Reklamacje i zwroty w teorii i praktyce

O szkoleniu

Sprawna obsługa reklamacji oraz zwrotów nie jest łatwym zadaniem. Z doświadczenia wiemy, że nawet przedsiębiorcy, czy specjaliści z wieloletnim stażem potrafią zagubić się w gąszczu przepisów. Dzięki naszemu szkoleniu poznasz, a przede wszystkim zrozumiesz prawa konsumenta w kontekście reklamacji i zwrotów. Kładziemy nacisk na prawne oraz psychologiczne aspekty obsługi posprzedażowej klientów.

Typowe szkolenie z reklamacji to suche omówienie przepisów i niewiele więcej. Niestety, ale takie podejście nie działa. Nasza propozycja to kombinacja teorii, praktyki oraz warsztatów, dzięki którym od razu wdrożysz pozyskaną wiedzę i utrwalisz ją.

Specjalistyczne, przystępne i kompleksowe – oto, jakie szkolenia znajdziesz w Akademii COZiR. Przygotowane oraz prowadzone przez prawniczkę i przedsiębiorczynię dadzą Ci dokładnie takie informacje, jakich potrzebujesz.

Dlaczego warto wziąć udział?

Główne korzyści, jakie da Ci szkolenie – Reklamacje i zwroty w teorii i praktyce to m.in.:

  • szeroki zakres wiedzy dotyczący podstaw prawnych reklamacji i zwrotów. Dowiesz się, jak je rozpatrywać, na co zwrócić uwagę, jak zabezpieczyć swoją firmę;
  • poznasz techniki prowadzenia rozmów reklamacyjnych;
  • zrozumiesz psychologiczne aspekty, kluczowe dla procedury reklamacyjnej. Poznasz perspektywę klienta, dzięki czemu podniesiesz poziom jego obsługi;
  • zyskasz większą pewność siebie. Ze spokojem podejdziesz do wyzwań związanych z obsługą reklamacji;
  • zrozumiesz prawa konsumenta, poznasz wiele wskazówek, które ułatwią codzienną pracę;
  • otrzymasz certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia. Nowe kompetencje sprawią, że będziesz atrakcyjniejsza(-y) na rynku pracy.

Wybierz i zarezerwuj termin. Już wkrótce będziesz ekspertem w dziedzinie obsługi reklamacji i zwrotów. Do zobaczenia na szkoleniu!

Kto powinien wziąć udział?

Przez to w jak przystępny sposób podajemy wiedzę, śmiało można powiedzieć, że szkolenie jest dla każdego. Mamy jednak grupę osób, których potrzeby uwzględniliśmy, tworząc jego program. To przede wszystkim przedsiębiorcy i osoby zawodowo zajmujące się prawami konsumentów, obsługą reklamacji i zwrotów. Gwarantujemy, że będą oni usatysfakcjonowani tym, co dla nich przygotowaliś

Program szkolenia

Moduł 1 Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów

  • Wyjaśnienie pojęć z zakresu prawa konsumenta
  • Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
  • Omówienie najistotniejszych zapisów regulaminu sklepu
  • Omówienie uprawnień klienta wynikających z obowiązujących regulacji prawnych
  • Rodzaje reklamacji
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 2 Gwarancja

  • Obowiązki informacyjne
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu gwarancji
  • Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
  • Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji
  • Zakres odpowiedzialności gwaranta
  • Terminy obowiązujące przy gwarancji
  • Zależności między gwarancją a rękojmią
  • Omówienie najnowszych zmian obowiązujących od 1.01.2023 r.
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 3 | Część I Rękojmia dal umów zawartych do 31.12.2022 r.

  • Obowiązki informacyjne związane z rękojmią
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
  • Wyjaśnienie pojęć ściśle związanych z rękojmią
  • Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
  • Uprawnienia, roszczenia i obowiązki klienta
  • Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
  • Terminy obowiązujące przy reklamacji z tytułu rękojmi
  • Procedura reklamacyjna
  • Koszty reklamacji z tytułu rękojmi
  • Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
  • Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
  • Rękojmia przy sprzedaży za granicę (unije przepisy)
  • Podsumowanie częśći I modułu 3 i pytania uczestników

Moduł 3 | Część II Zmiany w prawach konsumenta dla umów zawartych po 1.01.2023 r.

