Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
O szkoleniu
Praca będzie się odbywać na materiale uczestników oraz trenera.
Po tym szkoleniu sytuacje konfliktowe staną się początkiem wzrostu, a nie przyczyną pogarszania się wyników i atmosfery w organizacji.
Cele szkolenia:
Pokazanie istoty i mechanizmów rozwoju sytuacji konfliktowych
Identyfikacja preferowanych zachowań w obliczu konfliktu
Nabycie/rozwinięcie umiejętności diagnozowania źródeł konfliktu w zespole
Zbudowanie świadomości na temat ograniczania kosztów konfliktu dla organizacji
Trening radzenia sobie z każdym z rodzajów konfliktów pojawiających się w zespole
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- dyskusje
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- odgrywanie scenek/ról
- gry symulacyjne
- burze mózgów
- wymiana doświadczeń
Struktura szkolenia:
prezentacje wykładowe: 30%
część warsztatowa: 70%
Dyrektorów personalnych, osób zarządzających zespołem, menedżerów działów zarządzania zasobami ludzkimi
Program szkolenia
MODUŁ I. PSYCHOLOGIA KONFLIKTU
- Istota i mechanizmy konfliktu
- Dynamika konfliktu - fazy konfliktu, od sporu do konfliktu
- Przyczyny, przebieg, skutki - czy współcześnie konflikt jest inny?
- Typy konfliktu wg. Moora - konflikt danych, relacji, wartości, strukturalny, interesów
MODUŁ II. KONFLIKT W ORGANIZACJI
- Tradycyjne i nowoczesne spojrzenie na konflikt w miejscu pracy
- Rodzaje konfliktów w organizacjach
- Zarządzanie przez konflikt - niechlubny styl pracy menedżerów
- Konflikt zespołu a konflikt interpersonalny - istotne rozgraniczenie, istotne konsekwencje
- Aby dobrać leczenie trzeba znać diagnozę - konflikt trzeba zdiagnozować
- Identyfikacja emocji występujących w konflikcie - własnych i cudzych
- Samonapędzające się koło - Trójkąt dramatyczny - Prześladowca, Ofiara, Wybawca - jedyna możliwa interwencja
MODUŁ III. JA W KONFLIKCIE
- Po co mi konflikt?
- Czy musiało dojść do konfliktu?
- Moje reakcje na konflikt wg. Thomasa Kilmanna
MODUŁ IV. MAMY KONFLIKT I CO DALEJ?
- Koncepcja Harwardzka 3 kluczowe zasady pomocnego działania
- Trzy pozycje percepcyjne w konfliktach Ja, Ty, Metapozycja
- Interwencja menedżera kiedy jest wymagana
- Jakie strategie wdrożyć w sytuacji konfliktu?
- Jak pracować z różnymi typami konfliktów danych, relacji, wartości, strukturalnym i interesów?
- Techniki wspierające radzenie sobie z konfliktem otwieranie pola trudnych pytań, badanie obaw/interesów drugiej strony, negocjowanie
- Techniki komunikacyjne - parafrazowanie, komunikat Ja, odzwierciedlanie
- Działania eskalujące - czego nie należy robić, aby nie zaostrzyć konfliktu
MODUŁ V. SYMULACJA KONFLIKT INTERPERSONALNY
- Wprowadzenie zasad odgrywania ról
- Ćwiczenia symulacje rozmów z osobami pozostającymi w konflikcie, na linii: pracownik przełożony, współpracownik
MODUŁ VI. SYMULACJA KONFLIKT WEWNĄTRZ ZESPOŁU
- Wprowadzenie w role i zasady udziału w symulacji - Konflikt w zespole
- Podsumowanie symulacji - jakie narzędzia feed-forward wprowadzić do zespołu/organizacji?
MODUŁ VII. INTEGRACJA TREŚCI, DOŚWIADCZEŃ I ODKRYĆ
- Przypomnienie najważniejszych treści - teleturniej
- Czy zespół może się nauczyć przechodzić przez konflikty w sposób progresywny, czyli prowadzący do rozwoju rozwiązań i spójności?
- Indywidualne i zespołowe Action Plan
Prelegenci


Katarzyna Poleszak-Jakubowska
Certyfikowany Coach EMCC EQA, skuteczny Trener biznesu, zrealizowała ponad 900 dni szkoleniowych oraz 400 dni działań doradczych. Poruszający mówca, członek Toastmasters International, pasjonatka nowoczesnej retoryki, umiejętności przemawiania, wystąpień publicznych i skutecznych rozmów, specjalizuje się także w rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych w tym coachingowej kultury zarządzania, podnoszenia efektywności komunikacji i sprzedaży.
