Szkolenie

Reklamacje w ujęciu B2B i B2C – nowelizacja przepisów od 01.01.2021

O szkoleniu

W czasie szkolenia uczestnicy zdobędą niezbędną wiedzę nt. nowelizacji przepisów konsumenckich obowiązujących od stycznia 2021 r. W trakcie szkolenia omówione zostaną zupełnie nowe instytucje dot. reklamacji jak np.: nowe wytyczne dot. regulaminów sprzedażowych, reklamacyjnych, gwarancyjnych, ochrona konsumencka dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą czy też nowy wymiar odpowiedzialności za cechy sprzedawanego produktu. Nowe przepisy wymuszają zmianę procedur reklamacyjnych we wszystkich podmiotach sprzedających towary lub świadczących usługi.
Kto powinien wziąć udział?

osoby odpowiedzialne za proces reklamacji, pracownicy DOK, sprzedaży; właściciele firm, w tym sklepów internetowych

Program szkolenia

Zmiany od 01.01.2021 r.

  •  ochrona konsumencka dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
  • „Przedsiębiorca, który w określonych sytuacjach ma uprawnienia konsumenckie” – Przepisy regulujące procedurę reklamacyjną w ujęciu B2B
  • analiza PKD pod kątem reklamacji
  • zmiana regulaminów sprzedażowych (niedozwolone postanowienia umowne (klauzule abuzywne, rękojmia za wady, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość) – Dokumentacja reklamacyjna
  • Przedsiębiorca-Przedsiębiorca, Przedsiębiorca-Konsument – wskazanie różnic w procedurach reklamacyjnych
  • umowy niezwiązane z zawodową działalnością
  • proces reklamacyjny „Krok po Kroku” według nowych przepisów (od 01.01.2021)– procedura reklamacyjna,
  • nowy termin na ustosunkowanie się do reklamacji Konsumenta
  • odpowiedzialność za cechy produktu – sprzedawca na równi z producentem

Podstawowe przepisy prawa regulujące problematykę reklamacji (rękojmi i gwarancji):

  • definicja przedsiębiorcy i konsumenta,
  • przepisy reklamacyjne w stosunku do konsumentów (osób fizycznych),
  • przepisy reklamacyjne w stosunku do przedsiębiorców,
  • źródła prawa oraz hierarchia aktów prawnych dot. reklamacji,
  • zakres zastosowania ustawy o prawach konsumenta,
  • zakres zastosowania kodeksu cywilnego,
  • reguły kolizyjne;

Charakterystyka umowy sprzedaży: 

  • treść i forma umowy,
  • ogólne warunki umów,
  • wzory umów i regulaminy,
  • obowiązki sprzedawcy przy zawieraniu umów w lokalu przedsiębiorcy,
  • tworzenie umów regulujących odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji;
  • sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość,
  • pojęcie umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstw oraz sprzedaż na odległość;

Gwarancja a rękojmia: 

  • gwarancja – pojęcie, forma i treść gwarancji,
  • czas trwania gwarancji,
  • odpowiednie zapisy gwarancyjne,
  • możliwość rezygnacji z gwarancji,
  • rękojmia – przepisy kodeksu cywilnego, czas trwania; interpretacja przepisów,
  • rękojmia a gwarancja –krzyżowanie się uprawnień;

Niedozwolone klauzule umowne przy sprzedaży konsumenckiej:

  • klauzule abuzywne (niedozwolone),
  • orzecznictwo SN, NSA oraz UOKIK;

Wady rzeczy, czyli niezgodność towaru z umową.

  • wady fizyczne,
  • wady prawne,
  • niezgodność towaru z umową,
  • znaczenie dokumentów gwarancyjnych, atestów certyfikatów itp. wydawanych kupującemu wraz z towarem,
  • niekompletność rzeczy, kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za braki ilościowe,
  • nieprawidłowość w zamontowaniu i uruchomieniu rzeczy jako wada fizyczna;

Procedura reklamacyjna:

  • sposób i forma zawiadomienia o wadzie,
  • obniżenie ceny – uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi,
  • odstąpienie od umowy i jego skutki(możliwość obciążenia kupującego za częściowe zużycie rzeczy, która okazała się wadliwa),
  • wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad, sposób i termin wymiany,
  • naprawa rzeczy,
  • sposób naprawy,
  • żądanie demontażu rzeczy i ponownego jej zamontowania, skutki niewykonania przez sprzedawcę,
  • zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego,
  • koszty naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu;

Terminy dot. reklamacji (rękojmi i gwarancji):

  • terminy wygaśnięcia uprawnień kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową,
  • terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady,
  • dochodzenie odpowiedzialności sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru,
  • terminy dot. rękojmi,
  • terminy dot. gwarancji;

Regulacje dotyczące odstąpienia od umowy:

  • termin do odstąpienia,
  • kiedy konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy;

Sprzedaż międzynarodowa a prawo reklamacji:

  • Sprzedaż wewnątrz Unii Europejskiej,
  • Sprzedaż poza Unię Europejską (Ukraina, Białoruś, Rosja, Kazachstan, USA, Kanada);

Dyskusja, konsultacje, case studies.

Czas trwania

7

Prelegenci

Cytat

Prawnik i Ekspert w tematyce prawa gospodarczego, prawa administracyjnego oraz prawa pracy. Absolwent prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla sektora prywatnego jak i Administracji Państwowej. Przez kilka lat współpracował i publikował w Dzienniku Gazecie Prawnej. Współpracował z Polską Agencją Prasową oraz firmą Wolters Kluwer – łącznie wydał ponad 300 publikacji prawniczych.

Szkolił m. in. dla: BRITA Polska Sp. z o.o. / International Tobacco Machinery Poland Sp. z o.o. / Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o. / Triumph International Polska / Norauto Polska sp. z o.o. . / ITM POLAND SP. Z O.O. / Sits Sp. z o.o. / Tata Global Beverages Polska Sp. z o.o. / DENCKERMANN SP. Z O.O. / Centrum Eletronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o. / Auto Land Polska S.A. / Krosno Glass S.A. / MISPOL S.A. / Promotorzy Trading Sp. z o.o. sp.k./ Meblolux Sp. z o.o. / Invena S.A. / Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-KALISZ” S.A. / Budmech sp. z o.o. sp. k / BZS Sklejka-Multi S.A. / Polflam Sp. z o.o. / Trodat Polska Sp. z o.o. / Stolbud Włoszczowa S.A.

Gdzie i kiedy

Online 13 grudnia 2021

Zapisz się

Cena 1
650 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa
Ludwika Rydygiera 8
woj. mazowieckie
MISJĄ naszej firmy jest wpieranie rozwoju przedsiębiorstw poprzez dostarczanie wiedzy i umiejętności w procesie szkoleniowym. Zależy nam na tym, by umiejętności nabywane podczas warsztatów przez pracowników przekładały się na wymierne efekty biznesow...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność po szkoleniu, na podstawie faktury z terminem 7 dni.

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU organizatora.

Szkolenie odbywa się poprzez bezpłatną platformę Microsoft Teams. Uczestnik może pobrać aplikację lub zalogować się przez przeglądarkę internetową.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa Ludwika Rydygiera 8
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!