  • Omówienie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 4 listopada 2022 r.
  • Omówienie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 1 grudnia 2022 r.
  • Podsumowanie części II modułu 3 i pytania uczestników

Moduł 4 Odstąpienie od umowy

  • Obowiązki informacyjne związane z odstąpieniem od umowy
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
  • Wymogi formalne odstąpienia od umowy
  • Obowiązki konsumenta
  • Obowiązki sprzedawcy
  • Terminy obowiązujące przy odstąpieniu od umowy
  • Procedura odstąpienia od umowy
  • Wyłączenia z odstąpienia od umowy
  • Koszty odstąpienia od umowy
  • Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
  • Omówienie najnowszych zmian obowiązujących od 1.01.2023 r.
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 5 Psychologia reklamacji

  • Czego oczekują klienci gdy się skarżą?
  • Reklamacja z perspektywy klienta
  • Jak poradzić sobie z trudnym klientem?
  • Kultura sprzyjająca reklamacjom.
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 6 Obsługa reklamacji

  • Procedura reklamacyjna
  • Procedura odstąpienia od umowy
  • Sztuka konstruowania pism (odpowiedzi, oświadczenia, formularze)
  • Sądowe i pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów (m.in. mediacje, Rzecznicy, ODR)
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Czas trwania

09.00-18.00

Prelegenci

Izabela Zielińska
Akademia COZiR

Szkolenie prowadzi Izabela Zielińska, prawniczka, przedsiębiorczyni, założycielka Akademii COZiR. W Akademii COZiR na przykładzie prawdziwych case study szkoli jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sprzedaży zgodnie z obowiązującycm prawem, objaśnia sposoby właściwego podejścia do trudnych przypadków, tworzy regulaminy, umowy oraz polityki prywatności zgodne z RODO. Bezpośrednio wspiera partnerów w kwestiach spornych z ich klientami. Sprawuje opiekę prawną nad firmami dostosowując na bieżąco wewn... Rozwiń ętrzne regulacje sprzedażowe do dynamicznych zmian w prawie. Zwiń

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest dostęp do urządzenia z podłączeniem do internetu. Szkolenie odbywa się na platformie ClickMeeting. Na dzień przed terminem szkolenia, uczestnicy otrzymują link do spotkania.
Wymagany jest dostęp do urządzenia z podłączeniem do internetu. Szkolenie odbywa się na platformie ClickMeeting. Na dzień przed terminem szkolenia, uczestnicy otrzymują link do spotkania.
Wymagany jest dostęp do urządzenia z podłączeniem do internetu. Szkolenie odbywa się na platformie ClickMeeting. Na dzień przed terminem szkolenia, uczestnicy otrzymują link do spotkania.

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
669
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 690 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Eminia Sp. z o.o.
02-566 Warszawa
Puławska 12/3
woj. mazowieckie
Akademia COZiR jest polską firmą specjalizującą się w szkoleniach z zakresu praw konsumenta. Od 4 lat z powodzeniem organizujemy szkolenia na terenie całego kraju. Uczmy jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sklepie internetowym zgodnie z obowiązujący...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia nastąpi w ciągu 12 godzin od momentu jego otrzymania.
  2. Wraz z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia zostanie wysłana faktura proforma oraz regulamin szkoleń. Faktura właściwa zostanie wystawiona po szkoleniu.
  3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest dokonanie płatności najpóźniej na dzień przed planowanym terminem spotkania. W przypadku dokonania zapłaty w/w terminie prosimy o przesłanie potwierdzenia płatności.
  4. Na dzień przed  terminem szkolenia.zostanie wysłany do uczestników harmonogram szkolenia oraz link do spotkania.

Dołącz do grona zadowolonych klientów.

 

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eminia Sp. z o.o.
02-566 Warszawa Puławska 12/3
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!