O szkoleniu
- Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
- Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym os osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
- upominki dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów,
- hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety,
- organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych.
- Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków: omówienie interpretacji i orzecznictwa:
- organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje, plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe,
- upominki reklamowe dla kontrahentów,
- reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym.
- Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
- zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów,
- rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług,
- środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
- Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług:
- wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu,
- zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego.
- Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych:
- wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników,
- wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT,
- wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników,
- spotkania i wyjazdy integracyjne – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
- Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
- upominki i nagrody dla kontrahentów,
- zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy,
- poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.).
- Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1.
- Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:
- poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT,
- świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS.
- Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym.
- Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
- Pytania uczestników.
- pracownicy kadrowi
- kadra menadżerska
- księgowi
Program szkolenia
- Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
- Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym os osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
- upominki dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów,
- hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety,
- organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych.
- Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków: omówienie interpretacji i orzecznictwa:
- organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje, plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe,
- upominki reklamowe dla kontrahentów,
- reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym.
- Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
- zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów,
- rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług,
- środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
- Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług:
- wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu,
- zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego.
- Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych:
- wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników,
- wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT,
- wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników,
- spotkania i wyjazdy integracyjne – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
- Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
- upominki i nagrody dla kontrahentów,
- zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy,
- poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.).
- Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1.
- Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:
- poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT,
- świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS.
- Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym.
- Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
- Pytania uczestników.
Czas trwania
Prelegenci
Mirela Chomont - Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek komisji rewizyjnej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, doświadczony trener i autorka szkoleń. Członek komisji do spraw karnych skarbowych Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku: „Controlling i analiza ekonomiczna przedsiębiorstw”. Doświadczenie zdobyła w największych kancelariach prawnych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych obsługując klientów indywidualnych, podmioty gospodarcze oraz jednostki sektora finansów publicznych. Mecenas Mirela Chomont specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podatku od towarów i usług, podatku od nieruchomości, podatków dochodowych, zagadnień z pogranicza prawa cywilnego i podatkowego, optymalizacji podatkowych oraz spraw karno – skarbowych. Jako pełnomoc
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
