Szkolenie

Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?

O szkoleniu

Szkolenie ma na celu wielopłaszczyznowe i maksymalne przygotowanie uczestników na wyzwania bieżącego roku. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się planować skuteczne strategie zatrzymywania w firmie najbardziej wartościowych pracowników, przygotują działania w sytuacji odejścia kluczowego pracownika, nauczą się budować wysokie zaangażowanie pracowników oraz nauczą się w jaki sposób skutecznie identyfikować szanse w sytuacji, gdy ktoś odchodzi z zespołu i jak te szanse wykorzystać. Metody, których nauczą się uczestnicy przełożą się na poziom rotacji i wyniki biznesowe firmy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają i przećwiczą strategie retencji opartą na trzech krokach.
Kto powinien wziąć udział?
  • Menedżerowie i liderzy zespołów
  • Menedżerowie projektów
  • Menedżerowie i specjaliści HR

Program szkolenia

Moduł 1: Cykl Join-Retention-Exit
Typowy cykl pracy składa się z trzech etapów: przyjścia do firmy (join), pozostawania w firmie (retention) oraz odchodzenia z firmy (exit). Początkowym elementem szkolenia jest scharakteryzowanie typowych błędów popełnianych w firmach na każdym z tych etapów. Dzięki serii krótkich ćwiczeń uczestnicy wypracują listę działań eliminujących typowe błędy, które mają wpływ na niekontrolowaną fluktuacje pracowników.

Moduł 2: Zapobieganie frustracji pracowników we wczesnej fazie pracy
Częstym źródłem odchodzenie pracowników jest frustracja wynikająca z rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami wobec pracy, a zastaną rzeczywistością. Przeprowadzenie ćwiczenia polegającego na zasymulowaniu sytuacji wprowadzania nowego pracownika. Zadaniem menedżera w tym ćwiczeniu jest przeprowadzenie realistycznego opisu pracy, tak, aby nowoprzyjęty pracownik wchodził do firmy z „otwartymi oczami”.

Moduł 3: Identyfikacja kluczowych pracowników
Zaprezentowanie i przećwiczenie metody identyfikacji kluczowych pracowników przy pomocy narzędzia diagnostycznego „Matryca Wkładu i Ryzyka”. Uczestnicy wykorzystując Matrycę W/R pracują nad identyfikacją kluczowych pracowników w firmach/zespołach, którymi zarządzają.

Moduł 4: Detoks organizacyjny
Na poziom niezadowolenia zatrudnionych pracowników może mieć wpływ wiele różnego rodzaju czynników. Zadaniem menedżerów jest bieżące reagowanie na pojawiające się problemy i czynniki demotywujące. Przeprowadzenie ćwiczenia „Spotkanie higieniczne”, którego celem jest nauczenie w jaki sposób identyfikować źródła pojawiającej się frustracji i jakie działania podejmować, aby niwelować poziom frustracji wśród kluczowych pracowników.

Moduł 5: Wymagania i oczekiwania kluczowych pracowników

  • Rozpoznanie wymagań i oczekiwań pracowników ze względu na pełnioną funkcję:
  • Oczekiwania menedżerów
  • Oczekiwania specjalistów
  • Oczekiwania pracowników liniowych

Identyfikacja wymagań i oczekiwań ze względu na wiek pracowników:

  • Preferencje najmłodszych pracowników (Y)
  • Preferencje pokolenia X
  • Preferencje starszych pracowników (50+)

Moduł 6: Dostosowywanie zachęt do potrzeb kluczowych pracowników
Uczestnicy w formie burzy mózgów opracowują listę alternatywnych i oryginalnych form zachęt, które są odpowiedzią na potrzeby kluczowych pracowników i stanowią dla nich rzeczywistą wartość. Zachęty mogą obejmować następujące obszary:

  • potrzeby rozwojowe
  • formy i sposoby doceniania
  • wspieranie osiągnięć
  • zwiększanie zakresu samodzielności i odpowiedzialności
  • zwiększanie możliwości wpływu i decyzyjności
  • lepsze wykorzystanie mocnych stron pracownika
  • większy zakres wykorzystania zamiłowań pracownika

Moduł 7: Odejście kluczowego pracownika
Uczestnicy przećwiczą sposoby i działania, które mogą podejmować, gdy kluczowy pracownik zamierza odejść z firmy:

  • Podejmowanie negocjacji
  • Kwestie do negocjowania
      • Określenie celów i obopólnych korzyści
      • Przygotowanie alternatywnych rozwiązań
    • Analiza zadań
    • Co robił odchodzący pracownik
    • Jakie kompetencje są potrzebne do realizacji tych zadań. 
    • Jakie know-how jest potrzebne do wypełnienia luki
  • Przyjęcie strategii kompensacji
    • Kto inny w zespole może wykonywać zadania odchodzącego
    • Podział zadań pomiędzy kilka osób
    • Zatrudnienie zewnętrznego konsultanta (praca tymczasowa)
  • Exit interview
    • Identyfikacja powodów odejścia
    • Przygotowanie do rozmowy z odchodzącym pracownikiem
    • Budowanie atmosfery zaufania i otwartości
    • Problemy w czasie exit interview
    • Zlecenie exit interview na zewnątrz

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Anna Kazakow

Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczynała z kluczowymi agencjami doradztwa personalnego, gdzie jako Headhunter  realizowała projekty dla znaczących organizacji na polskim rynku. Tak poznała zasady funkcjonowania zarówno międzynarodowych korporacji jak i niedużych, ale dobrze zarządzanych firm rodzinnych. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin.  Ekspert w zakresie wdrażania skutecznych działań retencyjnych w obszarze HR. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska. W Gammie należy do zespołu ekspertów z obszaru employee expirience.

Gdzie i kiedy

Warszawa 5 - 6 października 2020
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1600 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Weź udział

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!