Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/reklamacje-w-praktyce-powazne-zmiany-przepisow-73704-id5854

Informacje o szkoleniu

  • Reklamacje w praktyce - poważne zmiany przepisów


    ID szkolenia: 73704
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Sprzedaż, obsługa klienta Prawo
  • Termin szkolenia:

    Informacje o platformie szkoleniowej oraz wymaganiach technicznych:

    W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.

    Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
    Godziny zajęć (czas trwania):
    8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

    9:00 – 10:30 Zajęcia
    10:30 – 10:45 Przerwa
    10:45 – 12:15 Zajęcia
    12:15 – 12:30 Przerwa
    12:30 – 14:00 Zajęcia
  • Organizator szkolenia:

    Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
    ul. Kozielska 137d
    44-100 Gliwice
    woj. śląskie
    O firmie Inne oferty firmy
Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Podczas szkolenia dowiesz się między innymi:

Jak ograniczyć rodzaje wad, za które odpowiadamy?
Jak ograniczyć lub wyłączyć rękojmię?
Jak określić czas trwania gwarancji?
Jakie procedury warto wdrożyć w związku z rozpatrywaniem reklamacji?
Co powinna zawierać odpowiedź na reklamację?
Co warto zawrzeć w odrzuceniu reklamacji?
Jak ograniczyć koszty związane z transportem przy reklamacji?
Kiedy warto przygotować wzór umowy z klientem?
Jak określić w umowie obowiązki kupującego związane z wadą?Jak zmusić kupującego do zbadania rzeczy wysyłanej przez przewoźnika?

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników Działów Obsługi Reklamacji
  • Pracowników Działów Obsługi Klienta

  • Pracowników Działów Kontroli Jakości i Produkcji

  • Pracowników Działów Handlowych/Sprzedaży/Zakupów

  • Pracowników sklepów internetowych
  • Pracowników działów serwisów
    oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie

Program szkolenia:

OMÓWIENIE ZMIAN DOTYCZĄCYCH ZASAD DZIAŁANIA RĘKOJMI MIĘDZY PRZEDSIĘBIORCAMI.
KTÓRZY PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄ TRAKTOWANI JAK KONSUMENCI?
CO OZNACZAJĄ ZMIANY, JAK SIĘ ZABEZPIECZYĆ PRZED ZMIANAMI, CZY WRĘCZ ICH UNIKNĄĆ!
SKŁADANIE REKLAMACJI

  • Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Kto powinien przyjąć reklamację: producent/sprzedawca/dystrybutor/serwis?
  • Infolinia a składanie reklamacji?
  • Na co zwrócić uwagę przyjmując/składając reklamację?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy składaniu i sporządzaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające reklamację?
  • Analiza typowego zgłoszenia reklamacyjnego/ formularza reklamacyjnego punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

SKŁADNIE REKLAMACJI – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

– czy klient musi podać swoje dane?
– co zrobić jeżeli klient nie chce podać danych?
– z czego korzystać (gwarancja czy rękojmia), co się bardziej „opłaca”?
– czy zawsze można korzystać i z gwarancji i z rękojmi?
– czy można zmienić gwarancję na rękojmię i odwrotnie?
– co w sytuacji gdy klient nie dokona wyboru między gwarancją a rękojmią?
– jakie dokumenty są wymagane przy składaniu reklamacji?
– czy musi być paragon/faktura?
– czy trzeba dostarczyć towar do reklamacji?
– kto ponosi koszty transportu?
– kto odpowiada za uszkodzenia w transporcie?
– czy kupujący powinien zdemontować rzecz?
– kto płaci za demontaż?
– czy trzeba dostarczyć opakowanie?
– czy można odmówić przyjęcia reklamacji?
– co zrobić jeżeli towar jest brudny/niekompletny?
– czego można żądać przy reklamacji?
– jaki powinien być opis wady?
– czy klient musi obejrzeć/zbadać towar?
– jakie są terminy do zgłoszenia reklamacji?
– jak długo odpowiada sprzedawca/dystrybutor/producent?
– po co jest data ważności?

ROZPATRYWANIE REKLAMACJI

  • Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Kto powinien rozpatrzyć reklamację?
  • Na co zwrócić uwagę w trakcie rozpatrywania reklamacji?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby rozpatrujące reklamację?
  • Analiza typowego zgłoszenia reklamacyjnego/ formularza reklamacyjnego punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

ROZPATRYWANIE REKLAMACJI – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

– czy sprzedawca/dystrybutor może sam rozpatrzeć reklamację?
– czy trzeba korzystać z serwisu/rzeczoznawcy/fachowca?
– czy zawsze trzeba jechać do klienta?
– czy klient musi przywieźć towar?
– czy można rozpatrzeć reklamację w oparciu o zdjęcia?
– co w razie wywiezienia towaru zagranicę? Kto ponosi koszty?
– czy i jakie są skutki nieuzasadnionego zgłoszenia wady/wezwania serwisu?
– jaka jest różnica między rozpatrzeniem a załatwieniem reklamacji?
– w jakim terminie powinien rozpatrzeć reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
– jakie są skutki niedotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji przez sklep/ dystrybutora/serwis/producenta?
– w jakim terminie powinien załatwić reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
– jakie są skutki niedotrzymania terminu załatwienia reklamacji przez sklep/ dystrybutora/serwis/producenta?
– czy zawsze trzeba rozpatrzeć reklamację zgodnie z żądaniem klienta?
– czy klient może zmienić żądanie w trakcie rozpatrywania reklamacji?

