Rozwiązywanie konfliktów i trudne sytuacje w zespole

O szkoleniu

Badania z 2009 roku pokazały skalę strat wynikających z toczących się w firmach konfliktów. Brak współpracy, konflikty i ich skutki zabierają pracownikom od 30 do 50% tygodniowego czasu pracy.
Można zmienić te niekorzystne statystyki, jeśli zmieni się paradygmat rozumienia sytuacji konfliktowych poprzez zerwanie z: udowadnianiem po czyjej stronie jest wina lub racja, kto mówi prawdę, a kto kłamie, kto zrobił mniej, a kto więcej, kto dotrzymał ustaleń, a kto nie i czyja to jest odpowiedzialność?
Tym treningiem pomagamy pracownikom zmieniać nawyki działania w konflikcie. Część pierwszego dnia będzie poświęcona doświadczaniu i rozumieniu różnych aspektów konfliktu oraz narzędzi, a w pozostałej części treningu osoby będą uczestnikami i obserwatorami symulacji konfliktów interpersonalnych i zespołowych, w których będą testować i utrwalać korzystanie z metod rozwiązywania konfliktów. Po tym szkoleniu sytuacje konfliktowe staną się początkiem wzrostu, a nie przyczyną pogarszania się wyników i atmosfery w organizacji.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestnika

  • Konstruktywne reagowanie w sytuacjach konfliktowych, które będzie skupiać się na możliwościach rozwiązania konfliktu/problemu, zamiast na okopywaniu się na swoim stanowisku
  • Poznanie narzędzi do rozwiązywania i zapobieganiu eskalacji konfliktu
  • Wprowadzenie metod pozwalających uzyskiwać korzyści dla zespołu/organizacji z zaistnienia sytuacji konfliktowych
  • Nabycie/rozwinięcie umiejętności diagnozowania źródeł konfliktu w zespole

Korzyści dla organizacji

  • Zbudowanie świadomości na temat ograniczania kosztów konfliktu dla organizacji
  • Redukcja kosztów konfliktów
Kto powinien wziąć udział?
  • Dla menedżerów zarządzających zespołami
  • Dla wszystkich, którzy chcą lepiej radzić sobie z konflitkami w zespole

Program szkolenia

Psychologia konfliktu

  • Istota i mechanizmy konfliktu
  • Dynamika konfliktu – fazy konfliktu, od sporu do konfliktu
  • Przyczyny, przebieg, skutki – czy współcześnie konflikt jest inny?
  • Typy konfliktu wg. Moora – konflikt danych, relacji, wartości, strukturalny, interesów

Konflikt w organizacji

  • Tradycyjne i nowoczesne spojrzenie na konflikt w miejscu pracy
  • Zarządzanie przez konflikt – niechlubny styl pracy menedżerów
  • Identyfikacja emocji występujących w konflikcie – własnych i cudzych
  • Samonapędzające się koło – Trójkąt dramatyczny – Prześladowca, Ofiara, Wybawca – jedyna możliwa interwencja

Ja w konflikcie

  • Po co mi konflikt?
  • Czy musiało dojść do konfliktu?
  • Moje reakcje na konflikt wg. Thomasa – Kilmanna

Mamy konflikt i co dalej?

  • Koncepcja Harwardzka – 3 kluczowe zasady pomocnego działania
  • 6 strategii komunikacyjnych
  • Interwencja menedżera – kiedy jest wymagana
  • Jak pracować z różnymi typami konfliktów – danych, relacji, wartości, strukturalnym i interesów
  • Techniki komunikacyjne wspierające radzenie sobie z konfliktem – otwieranie pola trudnych pytań, badanie obaw/interesów drugiej strony, odsłona intencji, technika pozytywnych intencji, negocjowanie, etc.
  • Działania eskalujące – czego nie należy robić, aby nie zaostrzyć konfliktu
  • Metody rozwiązywania konfliktów: Pozycje percepcyjne O’ Conora, partycypacja w podejmowaniu decyzji, metoda Dlaczego nie? Negocjacje oparte na współpracy, Technika przeciwnych reakcji, Ja jestem tobą, ty mną, Święty Mikołaj, mediacja, etc.

Symulacja – konflikt interpersonalny

  • Wprowadzenie zasad odgrywania ról
  • Ćwiczenia – symulacje rozmów z osobami pozostającymi w konflikcie, na linii: pracownik – przełożony, współpracownik – współpracownik

Symulacja – konflikt wewnątrz zespołu, między działami

  • Wprowadzenie w role i zasady udziału w symulacji – Konflikt w zespole
  • Podsumowanie symulacji – jakie narzędzia feed-forward wprowadzić do zespołu/organizacji?

Integracja treści, doświadczeń i odkryć

  • Przypomnienie najważniejszych treści – teleturniej
  • Czy zespół może się nauczyć przechodzić przez konflikty w sposób progresywny, czyli prowadzący do rozwoju rozwiązań i spójności?
  • Indywidualne i zespołowe Action Plan

Czas trwania

2 dni szkolenia po 7 godzin (9:00-16:00)

Prelegenci

Trener MENTORI, praktyk biznesu

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 14-15 wrzesień 2022
Centrum Szkoleniowe Wspólna

Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Online 12-13 październik 2022
Centrum Szkoleniowe Wspólna

Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Online 15-16 listopad 2022
Centrum Szkoleniowe Wspólna

Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Online 14-15 grudzień 2022
Centrum Szkoleniowe Wspólna

Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena promocyjna
Przy zgłoszeniu na minimum 5 dni przed startem szkolenia
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
Cena regularna
1 445
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Dostępne zniżki:
  • 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się

Organizator

MENTORI sp. z o.o.
02-737 Warszawa
Niedźwiedzia 29B
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się mailowo, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie niezbędne informacje.

Wymagany komputer z dostępem do Internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

MENTORI sp. z o.o.
02-737 Warszawa Niedźwiedzia 29B
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!