O szkoleniu
Program szkolenia RLP został stworzony przez najlepszych ekspertów IBD Business School na podstawie doświadczeń w pracy z nowymi menedżerami i wiedzy o wyzwaniach, przed jakimi stoją. Jest oparty na autorskich badaniach kadry menedżerskiej, rzetelnej wiedzy naukowej oraz praktyce w zagranicznych i polskich organizacjach. Polecany dla tych wszystkich, którzy rozpoczynają przygodę z zarządzaniem oraz poszukują nowoczesnych i praktycznych programów edukacyjnych, pozwalających nabyć kompetencje menedżerskie i wejść w świat leadershipu.
Rising Leaders Program to szkolenie menedżerskie, które daje solidną podstawę do dalszego rozwoju zawodowego, koncentruje się na umiejętnościach, które decydują o skutecznym i odpowiedzialnym przywództwie.
Jeżeli jesteś osobą, która zaczyna przygodę z zarządzaniem lub zarządzasz zespołem i wspierasz rozwój pracowników oraz posiadasz doświadczenie do 2-lat w zarządzaniu zespołami, ten program jest dla Ciebie.
Zapraszamy:
- przyszłych menedżerów
- menedżerów
- kierowników projektu
- właścicieli firmy
Program szkolenia
SESJA I. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU. JAK MÓWIĆ, ŻEBY INNI NAS SŁUCHALI
Kluczowe cele sesji to:
- Rozwijanie kompetencji komunikacji menedżerskiej w budowaniu relacji, współpracy i kierowaniu zespołem
- Poznanie różnych rodzajów komunikatów: budujących autorytet, kreujących współpracę, motywujących, dyscyplinujących itp.
- Zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami komunikacji menedżerskiej
- Zdobycie umiejętności prowadzenia kluczowych rozmów menedżerskich
- Rozwijanie kompetencji radzenia sobie w trudnych sytuacjach w komunikacji menedżerskiej
- Rozwijanie skuteczności w stawianiu granic z zachowaniem szacunku dla rozmówcy
Program sesji
Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:
- Jak się komunikować, żeby dojść do sedna sprawy?
- Od czego zależy skuteczność komunikacyjna? Jak ją wzmacniać?
- Jakie są sposoby komunikowania się nastawione na realizację celów i wzmacnianie relacji zespołowych
- Jak budować zaufanie
- Jak zarządzać dyskusją w grupie
- W jaki sposób komunikować się, aby dojść do rozwiązań przy zachowaniu ekonomii czasowej spotkań
- Jak zapanować nad szumem informacyjnym, czyli oddzielać nieistotne informacje – jako ważna umiejętność w biznesie i w dochodzeniu do rozwiązań problemu
Dlaczego komunikacja jest kluczowa w zarządzaniu?
- Komunikacja jako podstawowe narzędzie menedżera w budowaniu i rozwijaniu zespołu
- Wpływ przyjaznego systemu komunikacji na atmosferę współpracy i motywację do działania
- Na czym polega skuteczna komunikacja w miejscu pracy?
- Moja sprawność komunikacyjna – test
- Komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami
- Bariery w procesie komunikacji i ich konsekwencje
- Interpretowanie, oskarżanie, przenoszenie odpowiedzialności, wycofanie, pozorna zgoda, wydawanie poleceń – monitoring zachowań niekonstruktywnych w pracy zespołowe
Jak mówić, by inni słuchali – narzędzia komunikacji menedżera
- Sztuka dialogu – jak rozmawiać z zespołem?
- Kluczowe narzędzia komunikacyjne w komunikacji werbalnej
- Techniki aktywnego słuchania – Komunikacyjny Panel Sterowania
- Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań
- Zwroty zabezpieczające zrozumienie i relacje
- Unikanie nieporozumień i chaosu informacyjnego
- Mowa ciała jako ważny kontekst wypowiedzi
- Komunikacja jako podstawa budowania relacji w zespole
- Katalog efektywnych narzędzi komunikacyjnych dla poszczególnych obszarów problemowych
Kluczowe rozmowy menedżera – katalog
- Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do rozwoju
- Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
- Wyrażanie szacunku i uznania
- Narzędzia Jednominutowego Menedżera: jednominutowe cele, jednominutowe pochwały i jednominutowe reprymendy
- Przekazywanie zadań, delegowanie, monitorowanie
- Trudne rozmowy
SESJA II. BUDOWANIE ZESPOŁU I WSPÓŁPRACA. DREAM TEAM – ZBUDUJ ZESPÓŁ SWOICH MARZEŃ!
Kluczowe cele sesji to:
- Poznanie czynników decydujących o efektywności zespołów i pracy zespołowej w organizacji
- Rozwijanie konstruktywnych ról grupowych, budujących współpracę
- Wzmacnianie umiejętności pobudzania zespołu do brania odpowiedzialności
- Rozwijanie umiejętności budowania, rozwijania zespołu i zarządzania zespołem
- Wzmacnianie kompetencji podnoszenia efektywności pracy zespołowej
Program sesji
Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:
- W jaki sposób synchronizować działania zespołowe, aby wzmacniać efektywność współdziałania i osiągać zamierzone cele?
