Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/rising-leaders-program-rlp-75537-id14655

Informacje o szkoleniu

  • Rising Leaders Program (RLP)


    ID szkolenia: 75537
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Zarządzanie
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    brak danych

    Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    48 godzin, 6 dni
  • Organizator szkolenia:

    IBD Business School Sp. z o.o.
    ul. Panieńska 9
    03-704 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
IBD Business School Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Szkolenie z przywództwa dla nowych menedżerów, którzy  dopiero zaczynają swoją karierę w tej roli, oraz dla osób, które w przyszłości chcą pracować jako menedżerowie.

Program szkolenia RLP został stworzony przez najlepszych ekspertów IBD Business School na podstawie doświadczeń w pracy z nowymi menedżerami i wiedzy o wyzwaniach, przed jakimi stoją. Jest oparty na autorskich badaniach kadry menedżerskiej, rzetelnej wiedzy naukowej oraz praktyce w zagranicznych i polskich organizacjach. Polecany dla tych wszystkich, którzy rozpoczynają przygodę z zarządzaniem oraz  poszukują nowoczesnych i praktycznych programów edukacyjnych, pozwalających nabyć kompetencje menedżerskie i wejść w świat leadershipu.

Rising Leaders Program to szkolenie menedżerskie, które daje solidną podstawę do dalszego rozwoju zawodowego, koncentruje się na umiejętnościach, które decydują o skutecznym i odpowiedzialnym przywództwie.

Szkolenie skierowane jest do:

  • przyszłych menedżerów
  • menedżerów
  • kierowników projektu
  • właścicieli firmy

Program szkolenia:

SESJA I. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU. JAK MÓWIĆ, ŻEBY INNI NAS SŁUCHALI

Kluczowe cele sesji to:

  • Rozwijanie kompetencji komunikacji menedżerskiej w budowaniu relacji, współpracy i kierowaniu zespołem
  • Poznanie różnych rodzajów komunikatów: budujących autorytet, kreujących współpracę, motywujących, dyscyplinujących itp.
  • Zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami komunikacji menedżerskiej
  • Zdobycie umiejętności prowadzenia kluczowych rozmów menedżerskich
  • Rozwijanie kompetencji radzenia sobie w trudnych sytuacjach w komunikacji menedżerskiej
  • Rozwijanie skuteczności w  stawianiu granic  z zachowaniem szacunku dla rozmówcy

 

Program sesji

Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Jak się komunikować, żeby dojść do sedna sprawy?
  • Od czego zależy skuteczność komunikacyjna? Jak ją wzmacniać?
  • Jakie są sposoby komunikowania się nastawione na realizację celów i wzmacnianie relacji zespołowych
  • Jak budować zaufanie
  • Jak zarządzać dyskusją w grupie
  • W jaki sposób komunikować się, aby dojść do rozwiązań przy zachowaniu ekonomii czasowej spotkań
  • Jak zapanować nad szumem informacyjnym, czyli oddzielać nieistotne informacje – jako ważna umiejętność w biznesie i w dochodzeniu do rozwiązań problemu

Dlaczego komunikacja jest kluczowa w zarządzaniu?

  • Komunikacja jako podstawowe narzędzie menedżera w budowaniu i rozwijaniu zespołu
  • Wpływ przyjaznego systemu komunikacji na atmosferę współpracy i motywację do działania
  • Na czym polega skuteczna komunikacja w miejscu pracy?
  • Moja sprawność komunikacyjna – test
  • Komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami
  • Bariery w procesie komunikacji i ich konsekwencje
  • Interpretowanie, oskarżanie, przenoszenie odpowiedzialności, wycofanie, pozorna zgoda, wydawanie poleceń – monitoring zachowań niekonstruktywnych w pracy zespołowe

Jak mówić, by inni słuchali – narzędzia komunikacji menedżera

  • Sztuka dialogu – jak rozmawiać z zespołem?
  • Kluczowe narzędzia komunikacyjne w komunikacji werbalnej
  • Techniki aktywnego słuchania – Komunikacyjny Panel Sterowania
  • Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań
  • Zwroty zabezpieczające zrozumienie i relacje
  • Unikanie nieporozumień i chaosu informacyjnego
  • Mowa ciała jako ważny kontekst wypowiedzi
  • Komunikacja jako podstawa budowania relacji w zespole
  • Katalog efektywnych narzędzi komunikacyjnych dla poszczególnych obszarów problemowych

Kluczowe rozmowy menedżera – katalog

  • Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do rozwoju
  • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Narzędzia Jednominutowego Menedżera: jednominutowe cele, jednominutowe pochwały i jednominutowe reprymendy
  • Przekazywanie zadań, delegowanie, monitorowanie
  • Trudne rozmowy

SESJA II. BUDOWANIE ZESPOŁU I WSPÓŁPRACA. DREAM TEAM – ZBUDUJ ZESPÓŁ SWOICH MARZEŃ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności zespołów i pracy zespołowej w organizacji
  • Rozwijanie konstruktywnych ról grupowych, budujących współpracę
  • Wzmacnianie umiejętności pobudzania zespołu do brania odpowiedzialności
  • Rozwijanie umiejętności budowania, rozwijania zespołu i zarządzania zespołem
  • Wzmacnianie kompetencji podnoszenia efektywności pracy zespołowej

