Szkolenie: REKLAMA I REPREZENTACJA NA GRUNCIE PODATKÓW CIT, PIT ORAZ VAT W 2015 ROKU

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/reklama-i-reprezentacja-na-gruncie-podatkow-cit-pit-oraz-vat-w-2015-roku-63657-id367

Informacje o szkoleniu

  • REKLAMA I REPREZENTACJA NA GRUNCIE PODATKÓW CIT, PIT ORAZ VAT W 2015 ROKU


    ID szkolenia: 63657
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Finanse i księgowość
  • Adres szkolenia:

    centrum miasta
    centrum miasta
    Toruń
    woj. kujawsko-pomorskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 14.12.2015
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10:00-16:00
  • Organizator szkolenia:

    Akademia Biznesu MDDP
    Domaniewska 39 A
    02-672 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Akademia Biznesu MDDP
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom kompleksowej wiedzy w zakresie reklamy i reprezentacji zarówno w podatkach dochodowych (CIT, PIT) jak i w podatku od towarów i usług (VAT). Na zajęciach zostaną przedstawione wszelkie kwestie związane z organizacją imprez firmowych dla pracowników i kontrahentów oraz wszelkie działania wspierające sprzedaż, w tym sprzedaż premiowa. Ponadto, na szkoleniu zostanie omówiona najnowsza praktyka gospodarcza na gruncie rozpoznawania i dokumentowania powyższych zdarzeń w ujęciu podatkowym, wzbogacona o aktualne interpretacje organów podatkowych i sądów administracyjnych.

Szkolenie skierowane jest do:

.

Program szkolenia:

1. Definicja kosztów uzyskania przychodów:
a) dokumentowanie wydatków na gruncie podatku CIT,
b) celowość wydatku, a możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych,
c) poniesienie kosztu a potencjalne lub faktyczne osiągnięcie przychodu,
d)wyłączenie wydatków z kosztów uzyskania przychodów – negatywny katalog.

2. Reklama na gruncie podatków dochodowych:
a) definicja reklamy na gruncie podatku CIT,
b) kiedy wydatki na reklamę mogą być kosztem podatkowym?
c) limitowanie wydatków na reklamę,
d) reklama w mass-mediach, a koszty podatkowe,
e) eventy firmowe, targi, konferencje, stoiska promocyjne,
f) czy wydatki na reklamę mogę być kosztem podatkowym, gdy w efekcie nie wzrośnie sprzedaż?
g) gadżety z logo firmy, a wydatek na cele reklamowy,
h) wydatki na organizację konkursów i nagród, a możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych.

3. Reprezentacja a reklama:
a) znaczenie reprezentacji w podatkach dochodowych,
b) wydatki na reprezentację, a koszty podatkowe,
c) ocena, czy wydatek ma charakter reklamowy czy reprezentacyjny,
d) luksusowy wystrój biura – kiedy może nie zostać uznany za reprezentację?
e) poczęstunek kontrahenta, a koszty uzyskania przychodu,
f) czy „lunch na mieście” z kontrahentem może być kosztem uzyskania przychodu? – omówienie najnowszego stanowiska Ministra Finansów oraz sądów administracyjnych,
g) określony, a nieokreślony adresat świadczenia.

4. Sponsoring i sprzedaż premiowa:
a) czym jest sponsoring i kiedy może być kosztem uzyskania przychodów?
b) znaczenie sprzedaży premiowej w ujęciu biznesowym i podatkowym,
c) sprzedaż dodatkowego produktu „za jeden grosz” – optymalizacja i konsekwencje podatkowe,
d) „Bony towarowe” – czy podlegają opodatkowaniu VAT?

5. Działania promocyjne na gruncie podatku VAT:
a) prawo do odliczenia podatku VAT, a wręczanie prezentów i upominków,
b) kiedy nieodpłatna dostawa towarów podlega opodatkowaniu?
c) nieodpłatne świadczenia usług na cele związane i niezwiązane z przedsiębiorstwem – ujęcie podatkowe,
d) rabat, premia pieniężna – praktyczne stosowanie na gruncie orzeczenia NSA w składzie 7 sędziów,
e) prezenty o małej wartości w stanie prawnym w 2014 r.,
f) nieodpłatne przekazanie materiałów drukowanych – opodatkowane?
g) czy VAT może być kosztem uzyskania przychodów?

