Reklamacje w przedsiębiorstwie – nowe przepisy o odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta, żądania odszkodowawcze klientów, procedury rozpatrywania reklamacji

O szkoleniu

Program szkolenia obejmuje:

  • zasady odpowiedzialności sprzedawcy i gwaranta na podstawie przepisów kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumenta
  • w szczególności podczas szkolenia prezentowane są zmiany w zasadach odpowiedzialności sprzedawców wprowadzone do polskiego prawa na podstawie Dyrektywy Towarowej od stycznia 2023 r.
  • uczestnicy szkolenia poznają też pozostałe zasady do dotyczące realizacji roszczeń odszkodowawczych klientów, które często są największym kosztem firmy
  • uczestnicy poznają także dobre praktyki organizacji procedur obsługi reklamacji i prowadzenia korespondencji z klientami.

Podczas szkolenia prowadzący odpowiada na pytania dotyczące bieżących problemów związanych z obsługą reklamacji i sposobu postępowania z nietypowymi żądaniami klientów.
Szkolenie prowadzone jest w sposób przystępnym bogaty w szereg przykładów, co pozwala skutecznie przekazać wiedzę osobom nie mającym na co dzień styczności ze skomplikowanymi przepisami prawa.

Kto powinien wziąć udział?

Dla osób obsługujących reklamacje w przedsiębiorstwach, dla prawników, dla pracowników administracji biurowej.

Program szkolenia

Wprowadzenie do prawa cywilnego

  • Najważniejsze pojęcia niezbędne w pracy handlowca
  • Umowy konsumenckie i niekonsumenckie czyli czym się różni w prawie B2B od B2C?
  • Najważniejsze zasady, które należy stosować przy zawieraniu umowy sprzedaży i rozpatrywaniu reklamacji

Podstawowe obowiązki sprzedawcy

  • Zasady oferowania produktów
  • Zasady ekspozycji produktów i zakres informacji przekazywanych klientowi w ramach oferty
  • Podział obowiązków pomiędzy producentem, gwarantem a sprzedawcą

Prawne podstawy reklamacji i formalna organizacja procesu reklamacji

  • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową (Dyrektywa Towarowa od 01.01.2023)
  • Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
  • Odpowiedzialność gwaranta z tytułu gwarancji jakości
  • Inne podstawy prawne odpowiedzialności producenta, gwaranta i sprzedawców względem klientów końcowych (dodatkowe żądania odszkodowawcze)
  • Reklamacje usług
  • Najważniejsze zasady korespondencji z klientami i instytucjami nadzoru rynku
  • Organizacja procesu reklamacji w przedsiębiorstwie – najważniejsze zasady

Studium przypadków

  • Analiza przypadków reklamacji
  • Test podsumowujący szkolenie

Zakończenie szkolenia

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji PRESTIGE EUROPEJSKIEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA.

 

Wysoki poziom zajęć jest standardem obowiązującym w certyfikowanej firmie szkoleniowej PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia.

Gwarantujemy, że nasi trenerzy i wykładowcy, to osoby z wysokimi kwalifikacjami i wieloletnim doświadczeniem praktycznym, bo właśnie na praktyczne zastosowanie kładziemy szczególny nacisk.

Zapewniamy skuteczne szkolenia prowadzone przez wybitnych specjalistów, cenionych za ogromną wiedzę i rewelacyjne kwalifikacje dydaktyczne. Będzie nam bardzo miło gościć Państwa na naszych szkoleniach. Szczegółowe opisy prowadzącego lub prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie, którą przesyłamy drogą mailową lub faksową.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
43-190 Mikołów
Wyzwolenia 27
woj. śląskie
Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy i instytucje zainteresowane szkoleniami i kursami dla swoich pracowników. Pracodawcy kierujący do nas większe grupy mogą liczyć na specjalną ofertę, która będzie odpowiedzią na faktyczne zapotrzebowanie sz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

PRESTIGE Europejskie Centrum Kształcenia
43-190 Mikołów Wyzwolenia 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!