odpadów
- obowiązek wpisywania w KE stanu magazynowego odpadów
- sprawozdawczość elektroniczna
-komu legalnie możemy przekazać odpady, a jaki podmiot nie przejmuje obowiązków za prawidłowe zagospodarowanie odpadów
- status KPO – odrzucone, wycofane i konsekwencje z tego wynikające
- ewidencja odpadów w formie papierowej
-planowane zmiany dotyczące połączenia bazy BDO z jednolitym plikiem kontrolnym VAT.
3. Transport odpadów
- dział VII BDO
- podmioty, które mają obowiązek wpisać się do rejestru
- kiedy możemy transportować odpady bez wpisu do BDO
- dla kogo ewidencja uproszczona
- kary administracyjne od 2000 zł -10 000 zł za nie przestrzeganie obowiązków
4. Kontrole WIOŚ i innych uprawnionych organów
- przebieg kontroli wioś
- KPO, KPOK, faktura przedmiotem kontroli
- uprawnienia kontrolne policji, inspekcji transportu drogowego, wioś, straży miejskiej do kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymagań prawnych dotyczących gospodarki i gospodarowania odpadami oraz wysokość przewidzianych prawnie kar dla przedsiębiorców (od 10.000 do 1.000.000) za brak lub niewłaściwe wykonanie przepisów.

Ponadto, omawianie przykładów zgłaszanych przez uczestników szkolenia.

 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
 

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 17 sierpień 2022
Online 28 wrzesień 2022
Online 19 październik 2022
Online 7 listopad 2022
Online 7 grudzień 2022
Online 19 styczeń 2023

Rejestracja

szkolenie online
zł netto
620
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 640 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

-

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!