O szkoleniu
Zmiana ustawy z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2054) wprowadziła bardzo istotne nowości dotyczące rejestrowania umów w jednostkach sektora finansów publicznych. Zostały dodane przepisy, które obligują do prowadzenia rejestru umów i tym samym rozszerzono zakres form realizujących zasadę jawności finansów publicznych. Jednocześnie przepisy zostały uregulowane w sposób wymagający interpretacji i wielkiej ostrożności ze względu na kary, które grożą osobom odpowiedzialnym za wadliwe realizowanie nowych obowiązków w tym zakresie.
Ustawa z 9 czerwca 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wprowadziła zmianę jedynie w zakresie wejścia w życie przepisów związanych z rejestrem umów sektora finansów publicznych. Ewidencji w rejestrze będą podlegać umowy zawarte od dnia wejścia w życie zmienianych przepisów a więc od 1 stycznia 2024 r. Za naruszenie obowiązków związanych z rejestrem pozostawiono karę w postaci grzywny, ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do lat 2.
Zatem już teraz warto się przygotować do prawidłowego wdrożenia obowiązku ewidencji umów.
Cele szkolenia:
- Prezentacja problematyki dotyczącej rejestru umów jako nowego obowiązku w jednostkach sektora finansów publicznych
- Omówienie zasad prowadzenia rejestru oraz rekomendacje audytora
- Analiza problemów interpretacyjnych w zakresie technicznych i merytorycznych aspektów wprowadzania umów do rejestru.
- Udział w szkoleniu pozwoli na zapoznanie się z nowo wprowadzonymi przepisami w sposób ułatwiający poprawną realizację nowego obowiązku.
- Postaramy się wyjaśnić wątpliwości i odpowiedzieć na pytania oraz udzielić niezbędnych wskazówek.
- W trakcie części warsztatowej uczestnicy przećwiczą prawidłowe wypełnianie rejestru umów.
Wszyscy pracownicy jednostek sektora finansów publicznych, którzy są odpowiedzialni za realizację nowego obowiązku związanego z rejestrem umów.
Program szkolenia
- Wnikliwa analiza nowych przepisów.
- Podstawa prawna prowadzenia rejestru umów.
- Zakres wartościowy umów wedle nowego przepisu.
- Zakres podmiotowy nowego przepisu – czyli kto jest objęty obowiązkiem prowadzenia rejestru.
- Zasada jawności i jej realizacja.
- Jakie umowy powinny być ewidencjonowane w rejestrze umów – przykład.
- Wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru określonych umów.
- Jakie informacje powinny być odnotowywane w rejestrze umów.
- Kto jest odpowiedzialny za wprowadzanie danych do rejestru umów.
- Egzekwowanie odpowiedzialności i kary.
- Od kiedy obowiązują określone przepisy dotyczące rejestr umów.
- Problemy z interpretacją nowych przepisów.
- Rejestr umów – przykłady.
- Ćwiczenia w wypełnianiu rejestru umów.
- Podsumowanie, pytania, dyskusja.
Czas trwania
Prelegenci
Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów.
Wpisana na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych (KLPAiKW).
Szkoleniowiec, doradca, praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych.
Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
