O szkoleniu
W wielu branżach wciąż mamy rynek pracownika – pandemia tego nie zmieniała. Czasem nie dotyczy to wszystkich stanowisk tylko tych, które są najbardziej pożądane na rynku.
Nawet tam, gdzie nie jest odczuwana silna presja rynku pracownika doświadczeni menedżerowie zawsze podpiszą się pod stwierdzeniem, że nadmierna rotacja obniża efektywność zespołu, onboarding jest czaso i kosztochłonny, nie mówiąc już o zyskach utraconych (różnica miedzy produktywnością odchodzącego pracownika, a nowego).
Wielu menedżerów doświadcza wysokiej rotacji w swoich zespołach. Przyczyn szukają w zjawisku rynku pracownika, nieefektywnych procesach rekrutacyjnych oraz specyfice branży. Tymczasem można zaobserwować, że w organizacjach, w których jest wiele zespołów o podobnej specyfice poziom fluktuacji kadr jest różny. Ta sama organizacja, specyfika i dział HR – różnica jest w menedżerze, który zespół prowadzi. W rzeczywistości to menedżer i jego codzienne działania mają największy wpływ na decyzje pracowników dotyczące ich przyszłości zawodowej.
W obecnej sytuacji tym bardziej należy przyjrzeć się zespołowi oraz swoim działaniom menedżerskim pod kątem potencjalnego ryzyka retencyjnego. Wdrażając narzędzia zaproponowane na szkoleniu poza obniżeniem owego ryzyka menedżer zwiększy zaangażowanie i motywację pracowników – miękkie zakresy pracy zespołu, które w kontekście pracy zdalnej są kluczowe.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- Zwiększenie wskaźnika retencji kluczowych pracowników
- Obniżenie kosztów utrzymania kluczowych pracowników
- Wzrost zaangażowania i motywacji wśród pracowników, których wyniki, wiedza i umiejętności są krytyczne dla osiągania celów firmy
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- Dobre przygotowanie do radzenia sobie z niekontrolowaną fluktuacją
- Świadome budowanie własnej skuteczności w zatrzymywaniu kluczowych pracowników
- Poznanie praktycznych narzędzi wspierających retencję pracowników
- Inspiracja do działań na podstawie poznanych najlepszych praktyk retencji
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- Wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku
- Poprawa jakości współpracy
- Większa satysfakcja z pracy u pracowników
- Menedżerowie i liderzy zespołów
- Menedżerowie projektów
- Menedżerowie i specjaliści HR
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do zarządzania retencją
- Pull Factors
- Dlaczego pracownicy przychodzą do firmy?
- Co ich przyciąga do firmy?
- Stay Factors
- Dlaczego pracownicy pozostają w firmie?
- Co przytrzymuje w firmie jej obecnych pracowników?
- Push Factors
- Dlaczego pracownicy odchodzą
- Jakie są najczęstsze powody rezygnacji pracowników z dalszego angażowania swojego potencjału w rozwój firmy?
2. Employee journey – czego doświadcza pracownik w organizacji i jak to wpływa efektywności i lojalność wobec pracodawcy
- Pierwsze doświadczenia – onboarding
- Pierwszy dzień
- Pierwszy tydzień
- Pierwszy kwartał
- Rola buddiego – opiekuna wdrożenia tzw. Newcomer’a
- Praca na wynikach
- Instant feedback (w obie strony)
- Jasny plan rozwojowy
- Podnoszenie standardu pracy
- Budowanie kapitału zaufania (model Coveya)
- Exit Interview
- Co zrobić, aby mógł się on odbyć z przełożonym, a nie wyłącznie z HR
- Jak stworzyć atmosferę pozwalającą na szczerą rozmowę?
- Jakie pytania zadawać?
- Obszar własnego zarządzania i przywództwa
- Obszar relacji w zespole
- Obszar osobisty pracownika
- Identyfikacja powodów odejścia
3. Matryca ryzyka w obszarze retencji
- Skala ryzyka odejścia
- Mała
- Średnia – wartościowe, specjalistyczne umiejętności i wiedza, którymi można się podzielić lub zastąpić.
