O szkoleniu
Badania z 2009 roku pokazały skalę strat wynikających z toczących się w firmach konfliktów. Brak współpracy, konflikty i ich skutki zabierają pracownikom od 30 do 50% tygodniowego czasu pracy.
Można zmienić te niekorzystne statystyki, jeśli zmieni się paradygmat rozumienia sytuacji konfliktowych poprzez zerwanie z: udowadnianiem po czyjej stronie jest wina lub racja, kto mówi prawdę, a kto kłamie, kto zrobił mniej, a kto więcej, kto dotrzymał ustaleń, a kto nie i czyja to jest odpowiedzialność?
Tym treningiem pomagamy pracownikom zmieniać nawyki działania w konflikcie. Część pierwszego dnia będzie poświęcona doświadczaniu i rozumieniu różnych aspektów konfliktu oraz narzędzi, a w pozostałej części treningu osoby będą uczestnikami i obserwatorami symulacji konfliktów interpersonalnych i zespołowych, w których będą testować i utrwalać korzystanie z metod rozwiązywania konfliktów. Po tym szkoleniu sytuacje konfliktowe staną się początkiem wzrostu, a nie przyczyną pogarszania się wyników i atmosfery w organizacji.
Korzyści dla uczestnika
- Konstruktywne reagowanie w sytuacjach konfliktowych, które będzie skupiać się na możliwościach rozwiązania konfliktu/problemu, zamiast na okopywaniu się na swoim stanowisku
- Poznanie narzędzi do rozwiązywania i zapobieganiu eskalacji konfliktu
- Wprowadzenie metod pozwalających uzyskiwać korzyści dla zespołu/organizacji z zaistnienia sytuacji konfliktowych
- Nabycie/rozwinięcie umiejętności diagnozowania źródeł konfliktu w zespole
Korzyści dla organizacji
- Zbudowanie świadomości na temat ograniczania kosztów konfliktu dla organizacji
- Redukcja kosztów konfliktów
- Dla menedżerów zarządzających zespołami
- Dla wszystkich, którzy chcą lepiej radzić sobie z konflitkami w zespole
Program szkolenia
Psychologia konfliktu
- Istota i mechanizmy konfliktu
- Dynamika konfliktu – fazy konfliktu, od sporu do konfliktu
- Przyczyny, przebieg, skutki – czy współcześnie konflikt jest inny?
- Typy konfliktu wg. Moora – konflikt danych, relacji, wartości, strukturalny, interesów
Konflikt w organizacji
- Tradycyjne i nowoczesne spojrzenie na konflikt w miejscu pracy
- Zarządzanie przez konflikt – niechlubny styl pracy menedżerów
- Identyfikacja emocji występujących w konflikcie – własnych i cudzych
- Samonapędzające się koło – Trójkąt dramatyczny – Prześladowca, Ofiara, Wybawca – jedyna możliwa interwencja
Ja w konflikcie
- Po co mi konflikt?
- Czy musiało dojść do konfliktu?
- Moje reakcje na konflikt wg. Thomasa – Kilmanna
Mamy konflikt i co dalej?
- Koncepcja Harwardzka – 3 kluczowe zasady pomocnego działania
- 6 strategii komunikacyjnych
- Interwencja menedżera – kiedy jest wymagana
- Jak pracować z różnymi typami konfliktów – danych, relacji, wartości, strukturalnym i interesów
- Techniki komunikacyjne wspierające radzenie sobie z konfliktem – otwieranie pola trudnych pytań, badanie obaw/interesów drugiej strony, odsłona intencji, technika pozytywnych intencji, negocjowanie, etc.
- Działania eskalujące – czego nie należy robić, aby nie zaostrzyć konfliktu
- Metody rozwiązywania konfliktów: Pozycje percepcyjne O’ Conora, partycypacja w podejmowaniu decyzji, metoda Dlaczego nie? Negocjacje oparte na współpracy, Technika przeciwnych reakcji, Ja jestem tobą, ty mną, Święty Mikołaj, mediacja, etc.
Symulacja – konflikt interpersonalny
- Wprowadzenie zasad odgrywania ról
- Ćwiczenia – symulacje rozmów z osobami pozostającymi w konflikcie, na linii: pracownik – przełożony, współpracownik – współpracownik
Symulacja – konflikt wewnątrz zespołu, między działami
- Wprowadzenie w role i zasady udziału w symulacji – Konflikt w zespole
- Podsumowanie symulacji – jakie narzędzia feed-forward wprowadzić do zespołu/organizacji?
Integracja treści, doświadczeń i odkryć
- Przypomnienie najważniejszych treści – teleturniej
- Czy zespół może się nauczyć przechodzić przez konflikty w sposób progresywny, czyli prowadzący do rozwoju rozwiązań i spójności?
- Indywidualne i zespołowe Action Plan
Czas trwania
Prelegenci

Trener MENTORI, praktyk biznesu
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się mailowo, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie niezbędne informacje.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
