Szkolenie

Rising Leaders Program (RLP)

O szkoleniu

Program szkolenia RLP został stworzony przez najlepszych ekspertów IBD Business School na podstawie doświadczeń w pracy z nowymi menedżerami i wiedzy o wyzwaniach, przed jakimi stoją. Jest oparty na autorskich badaniach kadry menedżerskiej, rzetelnej wiedzy naukowej oraz praktyce w zagranicznych i polskich organizacjach. Polecany dla tych wszystkich, którzy rozpoczynają przygodę z zarządzaniem oraz poszukują nowoczesnych i praktycznych programów edukacyjnych, pozwalających nabyć kompetencje menedżerskie i wejść w świat leadershipu.

Rising Leaders Program to szkolenie menedżerskie, które daje solidną podstawę do dalszego rozwoju zawodowego, koncentruje się na umiejętnościach, które decydują o skutecznym i odpowiedzialnym przywództwie.
Kto powinien wziąć udział?
  • przyszłych menedżerów
  • menedżerów
  • kierowników projektu
  • właścicieli firmy

Program szkolenia

SESJA I. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU. JAK MÓWIĆ, ŻEBY INNI NAS SŁUCHALI

Kluczowe cele sesji to:

  • Rozwijanie kompetencji komunikacji menedżerskiej w budowaniu relacji, współpracy i kierowaniu zespołem
  • Poznanie różnych rodzajów komunikatów: budujących autorytet, kreujących współpracę, motywujących, dyscyplinujących itp.
  • Zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami komunikacji menedżerskiej
  • Zdobycie umiejętności prowadzenia kluczowych rozmów menedżerskich
  • Rozwijanie kompetencji radzenia sobie w trudnych sytuacjach w komunikacji menedżerskiej
  • Rozwijanie skuteczności w  stawianiu granic  z zachowaniem szacunku dla rozmówcy

 

Program sesji

Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie. Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Jak się komunikować, żeby dojść do sedna sprawy?
  • Od czego zależy skuteczność komunikacyjna? Jak ją wzmacniać?
  • Jakie są sposoby komunikowania się nastawione na realizację celów i wzmacnianie relacji zespołowych
  • Jak budować zaufanie
  • Jak zarządzać dyskusją w grupie
  • W jaki sposób komunikować się, aby dojść do rozwiązań przy zachowaniu ekonomii czasowej spotkań
  • Jak zapanować nad szumem informacyjnym, czyli oddzielać nieistotne informacje – jako ważna umiejętność w biznesie i w dochodzeniu do rozwiązań problemu

Dlaczego komunikacja jest kluczowa w zarządzaniu?

  • Komunikacja jako podstawowe narzędzie menedżera w budowaniu i rozwijaniu zespołu
  • Wpływ przyjaznego systemu komunikacji na atmosferę współpracy i motywację do działania
  • Na czym polega skuteczna komunikacja w miejscu pracy?
  • Moja sprawność komunikacyjna – test
  • Komunikacja w zespole i pomiędzy zespołami
  • Bariery w procesie komunikacji i ich konsekwencje
  • Interpretowanie, oskarżanie, przenoszenie odpowiedzialności, wycofanie, pozorna zgoda, wydawanie poleceń – monitoring zachowań niekonstruktywnych w pracy zespołowe

Jak mówić, by inni słuchali – narzędzia komunikacji menedżera

  • Sztuka dialogu – jak rozmawiać z zespołem?
  • Kluczowe narzędzia komunikacyjne w komunikacji werbalnej
  • Techniki aktywnego słuchania – Komunikacyjny Panel Sterowania
  • Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań
  • Zwroty zabezpieczające zrozumienie i relacje
  • Unikanie nieporozumień i chaosu informacyjnego
  • Mowa ciała jako ważny kontekst wypowiedzi
  • Komunikacja jako podstawa budowania relacji w zespole
  • Katalog efektywnych narzędzi komunikacyjnych dla poszczególnych obszarów problemowych

Kluczowe rozmowy menedżera – katalog

  • Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do rozwoju
  • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Narzędzia Jednominutowego Menedżera: jednominutowe cele, jednominutowe pochwały i jednominutowe reprymendy
  • Przekazywanie zadań, delegowanie, monitorowanie
  • Trudne rozmowy

 

SESJA II. BUDOWANIE ZESPOŁU I WSPÓŁPRACA. DREAM TEAM – ZBUDUJ ZESPÓŁ SWOICH MARZEŃ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności zespołów i pracy zespołowej w organizacji
  • Rozwijanie konstruktywnych ról grupowych, budujących współpracę
  • Wzmacnianie umiejętności pobudzania zespołu do brania odpowiedzialności
  • Rozwijanie umiejętności budowania, rozwijania zespołu i zarządzania zespołem
  • Wzmacnianie kompetencji podnoszenia efektywności pracy zespołowej

Program sesji

Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • W jaki sposób synchronizować działania zespołowe, aby wzmacniać efektywność współdziałania i osiągać zamierzone cele?
  • Co to znaczy budować dobrą współpracę?
  • Jakie formy komunikacji są najbardziej skuteczne do budowania efektywnej współpracy?
  • W jaki sposób przekonać zespół i konstruktywnie wywierać wpływ na innych
  • Jakie są role zespołowe i w jaki sposób budować efektywność zespołu?
  • Jak zapobiegać trudnym sytuacjom i radzić sobie z napięciami w zespole

