O szkoleniu
Program szkolenia obejmuje:
- zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumenta
- w szczególności podczas szkolenia prezentowane są zmiany w zasadach odpowiedzialności sprzedawców wprowadzone do polskiego prawa na podstawie Dyrektywy Towarowej od stycznia 2023 r.
- uczestnicy szkolenia poznają też pozostałe zasady do dotyczące realizacji roszczeń odszkodowawczych klientów, które często są największym kosztem firmy
- uczestnicy poznają także dobre praktyki organizacji procedur obsługi reklamacji i prowadzenia korespondencji z klientami.
Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.
Szkolenie prowadzone jest w sposób przystępnym bogaty w szereg przykładów, co pozwala skutecznie przekazać wiedzę osobom nie mającym na co dzień styczności ze skomplikowanymi przepisami prawa.
Dla osób obsługujących reklamacje w przedsiębiorstwach, dla prawników, dla pracowników administracji biurowej.
Program szkolenia
Wprowadzenie do prawa cywilnego
- Najważniejsze pojęcia niezbędne w pracy handlowca
- Umowy konsumenckie i niekonsumenckie czyli czym się różni w prawie B2B od B2C?
- Najważniejsze zasady, które należy stosować przy zawieraniu umowy sprzedaży i rozpatrywaniu reklamacji
Podstawowe obowiązki sprzedawcy
- Zasady oferowania produktów
- Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
- Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą
Prawne podstawy reklamacji i formalna organizacja procesu reklamacji
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (Dyrektywa Towarowa od 01.01.2023)
- Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
- Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
- Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych (dodatkowe żądania odszkodowawcze)
- Reklamacje usług
- Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku
- Organizacja procesu reklamacji w przedsiębiorstwie – najważniejsze zasady
Studium przypadków
- Analiza przypadków reklamacji
- Test podsumowujący szkolenie
Zakończenie szkolenia
Czas trwania
Prelegenci
Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.
Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.
Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.
Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
