O szkoleniu
Dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy:
- zdobędą kompetencje w zakresie znajomości odpowiedzialności sprzedawców za wady towarów i usług oraz znajomości uprawnień kupujących,
- nabędą umiejętności: podejmowania decyzji, czy dana reklamacja jest uzasadniona i jak należy ją rozpatrzeć; odrzucania reklamacji bezpodstawnych; precyzyjnego formułowania roszczeń reklamacyjnych; decydowania o zwrocie towaru, rozliczaniu kosztów związanych ze zwrotem.
- poznają prawa i obowiązki sprzedawców oraz kupujących związane z reklamacją wad towarów i usług.
- będą potrafili sformułować skuteczne i poprawne roszczenie reklamacyjne oraz dochodzić spełnienia tego roszczenia przed sprzedawcą lub przed sądem.
- uczestnik będący sprzedawcą: będzie potrafił rozpoznać bezzasadną reklamację i odrzucić ją zgodnie z prawem; będzie potrafił skutecznie załatwić zasadną reklamację i ograniczyć koszty jej załatwienia; będzie potrafił również zdecydować, czy dany zwrot towaru jest uzasadniony i jakie należy zwrócić koszty.
Szkolenie kierowane jest do:
- pracowników firm sprzedających towary oraz wykonujących usługi,
- uczestnikami mogą być pracownicy działów obsługi klienta, działów sprzedaży, działów reklamacji, a także właściciele przedsiębiorstw.
Szkolenie nie jest ograniczone do żadnej branży, dotyczy sprzedaży stacjonarnej oraz na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
Program szkolenia
1. PODSTAWY REKLAMACJI:
- rękojmia za wady rzeczy sprzedanej,
- rękojmia za dzieło i za roboty budowlane,
- gwarancja,
- nienależyte wykonanie usługi,
- niewykonanie usługi.
2. RĘKOJMIA ZA WADY RZECZY SPRZEDANEJ:
- za jakie wady odpowiada sprzedawca (wady fizyczne i prawne),
- przesłanki odpowiedzialności sprzedawcy,
- kiedy sprzedawca nie odpowiada za wady rzeczy,
- ile trwa rękojmia,
- uprawnienia kupującego,
- obowiązki sprzedawcy,
- kiedy sprzedawca musi zwrócić cenę,
- jaki jest termin na załatwienie reklamacji,
- jakie koszty ponosi sprzedawca (transport, demontaż, szkoda itp.),
- rękojmia pomiędzy przedsiębiorcami (zakup na firmę): ograniczenia, wyłączenia, dodatkowe obowiązki kupującego, uprawnienia przedsiębiorców jak konsumentów.
3. RĘKOJMIA ZA DZIEŁO I ZA ROBOTY BUDOWLANE:
- za jakie wady odpowiada wykonawca,
- przesłanki odpowiedzialności wykonawcy,
- czy wykonawca odpowiada za materiały przekazane przez zamawiającego,
- czy zamawiający może wpływać na wykonanie umowy przez wykonawcę,
- czy wykonawca odpowiada za wykonanie umowy według wskazówek zamawiającego.
4. GWARANCJA:
- kto odpowiada z tytułu gwarancji,
- kto może udzielić gwarancji,
- czy sprzedawca odpowiada zawsze z tytułu gwarancji,
- jakie są obowiązki gwaranta,
- jak można modyfikować gwarancję,
- jakie koszty ponosi gwarant,
- jaki jest termin na załatwienie reklamacji,
- gwarancja a rękojmia – czy jedna reklamacja wyklucza drugą,
- odnawianie się gwarancji.
5. NIENALEŻYTE WYKONANIE USŁUGI:
- za jakie szkody odpowiada usługobiorca
- kiedy odpowiada usługobiorca
- związek przyczynowy między szkodą a działaniem usługobiorcy
- jak usługobiorca powinien naprawić szkodę
6. NIEWYKONANIE USŁUGI:
- za jakie szkody odpowiada usługobiorca,
- kiedy odpowiada usługobiorca,
- związek przyczynowy między szkodą a działaniem usługobiorcy,
- jak usługobiorca powinien naprawić szkodę.
7. DOCHODZENIE ROSZCZEŃ Z TYTUŁU REKLAMACJI:
- procedura reklamacji,
- jak napisać reklamację,
- jak rozpatrzyć reklamację,
- droga sądowa,
- jak napisać pozew,
- jak bronić się przed pozwem,
- dowody w postaci opinii, ekspertyz itp.
8. ZWROTY TOWARÓW:
- zwroty towarów zakupionych stacjonarnie,
- zwroty towarów zakupionych na odległość (np. przez Internet, telefon),
- zwroty towarów zakupionych poza lokalem (np. na targach, na stoisku),
- kiedy kupujący może zwrócić towar,
- jakie koszty zwrotu ponosi sprzedawca,
- co jeżeli kupujący zwraca towar uszkodzony, używany,
- zwroty towarów przez przedsiębiorców.
9. PYTANIA I ODPOWIEDZI.
Czas trwania
Prelegenci

Paweł Terpiłowski
radca prawny, Kierownik Zespołu ds. Podatków Pośrednich w TAXEO Komorniczak i Wspólnicy, specjalizujący się w umowach sprzedaży i podatku VAT. Doradza przedsiębiorstwom od strony prawnej i podatkowej w zakresie obrotu gospodarczego, w tym obrotu międzynarodowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawnych oraz w międzynarodowych korporacjach. Współautor publikacji „VAT w branży TSL” oraz wielu artykułów prawniczych i podatkowych publikowanych m.in. w Rzeczpospolita, Forbes, Infor oraz szkoleniowiec z zakresu prawa gospodarczego i podatku VAT.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
