O szkoleniu
Cel szkolenia
Przekazanie podstawowych czynności koniecznych przy planowaniu i realizacji procesu rekrutacji i selekcji pracowników z zewnętrznego rynku pracy.
Metody szkolenia
• ćwiczenia
• mini wykład
• omówienie/dyskucja
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
• zdobycie umiejętności sporządzenia diagnozy bieżących potrzeb rekrutacyjnych
• wzrost umiejętności wykorzystania istniejącego w firmie opisu stanowiska do przygotowania profilu „idealnego kandydata”
• wzrost wiedzy dotyczącej wyboru optymalnych narzędzi wspomagających ocenę selekcyjną
• wzrost wiedzy na temat zasad analizy, weryfikacji, uzupełniania oraz wstępnej oceny aplikacji
• wzrost wiedzy dotyczącej wywiadów, m.in. zasad przeprowadzania wywiadu selekcyjnego i umiejętności wyciągania z niego wniosków stanowiących podstawę wyboru selekcyjnego
Przekazanie podstawowych czynności koniecznych przy planowaniu i realizacji procesu rekrutacji i selekcji pracowników z zewnętrznego rynku pracy.
Metody szkolenia
• ćwiczenia
• mini wykład
• omówienie/dyskucja
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
• zdobycie umiejętności sporządzenia diagnozy bieżących potrzeb rekrutacyjnych
• wzrost umiejętności wykorzystania istniejącego w firmie opisu stanowiska do przygotowania profilu „idealnego kandydata”
• wzrost wiedzy dotyczącej wyboru optymalnych narzędzi wspomagających ocenę selekcyjną
• wzrost wiedzy na temat zasad analizy, weryfikacji, uzupełniania oraz wstępnej oceny aplikacji
• wzrost wiedzy dotyczącej wywiadów, m.in. zasad przeprowadzania wywiadu selekcyjnego i umiejętności wyciągania z niego wniosków stanowiących podstawę wyboru selekcyjnego
Kto powinien wziąć udział?
Adresaci szkolenia
• menedżerowie i specjaliści odpowiedzialni za przygotowanie i/lub przeprowadzenie procesu naboru pracowników z zewnętrznego rynku pracy
• menedżerowie i specjaliści odpowiedzialni za przygotowanie i/lub przeprowadzenie procesu naboru pracowników z zewnętrznego rynku pracy
Program szkolenia
I. Wskazanie i omówienie zależności między pierwszymi etapami przygotowania się do rekrutacji a efektywnością całej selekcji i ostatecznie jakością decyzji selekcyjnej.
1. Dokładna diagnoza potrzeby rekrutacyjnej
• analiza / tworzenie opisu stanowiska pracy w aspekcie merytorycznym, kompetencyjnym oraz administracyjnym
• określanie profilu osoby, pasującej do oczekiwań stanowiska
II. Reguły wyboru kanału i narzędzi rekrutacji i selekcji
1. Zasady wyboru kanału rekrutacji
• przegląd możliwości w zakresie źródeł kandydatów
• omówienie różnic w prowadzeniu procesu naboru uzależnionych od wyboru kanału rekrutacji
2. Zasady doboru narzędzi selekcyjnych i przegląd najważniejszych technik dostępnych na rynku
• omówienie metody wywiadów selekcyjnych (z naciskiem na wywiady behawioralne) w tym;
- wywiadu strukturalizowanego
- wywiadu na wpół strukturalizowanego
- wywiadu niestrukturalizowanego
- wywiadu panelowego
- wywiadu poświęconego faktom z życiorysu
- wywiadu sytuacyjnego
- wywiadu retrospekcyjnego
- wywiadu konfrontacyjnego
- wywiadu merytorycznego
• przegląd i omówienie metod oceny w postaci testów predyspozycji i motywacji zawodowych oraz profili osobowości rozpatrywanych w kontekście ról zawodowych
III. Ocena aplikacji i przygotowanie się do wywiadu selekcyjnego
1. Porządkowanie i wstępna ocena aplikacji, uzupełnianie / standaryzowanie danych.
2. Ostateczna ocena aplikacji i wybór grupy kandydatów przechodzących do procesu oceny selekcyjnej na bazie wywiadów i ewentualnie dodatkowych technik selekcyjnych.
3. Przygotowywanie scenariuszy wywiadów na podstawie informacji zawartych w aplikacjach.
4. Przygotowanie scenariuszy wywiadów w celu oceny wybranych lub podstawowych aspektów wyznaczających sposób funkcjonowania ludzi (podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, komunikacja, relacje interpersonalne, organizacja/planowanie).
IV. Zasady przeprowadzania wywiadów selekcyjnych i umiejętności formułowania wniosków i w konsekwencji ocen
1. Formalne zasady prowadzenia wywiadu i aranżacji sytuacji wywiadu: kontrolowanie wizerunku firmy (marketing personalny / employer branding).