Trener praktyk. Od ponad 14 lat skuteczny trener biznesu, dyplomowany Coach EMCC EQA, Coach WIAL Action Learning. Psycholog. Konsultant biznesowy. Zrealizowała ponad 1600 dni szkoleniowych oraz 400 dni działań doradczych. Propaguje koncepcję Motywacji 3.0, której jest certyfikowanym Masterem. Poruszający mówca, pasjonatka zagadnień nowoczesnej retoryki, umiejętności przemawiania i wystąpień publicznych. Specjalizuje się także we wspieraniu zmian organizacyjnych, rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych w tym coachingowej kultury zarządzania, podnoszenia efektywności współpracy i komunikacji, obsługi klienta.
Wyznaje zasadę, że w biznesie i w życiu sprawdza się bycie odważnym w działaniu i wyrażaniu tego co dla nas ważne.
Wielokrotnie przekonała się, że wtedy uruchamiają się także inne nasze atuty. Znając siłę mocnych stron człowieka, zawsze pracuje na jego potencjale.
Tworzyła i wdrażała standardy obsługi klienta dla struktur sprzedaży i obsługi posprzedażnej w największych firmach branży motoryzacyjnej i energetycznej.
Dlaczego szkolę?
Bo to najlepsza praca dla tych, którzy lubią ludzi i nauczyli się lubić siebie. Po odrobieniu tak trudnej życiowej lekcji, można skutecznie pomagać innym, nie uprawiając przy tym ‘pomagactwa’.
Szkolę, bo lubię wsłuchiwać się w grupę, rozpoznawać potencjał i pracować na nim, zaciekawiać, uczyć, tworzyć wspólnie coś wartościowego, dbać o dobrą atmosferę – to praca dla mnie.
Styl pracy – energetyczny, autentyczny, kreatywny i zawsze z poczuciem humoru.
Ludziom i organizacjom dostarczam odpowiedzi „Jak działać efektywniej?”
Doświadczenie biznesowe
W skutecznym wspieraniu Klientów pomaga mi praktyczna znajomość zagadnień biznesowych, ponieważ przez ponad 6 lat byłam CEO w firmach z branży reklamowej i motoryzacyjnej.
Odpowiadałam za budowanie strategii rozwoju firmy, budowanie relacji z kluczowymi Klientami, budowanie standardów pracy, nadzór projektów, rozwijanie pracowników. Wraz ze współpracownikami tworzyłam procedury pozwalające optymalizować procesy działania firmy i znacząco podnieść wielkość sprzedaży i jakość obsługi Klienta.
Przez klientów ceniona jestem za autentyzm i efektywność. Zawsze uważna i z poczuciem humoru. Pracuje na zasobach uczestników.
Pracowałam dla m.in.: Groupon GmbH - JS Hamilton Ltd - Skoda Auto Polska S.A. - Bank BPH S.A. – Lacroix Electronics – Flex Electronics - Grupa Lotos S.A. - Lotos Kolej S.A – Lotos Paliwa S.A. - BASF Sp. z o.o. - Pipe Life Polska S.A. - LPP S.A. – Volkswagen Group Polska S.A. - Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki - Nordea Bank S.A. - Currenda Sp. z o.o. - Koncern Energetyczny Energa S.A. - Polska Grupa Energetyczna S.A - English Unlimited Sp. z o.o. - Lifetech Sp. z o.o. – WSAiB - GoodMark Sp. z o.o.- Marion Sp. z o.o. – State Street Bank Poland - Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa - Polmed S.A – Danfoss Sp. z o.o - Energa Wytwarzanie S.A. – Energa Obrót S.A. - Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego - Kimball Electronic Group Sp. z o.o.- Nova System Sp.z o.o. - Aplitt S.A.
Całkiem prywatnie
Całkiem prywatnie spełniam się na łonie rodziny, bo to dla mnie bardzo ważne, kibicuję talentom moich bliskich. Lubię ruch i swobodę, włóczęgę w nieznane, także tę bliską.
Weź udział
- - Autorskie materiały szkoleniowe - Certyfikat ukończenia szkolenia - Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
- Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