Praca zespołowa – zagadka efektywności w biznesie rozwikłana

  • Test – diagnoza ról grupowych
  • Katalog zachowań promujących  współdziałanie oraz szczepionki przeciwko działaniom utrudniającym współpracę
  • Jak budować zaufanie  – czy w biznesie potrzebne jest zaufanie i co możemy osiągnąć dzięki wzajemnemu zaufaniu w zespole?
  • Diagnoza własnych sposobów funkcjonowania w zespole
  • Inteligencja emocjonalna – warunek sukcesu w pracy z innymi ludźmi

Jak zbudować i rozwijać zespół – metody, narzędzia

  • Rola wizji w budowaniu zaangażowania członków zespołu
  • Etapy rozwoju zespołu
  • Tworzenie wspólnych norm i zasad
  • Metody koncentrowania zespołów wokół zadań i celów
  • Metody budowania i wzmacnianie pozytywnych relacji w zespole
  • Docenianie członków zespołu
  • Budowanie spoistości zespołu – narzędzia
  • Metody promowania pracy zespołowej jako stylu działania

Jak wzmacniać efektywność zespołów w organizacji – potencjał menedżera

  • Cooperation – Based Leadership – czyli sukces menedżera tkwi w jego zespole
  • Kreowanie kultury współpracy i zespołowości w organizacji – metody
  • Potencjał menedżera w kreowaniu zespołowości – wymiary HPI®:
    • stabilność
    • ambicja
    • towarzyskość
    • wrażliwość interpersonalna
    • systematyczność
    • dociekliwość
    • otwartość na wiedzę

 

SESJA III. EFEKTYWNOŚĆ MENEDŻERA I ZESPOŁU. FITNESS MENEDŻERA – ZWIĘKSZ EFEKTYWNOŚĆ!

Kluczowe cele sesji to:

  • Poznanie czynników decydujących o efektywności wykorzystania kluczowych zasobów w pracy: czasu, ilości i rodzaju zadań, kompetencji pracowników
  • Zdobycie umiejętności formułowania celów i zadań
  • Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania
  • Rozwój umiejętności optymalnego określania ram czasowych w celu kontroli realizacji zadań
  • Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy

Program sesji

Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Jak optymalizować pracę zespołu?
  • Na czym polega optymalna organizacja czasu?
  • Jakie korzyści biznesowe (m.in. poprawę wyniku finansowego) przynosi efektywne wykorzystanie czasu i ludzi?
  • Jak ustalać priorytety i w przypadku nadmiaru zadań – rezygnować z tych mniej ważnych?
  • Jak zarządzać zadaniami w zespole – komu i które zadania przydzielać?
  • Jak ustalać racjonalnie terminy realizacji zadań?
  • Jak planować kolejność realizacji zadań i unikać marnowania czasu?

Co kradnie nasz czas? Proaktywność w zarządzaniu czasem

  • Test osobistych wartości: wartości osobiste i indywidualne priorytety życiowe a narzędzia zarządzania czasem
  • Ile kosztuje czas? – ocena kosztów niewłaściwego spożytkowania czasu
  • Dwie postawy życiowe – dwa modele w podejściu do zarządzania czasem: Allen i Covey
  • Jakie ma skutki postawa pro-aktywna i reaktywna – jak uczyć podwładnych postawy proaktywnej?
  • „Złodzieje i pożeracze czasu” versus „pomocnicy czasu”
  • Sporządzanie budżetu czasu – czyli na co zużywamy nasz menedżerski czas?
  • Metaplan: co kradnie mój czas? zadanie grupowe – katalog przeszkód optymalnego wykorzystania czasu

Cele i priorytety – klucz do efektywności

  • Priorytety krótko i długofalowe. Konflikt priorytetów.
  • Cele a priorytety – zasada Eisenhowera, matryca Covey
  • Sposoby radzenia sobie z nadmiarem zajęć
  • Modele definiowania celów – SMART
  • Przekazywanie celów pracownikom
  • Praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady

Tajemnica GTD Getting Things Done

  • Metodyka Getting Things Done – „Zarządzanie strumieniem zadań” – praktyczne poznanie i wytrenowanie techniki zarządzania zadaniami
  • „Mój własny system organizacji zadań” – opracowanie indywidualnych systemów

Czas trwania

48 godzin, 6 dni

Prelegenci

Cytat

Krzysztof Groszyk - senior trener/ senior konsultant

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Katarzyna Konieczna - trener/ konsultant/ coach

Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach

Magdalena Olechnowicz - senior trener/ senior konsultant

Gerard Opiełka - trener/ konsultant

Maciej Polański - senior trener

Elżbieta Sawczyn - senior trener/ senior konsultant

Andrzej Stępień - trener/ coach

Wojciech Zatorski - trener

dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant

 

Gdzie i kiedy

Online 17 lipca - 22 sierpnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 19 sierpnia - 17 września 2021

Gdzie i kiedy

Online 18 września - 17 października 2021

Weź udział

Cena promocyjna
za osobę
3870 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa

Organizator

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa
ul. Panieńska 9
woj. mazowieckie
Instytut jest jedną z czołowych firm doradczo-szkoleniowych na polskim rynku. Działa od 1990 roku. We współpracy z Polską Fundacją Badań nad Zarządzaniem prowadzi także działalność badawczą w zakresie zarządzania organizacją, w szczególności zasobami...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa ul. Panieńska 9
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!