- Co to znaczy budować dobrą współpracę?
- Jakie formy komunikacji są najbardziej skuteczne do budowania efektywnej współpracy?
- W jaki sposób przekonać zespół i konstruktywnie wywierać wpływ na innych
- Jakie są role zespołowe i w jaki sposób budować efektywność zespołu?
- Jak zapobiegać trudnym sytuacjom i radzić sobie z napięciami w zespole
Praca zespołowa – zagadka efektywności w biznesie rozwikłana
- Test – diagnoza ról grupowych
- Katalog zachowań promujących współdziałanie oraz szczepionki przeciwko działaniom utrudniającym współpracę
- Jak budować zaufanie – czy w biznesie potrzebne jest zaufanie i co możemy osiągnąć dzięki wzajemnemu zaufaniu w zespole?
- Diagnoza własnych sposobów funkcjonowania w zespole
- Inteligencja emocjonalna – warunek sukcesu w pracy z innymi ludźmi
Jak zbudować i rozwijać zespół – metody, narzędzia
- Rola wizji w budowaniu zaangażowania członków zespołu
- Etapy rozwoju zespołu
- Tworzenie wspólnych norm i zasad
- Metody koncentrowania zespołów wokół zadań i celów
- Metody budowania i wzmacnianie pozytywnych relacji w zespole
- Docenianie członków zespołu
- Budowanie spoistości zespołu – narzędzia
- Metody promowania pracy zespołowej jako stylu działania
Jak wzmacniać efektywność zespołów w organizacji – potencjał menedżera
- Cooperation – Based Leadership – czyli sukces menedżera tkwi w jego zespole
- Kreowanie kultury współpracy i zespołowości w organizacji – metody
- Potencjał menedżera w kreowaniu zespołowości – wymiary HPI®:
- stabilność
- ambicja
- towarzyskość
- wrażliwość interpersonalna
- systematyczność
- dociekliwość
- otwartość na wiedzę
SESJA III. EFEKTYWNOŚĆ MENEDŻERA I ZESPOŁU. FITNESS MENEDŻERA – ZWIĘKSZ EFEKTYWNOŚĆ!
Kluczowe cele sesji to:
- Poznanie czynników decydujących o efektywności wykorzystania kluczowych zasobów w pracy: czasu, ilości i rodzaju zadań, kompetencji pracowników
- Zdobycie umiejętności formułowania celów i zadań
- Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania
- Rozwój umiejętności optymalnego określania ram czasowych w celu kontroli realizacji zadań
- Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy
Program sesji
Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:
- Jak optymalizować pracę zespołu?
- Na czym polega optymalna organizacja czasu?
- Jakie korzyści biznesowe (m.in. poprawę wyniku finansowego) przynosi efektywne wykorzystanie czasu i ludzi?
- Jak ustalać priorytety i w przypadku nadmiaru zadań – rezygnować z tych mniej ważnych?
- Jak zarządzać zadaniami w zespole – komu i które zadania przydzielać?
- Jak ustalać racjonalnie terminy realizacji zadań?
- Jak planować kolejność realizacji zadań i unikać marnowania czasu?
Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem
- Test osobistych wartości: wartości osobiste i indywidualne priorytety życiowe a narzędzia zarządzania czasem
- Ile kosztuje czas? – ocena kosztów niewłaściwego spożytkowania czasu
- Dwie postawy życiowe – dwa modele w podejściu do zarządzania czasem: Allen i Covey
- Jakie ma skutki postawa pro-aktywna i reaktywna – jak uczyć podwładnych postawy proaktywnej?
- „Złodzieje i pożeracze czasu” versus „pomocnicy czasu”
- Sporządzanie budżetu czasu – czyli na co zużywamy nasz menedżerski czas?
- Metaplan: co kradnie mój czas? zadanie grupowe – katalog przeszkód optymalnego wykorzystania czasu
Cele i priorytety – klucz do efektywności
- Priorytety krótko i długofalowe. Konflikt priorytetów.
- Cele a priorytety – zasada Eisenhowera, matryca Covey
- Sposoby radzenia sobie z nadmiarem zajęć
- Modele definiowania celów – SMART
- Przekazywanie celów pracownikom
- Praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady
Tajemnica GTD Getting Things Done
- Metodyka Getting Things Done – „Zarządzanie strumieniem zadań” – praktyczne poznanie i wytrenowanie techniki zarządzania zadaniami
- „Mój własny system organizacji zadań” – opracowanie indywidualnych systemów
Czas trwania
Prelegenci

PROWADZĄCY MODUŁY
- Krzysztof Groszyk - senior trener/ senior konsultant
- Dariusz Jęda - senior trener/ coach
- Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach
- Ewa Mentel - trener
- Maciej Polański - senior trener
- Aneta Ropek - trener
- Elżbieta Sawczyn - senior trener/ senior konsultant
- dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 3 900 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