Program sesji

Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • W jaki sposób synchronizować działania zespołowe, aby wzmacniać efektywność współdziałania i osiągać zamierzone cele?
  • Co to znaczy budować dobrą współpracę?
  • Jakie formy komunikacji są najbardziej skuteczne do budowania efektywnej współpracy?
  • W jaki sposób przekonać zespół i konstruktywnie wywierać wpływ na innych
  • Jakie są role zespołowe i w jaki sposób budować efektywność zespołu?
  • Jak zapobiegać trudnym sytuacjom i radzić sobie z napięciami w zespole

Praca zespołowa – zagadka efektywności w biznesie rozwikłana

  • Test – diagnoza ról grupowych
  • Katalog zachowań promujących  współdziałanie oraz szczepionki przeciwko działaniom utrudniającym współpracę
  • Jak budować zaufanie  – czy w biznesie potrzebne jest zaufanie i co możemy osiągnąć dzięki wzajemnemu zaufaniu w zespole?
  • Diagnoza własnych sposobów funkcjonowania w zespole
  • Inteligencja emocjonalna – warunek sukcesu w pracy z innymi ludźmi

Jak zbudować i rozwijać zespół – metody, narzędzia

  • Rola wizji w budowaniu zaangażowania członków zespołu
  • Etapy rozwoju zespołu
  • Tworzenie wspólnych norm i zasad
  • Metody koncentrowania zespołów wokół zadań i celów
  • Metody budowania i wzmacnianie pozytywnych relacji w zespole
  • Docenianie członków zespołu
  • Budowanie spoistości zespołu – narzędzia
  • Metody promowania pracy zespołowej jako stylu działania

 Jak wzmacniać efektywność zespołów w organizacji – potencjał menedżera

  • Cooperation – Based Leadership – czyli sukces menedżera tkwi w jego zespole
  • Kreowanie kultury współpracy i zespołowości w organizacji – metody
  • Potencjał menedżera w kreowaniu zespołowości – wymiary HPI®:
    • stabilność
    • ambicja
    • towarzyskość
    • wrażliwość interpersonalna
    • systematyczność
    • dociekliwość
    • otwartość na wiedzę

 

SESJA III. EFEKTYWNOŚĆ MENEDŻERA I ZESPOŁU. FITNESS MENEDŻERA – ZWIĘKSZ EFEKTYWNOŚĆ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności wykorzystania kluczowych zasobów w pracy: czasu, ilości i rodzaju zadań, kompetencji pracowników
  • Zdobycie umiejętności formułowania celów i zadań
  • Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania
  • Rozwój umiejętności optymalnego określania ram czasowych w celu kontroli realizacji zadań
  • Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy

Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Jak optymalizować pracę zespołu?
  • Na czym polega optymalna organizacja czasu?
  • Jakie korzyści biznesowe (m.in. poprawę wyniku finansowego) przynosi efektywne wykorzystanie czasu i ludzi?
  • Jak ustalać priorytety i w przypadku nadmiaru zadań – rezygnować z tych mniej ważnych?
  • Jak zarządzać zadaniami w zespole – komu i które zadania przydzielać?
  • Jak ustalać racjonalnie terminy realizacji zadań?
  • Jak planować kolejność realizacji zadań i unikać marnowania czasu?

Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem

  • Test osobistych wartości: wartości osobiste i indywidualne priorytety życiowe a narzędzia zarządzania czasem
  • Ile kosztuje czas? – ocena kosztów niewłaściwego spożytkowania czasu
  • Dwie postawy życiowe – dwa modele w podejściu do zarządzania czasem: Allen i Covey
  • Jakie ma skutki postawa pro-aktywna i reaktywna – jak uczyć podwładnych postawy proaktywnej?
  • „Złodzieje i pożeracze czasu” versus „pomocnicy czasu”
  • Sporządzanie budżetu czasu – czyli na co zużywamy nasz menedżerski czas?
  • Metaplan: co kradnie mój czas? zadanie grupowe – katalog przeszkód optymalnego wykorzystania czasu

Cele i priorytety – klucz do efektywności

  • Priorytety krótko i długofalowe. Konflikt priorytetów.
  • Cele a priorytety – zasada Eisenhowera, matryca Covey
  • Sposoby radzenia sobie z nadmiarem zajęć
  • Modele definiowania celów – SMART
  • Przekazywanie celów pracownikom
  • Praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady

Tajemnica GTD Getting Things Done

  • Metodyka Getting Things Done – „Zarządzanie strumieniem zadań” – praktyczne poznanie i wytrenowanie techniki zarządzania zadaniami
  • „Mój własny system organizacji zadań” – opracowanie indywidualnych systemów

Informacje o prelegentach:

Krzysztof Groszyk - senior trener/ senior konsultant

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Katarzyna Konieczna - trener/ konsultant/ coach

Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach

Magdalena Olechnowicz - senior trener/ senior konsultant

Gerard Opiełka - trener/ konsultant

Maciej Polański - senior trener

Elżbieta Sawczyn - senior trener/ senior konsultant

Andrzej Stępień - trener/ coach

Wojciech Zatorski - trener

dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant

 

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 6700 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie stacjonarne
  • 5130 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie online

Cena zawiera:

obejmuje udział w zajęciach grupowych, indywidualny raport diagnostyczny, indywidualną sesję feedbackową, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School oraz lunch i serwis kawowy

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 6100 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.


Wydarzenie: Rising Leaders Program (RLP)