O szkoleniu
Na 1 stycznia 2026 roku zostało przesunięte wdrożenie centralnego rejestru umów.
Przepisy, poza datą wejścia w życie, nie zmieniły się - już teraz zatem warto się przygotować do prawidłowego wdrożenia obowiązku ewidencji umów.
W ustawie z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2054 oraz z 2022 r. poz. 1265) w art. 15 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „2) art. 6 i art. 14a, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.”
Oznacza to, że ostatecznie wydłużono termin wejścia w życie zmian wprowadzanych w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, polegających na udostępnianiu umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych (w ramach realizacji zasady jawności gospodarowania środkami publicznymi).
Cele szkolenia:
- Prezentacja problematyki dotyczącej rejestru umów jako nowego obowiązku w jednostkach sektora finansów publicznych
- Omówienie zasad prowadzenia rejestru oraz rekomendacje audytora
- Analiza problemów interpretacyjnych w zakresie technicznych i merytorycznych aspektów wprowadzania umów do rejestru
- Udział w szkoleniu pozwoli na zapoznanie się z nowo wprowadzonymi przepisami w sposób ułatwiający poprawną realizację nowego obowiązku
- Postaramy się wyjaśnić wątpliwości i odpowiedzieć na pytania oraz udzielić niezbędnych wskazówek
- W trakcie części warsztatowej uczestnicy przećwiczą prawidłowe wypełnianie rejestru umów
Wszyscy pracownicy jednostek sektora finansów publicznych, którzy są odpowiedzialni za realizację nowego obowiązku związanego z rejestrem umów.
Program szkolenia
- Wnikliwa analiza nowych przepisów
- Podstawa prawna prowadzenia rejestru umów
- Zakres wartościowy umów wedle nowego przepisu
- Zakres podmiotowy nowego przepisu – czyli kto jest objęty obowiązkiem prowadzenia rejestru
- Zasada jawności i jej realizacja
- Jakie umowy powinny być ewidencjonowane w rejestrze umów – przykład
- Wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru określonych umów
- Jakie informacje powinny być odnotowywane w rejestrze umów
- Kto jest odpowiedzialny za wprowadzanie danych do rejestru umów
- Egzekwowanie odpowiedzialności i kary
- Od kiedy obowiązują określone przepisy dotyczące rejestr umów
- Problemy z interpretacją nowych przepisów
- Ćwiczenia w wypełnianiu rejestru umów
- Podsumowanie, pytania, dyskusja
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci
Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów.
Wpisana na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych (KLPAiKW).
Szkoleniowiec, doradca, praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych.
Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607