UZNANIE/ODRZUCENIE REKLAMACJI

  • Co napisać w razie uznania, a co odrzucenia reklamacji?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Co musi zawierać pismo odrzucające reklamację?
  • Na co zwrócić uwagę odrzucając reklamację?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy odrzucaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające pisma odrzucające reklamację?
  • Analiza typowego pisma uznającego/odrzucającego reklamację punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

UZNANIE/ODRZUCENIE REKLAMACJI – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

– czy można odrzucić reklamację klienta?
– z jakich przyczyn można odrzucić reklamację klienta?
– co napisać w razie odrzucenia reklamacji?
– jakie mogą być skutki odrzucenia reklamacji?
– co napisać w razie częściowego uznania reklamacji?
– kto powinien odebrać towar?
– kto płaci za transport rzeczy z powrotem do klienta?
– kogo obciąża ponowny montaż rzeczy?
– co w sytuacji gdy klient nie chce odebrać reklamacji/towaru?
– czy klient musi odebrać rzecz z reklamacji?
– czy można zniszczyć rzecz w razie nieodebrania przez klienta?
– jak długo trzeba czekać na reakcję klienta?
–  kto płaci za utylizację towaru?
– po jakim czasie reklamacje się przedawniają?
– kiedy warto uznać reklamację?
– jakie są skutki uznania reklamacji?
– czego jeszcze może żądać klient w razie uznania reklamacji?
– czy uznanie reklamacji ostatecznie załatwia sprawę?

ODWOŁANIE OD REKLAMACJI

  • Czy prawo przewiduje instytucję odwołania od reklamacji?
  • Czy warto odwoływać się od reklamacji do sprzedawcy/ producenta?
  • Jak sporządzić odwołanie od reklamacji? A jak odpowiedź na odwołanie?
  • Co zrobić w razie złożenia odwołania przez klienta?
  • Czy jest termin na odpowiedź?
  • Jakie są skutki braku odpowiedzi na odwołanie?
  • Czy są inne drogi odwołania?
  • Jakie znaczenie ma interwencja rzecznika konsumentów?
  • Jak skorzystać z drogi sądowej

PRAKTYKA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI W TWOJEJ FIRMIE

  • pytania uczestników
  • indywidualne konsultacje
  • konsultacja UPRZEDNIO DOSTARCZONEJ dokumentacji reklamacyjnej stosowanej w firmie

Informacje o prelegentach:

Monika Jagielska – Ekspert prawa reklamacyjnego i gospodarczego

Profesor Prawa, zaangażowana w tworzenie najnowszej nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej zmian w prawie sprzedaży, a także w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów, które zaczęły obowiązywać w styczniu 2017 roku.

Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. W okresie od grudnia 2014 roku do grudnia 2017 roku nasz Ekspert przeszkolił i doradzał w sprawach wdrożenia nowych przepisów reklamacyjnych przeszło 3000 firm z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.

Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.

Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.

Publikacje dotyczące reklamacji:

  • Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce
  • Sprzedaż, wada, reklamacja: odpowiedzialność za wady fizyczne rzeczy poradnik konsumenta i sprzedawcy wybrane przepisy i orzecznictwo wraz z omówieniem
  • Odpowiedzialność za produkt w Unii Europejskiej: uwagi na tle 15 lat funkcjonowania dyrektywy 374/85
  • Polskie prawo konsumenckie na tle wspólnotowym
  • Implementacja prawa konsumenckiego w Polsce
  • Dostosowanie prawa wewnętrznego państw Unii Europejskiej do wymogów Dyrektywy o odpowiedzialności za wadliwe produkty
  • Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Odpowiedzialność za produkt wadliwy w prawie austriackim: wzorzec dla polskiego ustawodawcy?
  • Ochrona konsumenta jako zagadnienie kodyfikacyjne w prawie międzynarodowym prywatnym
  • Kierunki rozwoju europejskiego prawa prywatnego: wpływ europejskiego prawa konsumenckiego na prawo krajowe
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Konwencja wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 490 zł brutto za 1 osobę

Cena zawiera:

udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Reklamacje w praktyce - poważne zmiany przepisów