- Duża – unikalna wiedza i umiejętności
- Skala trudności w zastąpieniu pracownika, szacunki oparte na przykład na:
- Zapotrzebowaniu rynku na kompetencje pracownika,
- Istniejących ofertach konkurencyjnych
- Trendach w wynagrodzeniach
- Sytuacji rodzinnej
- Zdarzeniach w zespole lub/i organizacji
4. Jak angażować innych pracowników do obniżania rotacji w zespole
- Typy pracowników pod kątem identyfikacji i zadowolenia z pracy
- Najemnicy (niskie zadowolenie, niska identyfikacja)
- Zakładnicy (niskie zadowolenie, wysoka identyfikacja)
- Wyłączeni (wysokie zadowolenie, niska identyfikacja)
- Apostołowie (wysokie zadowolenie, wysoka identyfikacja)
- Apostołowie – naturalni sprzymierzeńcy menedżera w zarządzaniu rotacją
- Kreowanie liderów zaangażowania
- Włączanie apostołów do projektów tych, w których pracują osoby o wyższym ryzyku odejścia
- Współodpowiedzialność i prośba o rekomendacje
5. Odejście kluczowego pracownika:
- Podejmowanie negocjacji
- Kwestie do negocjowania
- Określenie celów i obopólnych korzyści
- Przygotowanie alternatywnych rozwiązań
- Analiza zadań
- Co robił odchodzący pracownik
- Jakie kompetencje są potrzebne do realizacji tych zadań.
- Jakie know-how jest potrzebne do wypełnienia luki
- Przyjęcie strategii kompensacji
- Kto inny w zespole może wykonywać zadania odchodzącego
- Podział zadań pomiędzy kilka osób
- Zatrudnienie zewnętrznego konsultanta (praca tymczasowa)
- Exit interview
- Identyfikacja powodów odejścia
- Przygotowanie do rozmowy z odchodzącym pracownikiem
- Budowanie atmosfery zaufania i otwartości
- Problemy w czasie exit interview
- Zlecenie exit interview na zewnątrz
Czas trwania
Prelegenci
Anna Kazakow
Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczynała z kluczowymi agencjami doradztwa personalnego, gdzie jako Headhunter realizowała projekty dla znaczących organizacji na polskim rynku. Tak poznała zasady funkcjonowania zarówno międzynarodowych korporacji jak i niedużych, ale dobrze zarządzanych firm rodzinnych. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Ekspert w zakresie wdrażania skutecznych działań retencyjnych w obszarze HR. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska. W Gammie należy do zespołu ekspertów z obszaru employee expirience.
ANETTA WRÓBLEWSKA
Swoje doświadczenie budowała w branży nieruchomości, telekomunikacyjnej i w mediach. Tworzyła struktury sprzedażowe, odpowiadała za rekrutację i rozwój pracowników. Posiada certyfikację Hogan Assessment System, Mindsonar, Harrison Assessments, ICC, jest certyfikowanym coachem zespołowym. Swoje kompetencje w zakresie Zarządzania Zasobami Ludzkimi pogłębiła na Akademii L. Koźmińskiego, na kierunku Zarządzanie Kompetencjami Pracowników. W wielu organizacjach zajmowała się doradztwem na poziomie tworzenia struktur i procesów HR. Wspiera kadrę menedżerską, oferując analizę, ocenę i konstruktywny feedback oraz programy wdrożeniowe i naprawcze. Ekspert w zakresie wdrażania skutecznych działań retencyjnych w obszarze HR. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Decathlon, Dachser, Atlas, Rhenus Data Office Polska, DUKA, czy Dentsu Aegis Network Polska.
KRZYSZTOF PILARCZYK
Autor szkoleń z zakresu budowania zaangażowania i motywacji pracowników, zarządzania różnorodnością w organizacji, zarządzania wiekiem, tworzenia kultury współodpowiedzialności, wprowadzania zmian oraz przywództwa opartego o koncept Positive Organisational Scholarship. Był interim menedżerem Inter-Dec College w Montrealu. Od 1994 roku związany z branżą szkoleń biznesowych. Zarządzał wysokobudżetowymi projektami szkoleniowym dla firm z branż energetycznej, przemysłowej, IT i sektora finansowego. Opracowany przez niego program szkolenia Top Manager został zakupiony w 2011 roku przez jedną z największych międzynarodowych firm szkoleniowych i jest obecnie realizowany w 90 krajach na świecie. Ekspert w zakresie wdrażania skutecznych działań retencyjnych w obszarze HR. Współpracował m.in. z takimi firmami jak ATOS IT Services, Yusen Logistics, Media Saturn Holding, Veolia, czy Eurobox Polska.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
- Ulica i nr: Mysłowicka 15
- Kod pocztowy: 01-612
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1132690108
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
