Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/rodo-a-bip-75832-id72

Informacje o szkoleniu

  • RODO a BIP


    ID szkolenia: 75832
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Administracja Administracja publiczna Prawo
  • Termin szkolenia:

    Informacje o platformie szkoleniowej oraz wymaganiach technicznych:

    - komputer lub urządzenie mobilne ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
    - przeglądarka internetowa (preferowany Firefox),
    - używasz przeglądarki EDGE, wspierana jest tylko najnowsza oparta na silniku Chromium,
    - głośnik, mikrofon i/lub słuchawki,
    - NIE łącz się przez VPN i/lub sieć firmową - mogą ograniczać dostęp,
    - Internet Explorer (IE) oraz Yandex NIE są wspierane,
    - na otrzymany link do pokoju webinarowego może zalogować się tylko jedna osoba/urządzenie,
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10:00 – 16:00
  • Organizator szkolenia:

    Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
    Międzyborska 50
    04-041 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat ogólnych zagadnień RODO, a także poruszenie tematów Biuletynu Informacji Publicznej w aspekcie RODO.

Szkolenie skierowane jest do:

osób zainteresowanych tematem ochrony danych osobowych

Program szkolenia:

I. RODO – zagadnienia ogólne

  • Dane osobowe - co to jest według RODO
  • Zasady przetwarzania danych w RODO
  • Dane zwykłe a dane wrażliwe - jak przebiega podział?
  • Przesłanki przetwarzania danych na gruncie RODO z uwzględnieniem udzielenia zgody
  • Przetwarzanie danych
  • Powierzenie przetwarzania danych
  • Zbiór danych - czym jest według RODO?
  • Zasada profilowania
  • Dyrektywy Privacy by design i Privacy by Default
  • Szkolenia organizowane przez Inspektora Ochrony Danych
  • Budowanie świadomości zagrożeń i odpowiedzialności
  • Okres przechowywania danych obywateli i pracowników jednostki oraz warunki ich pozyskania
  • Zasada adekwatności
  • Kiedy można zbierać dane wrażliwe?
  • Prawa obywatela - obowiązek uaktualnienia, obowiązek informacyjny i sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych.
  • Kiedy można przetwarzać dane obywateli i pracowników?
  • Czy dopuszczalne jest kserowanie lub skanowanie dowodów osobistych obywateli?
  • Jak prawidłowo sformułować zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
  • W jakich sytuacjach można przetwarzać dane osobowe bez uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych?
  • Prawa osób których dane dotyczą

II. Biuletyn Informacji Publicznej a RODO

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 67 z 5 czerwca 2002 r., poz. 619).
  • Omówienie głównych terminów (informacja publiczna, dostępność itp.)
  • Obowiązki i zakazy - co redakcja BIP musi, a czego jej nie wolno w świetle RODO
  • WCAG 2.0.
  • Warunki informatyczne prowadzenia BIP z omówieniem poszczególnych terminów (baza danych, SSL itp.)
  • Cel prowadzenia BIP w świetle RODO
  • Zasady funkcjonowania BIP
  • Standaryzacja stron podmiotowych
  • Struktura strony podmiotowej - wymagane pozycje, układ, budowa serwisu, kopie bezpieczeństwa, SSL, bezpieczeństwo danych itp.
  • Obowiązek informacyjny RODO na BIP
  • Co musi, co może, a czego być nie może na stronie podmiotowej (w tym sprawa reklam, "bezpłatnych" serwerów, wersje do druku, RSS w świetle RODO
  • Wymagany opis informacji - metryczki dokumentów – minimalizacja danych
  • Dostęp do informacji publicznych nieujętych w BIP
  • Strona bip.gov.pl
  • Scentralizowany system dostępu do informacji publicznej, ePUAP
  • Zasady minimów obowiązkowej publikacji informacji (a6)
  • Aktualizacja informacji i archiwizowanie poprzednich wersji
  • Najczęściej popełniane błędy
  • Przykłady aplikacji do prowadzenia stron podmiotowych (narzędzia OpenSource, programy dedykowane)
  • Czy można publikować w BIP daty i miejsca urodzenia wójta i innych członków rady gminy wraz z oświadczeniem majątkowym?

III. Dyskusja

Informacje o prelegentach:

Barbara Gumińska

Od 35 lat związana z administracją publiczną. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Finanse i rynek kapitałowy ,Instytutu Stosunków Międzynarodowych - prawo dla unijne dla administracji publicznej, studiów podyplomowych w Krajowej Szkole Administracji Publicznej w Warszawie oraz Wyższej Szkole Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Przez 14 lat kierowała pracą audytorów w Urzędzie Wojewódzkim. Wieloletni współpracownik Departamentu Kontroli w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z sukcesem zrealizowała kilkaset szkoleń dla pracowników administracji publicznej w tym: urzędów centralnych, ministerstw, urzędów wojewódzkich i marszałkowskich, urzędów pracy, jednostek samorządu terytorialnego. Wieloletni nauczyciel akademicki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; członek Rady Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego, Dyrektor ds. organizacji rozwoju Uczelni i wieloletni koordynator Studiów podyplomowych Audyt i kontrola zarządcza oraz Rachunkowość budżetowa i finanse. Promotor i recenzent kilkuset prac dyplomowych z kontroli zarządczej, audytu i rachunkowości budżetowej. Autorka kilu publikacji w powyższym zakresie. Od 2004 roku w środkach unijnych , koordynator kontroli systemowych, ekspert zewnętrzny do oceny i kontroli finansowej projektów na miejscu u Beneficjenta dla POWER , POIG , POIŚ we wszystkich perspektywach dystrybucji środków unijnych. Współpracuje z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Uczestnik kilkudziesięciu paneli eksperckich.
W jednostek administracji rządowej, gdzie należy do kierownictwa, wprowadzała procedury ochrony danych osobowych na podstawie przepisów ustawy z 2015 roku i po zmianach z 2018 roku w związku z RODO.
Przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń dla jednostek administracji publicznej i jednostek sektora prywatnego z tej tematyki. Posiada certyfikat zawodowy inspektora/specjalisty ds. RODO, nadany zgodnie z kodem zawodów, przez Ministerstwo pracy i polityki społecznej w 2918 roku., po złożonym egzaminie państwowym.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 690 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie online - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 27 listopada
  • 790 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie online - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 28 listopada
  • 790 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie stacjonarne - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 27 listopada
  • 890 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie stacjonarne - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 28 listopada

Cena zawiera:

udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, imienny certyfikat, przerwy kawowe (szkolenie stacjonarne)

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Wydarzenie: RODO a BIP