2. Reguły wyboru i formułowania pytań podczas wywiadu i analizowanie odpowiedzi.
© Copyright dr Kinga Padzik
1. Dokładna diagnoza potrzeby rekrutacyjnej
• analiza / tworzenie opisu stanowiska pracy w aspekcie merytorycznym, kompetencyjnym oraz administracyjnym
• określanie profilu osoby, pasującej do oczekiwań stanowiska
II. Reguły wyboru kanału i narzędzi rekrutacji i selekcji
1. Zasady wyboru kanału rekrutacji
• przegląd możliwości w zakresie źródeł kandydatów
• omówienie różnic w prowadzeniu procesu naboru uzależnionych od wyboru kanału rekrutacji
2. Zasady doboru narzędzi selekcyjnych i przegląd najważniejszych technik dostępnych na rynku
• omówienie metody wywiadów selekcyjnych (z naciskiem na wywiady behawioralne) w tym;
- wywiadu strukturalizowanego
- wywiadu na wpół strukturalizowanego
- wywiadu niestrukturalizowanego
- wywiadu panelowego
- wywiadu poświęconego faktom z życiorysu
- wywiadu sytuacyjnego
- wywiadu retrospekcyjnego
- wywiadu konfrontacyjnego
- wywiadu merytorycznego
• przegląd i omówienie metod oceny w postaci testów predyspozycji i motywacji zawodowych oraz profili osobowości rozpatrywanych w kontekście ról zawodowych
III. Ocena aplikacji i przygotowanie się do wywiadu selekcyjnego
1. Porządkowanie i wstępna ocena aplikacji, uzupełnianie / standaryzowanie danych.
2. Ostateczna ocena aplikacji i wybór grupy kandydatów przechodzących do procesu oceny selekcyjnej na bazie wywiadów i ewentualnie dodatkowych technik selekcyjnych.
3. Przygotowywanie scenariuszy wywiadów na podstawie informacji zawartych w aplikacjach.
4. Przygotowanie scenariuszy wywiadów w celu oceny wybranych lub podstawowych aspektów wyznaczających sposób funkcjonowania ludzi (podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, komunikacja, relacje interpersonalne, organizacja/planowanie).
IV. Zasady przeprowadzania wywiadów selekcyjnych i umiejętności formułowania wniosków i w konsekwencji ocen
1. Formalne zasady prowadzenia wywiadu i aranżacji sytuacji wywiadu: kontrolowanie wizerunku firmy (marketing personalny / employer branding).
2. Reguły wyboru i formułowania pytań podczas wywiadu i analizowanie odpowiedzi.
© Copyright dr Kinga Padzik
Czas trwania
Program szkolenia obejmuje 14 godzin dydaktycznych
• I DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
• II DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
• I DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
• II DZIEŃ - zajęcia od godz. 9.00 – 15.30 z przerwami na kawę i obiad
Prelegenci

DR KINGA PADZIK - Ekspert w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania organizacją. Trener i wieloletni konsultant w obszarze rekrutacji, oceny i rozwoju pracowników, projektowania stanowisk oraz organizacji pracy. Swoje doświadczenia i osiągnięcia w zarządzaniu zasobami ludzkimi wykorzystuje realizując autorskie programy szkoleniowe dotyczące dopasowania pracownika do stanowiska pracy, zarządzania kompetencjami, okresowej oceny pracowników oraz planowania rozwoju zawodowego, w tym ścieżek karier itp. Autorka pierwszego na polskim rynku leksykonu z zakresu dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Potrafi skutecznie zaangażować i skupić uwagę słuchaczy na istotnych dla nich zagadnieniach. Ekspert i trener Szkoły Szkoły Umiejętności Menedżerskich.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szczegółowe informacje dotyczące dokładnego miejsca zajęć
Warszawa
zostaną wysłane do Państwa wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 5 dni przed terminem szkolenia
woj. mazowieckie
Szczegółowe informacje dotyczące dokładnego miejsca zajęć
Wrocław
zostaną wysłane do Państwa wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 5 dni przed terminem szkolenia
woj. dolnośląskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
W przypadku, gdy szkolenie ma charakter usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane w całości lub w co najmniej 70 % ze środków publicznych, to koszt szkolenia jest zwolniony z podatku VAT
1 290
zł
Cena zawiera:
- W ramach szkolenia oferujemy: materiały szkoleniowe; lunch oraz przerwy kawowe; zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; profesjonalizm trenera; możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia; profesjonalizm organizatora
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

ASAP EDUCATION
20-484 Lublin
Inzynierska 8
woj. lubelskie
O NAS
Jesteśmy rzetelną i profesjonalną firmą realizującą szkolenia biznesowe, ukierunkowaną na rozwój i doskonalenie kapitału ludzkiego organizacji.
WIZJA
Chcemy wykorzystywać nasze wspólne doświadczenie i wiedzę, aby nadać nowy wymiar szkoleni...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego zgłoszenia oraz dokonanie płatności przed rozpoczęciem zajęć. W momencie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu należy dokonać płatności najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Istnieje możliwość płatności w innym terminie po uzgodnieniu z organizatorem.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć nie zostaną Państwo obciążeni kosztami szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym niż 7 dni przed terminem szkolenia bądź niestawienie się na szkoleniu, spowoduje obciążenie Państwa pełnymi kosztami.
Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy trener z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć bądź zmiany osoby prowadzącej. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie. Z przyczyn niezależnych od organizatora zastrzega on sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć nie zostaną Państwo obciążeni kosztami szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym niż 7 dni przed terminem szkolenia bądź niestawienie się na szkoleniu, spowoduje obciążenie Państwa pełnymi kosztami.
Odwołanie zgłoszenia wymaga formy pisemnej. Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika szkolenia.
W przypadku, gdy trener z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie, organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć bądź zmiany osoby prowadzącej. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie. Z przyczyn niezależnych od organizatora zastrzega on sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
ASAP EDUCATION
20-484 Lublin
Inzynierska 8
Powiadomienia o nowych terminach