6. Firma jako płatnik podatku PIT:
a) kiedy należy wystawić PIT-8C, kiedy PIT-8AR?
b) sprzedaż premiowa a zwolnienie w podatku PIT – warunki,
c) obowiązki ewidencyjne płatnika w związku z działaniami reklamowymi,
d) konsekwencje niepobrania podatku po stronie beneficjenta i firmy.

7. Świadczenia pracownicze:
a) imprezy integracyjne, a zebrania firmowe,
b) dowóz do pracy – czy zawsze jest przychodem?
c) abonamenty medyczne, karnety sportowe w świetle najnowszego orzecznictwa
d) samochody i telefony służbowe,
e) optymalizacja opodatkowania pracowników w podatku PIT.

8. Świadczenia na rzecz kontrahentów:
a) wyjazd z kontrahentem,
b) kolacja w restauracji,
c) wręczenie prezentów o charakterze użytkowym i symbolicznym – konsekwencje podatkowe,
d) udział w imprezie firmowej,
e) dowóz kontrahenta na targi i venty,
f) omówienie praktyki gospodarczej oraz najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych i interpretacji organów podatkowych.

9.Pytania i odpowiedzi.

Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 540 zł + 23% VAT,
– dwóch lub więcej osób z jednej firmy 490 zł/os + 23% VAT.

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 15:45

Miejsce zajęć: centrum w/w miast.

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Terminy
24 09 2015 - Warszawa
30 09 2015 - Wrocław
12 10 2015 - Kraków
06 11 2015 - Łódź
14 12 2015 - Toruń

Informacje o prelegentach:

Grzegorz Niebudek – doradca podatkowy, prawnik, wspólnik Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy, specjalista z zakresu podatków dochodowych i procedury podatkowej. Grzegorz Niebudek posiada bogate doświadczenie szkoleniowe m.in. w zakresie podatków dochodowych CIT/PIT, procedury podatkowej oraz podróży służbowych. Jest autorem oraz współautorem licznych publikacji prasowych. Grzegorz Niebudek współpracował z podmiotami specjalizującymi się w obsłudze przedsiębiorców w zakresie prawa gospodarczego oraz prawa podatkowego. W ramach swojej dotychczasowej praktyki prowadził skomplikowane postępowania podatkowe przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. W zakresie bieżącego doradztwa podatkowego, Grzegorz Niebudek prowadził procesy optymalizacji podatkowych m.in. przy projektach dotyczących skomplikowanych transakcji gospodarczych, w szczególności łączenia spółek kapitałowych, podziału przez wydzielenie oraz przekształcenia spółek kapitałowych. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych prowadzanych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji.

Marcin Zarzycki – doradca podatkowy, prawnik. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy. W latach 2009 – 2013 Dyrektor Departamentu Podatkowego w Kancelarii Mec. Marcina Górskiego w Warszawie. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy licznych transakcjach gospodarczych takich jak łączenie oraz podział spółek kapitałowych, jak również dokonywał analizy transakcji gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi oraz podatkiem VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych przeprowadzanych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji. Dodatkowo sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, paliwowej, budowlanej i nieruchomości oraz uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych oraz używania samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa handlowego oraz prawa podatkowego. Specjalizuje się w prawie spółek, łączeniu oraz podziale jednostek gospodarczych, prawie obrotu instrumentami finansowymi, cenach transferowych, sponsoringu, reprezentacji i reklamie, podróżach służbowych oraz VAT/CIT/PIT.

Koszt i warunki udziału

Cena zawiera:

uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Szkolenie, kurs: REKLAMA I REPREZENTACJA NA GRUNCIE PODATKÓW CIT, PIT ORAZ VAT W 2015 ROKU