O szkoleniu
Warsztat prowadzony jest przez certyfikowanego mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji.
Szkolenie ma na celu przybliżenie tematyki zarządzania konfliktem, sporów i kryzysów relacyjnych w zespołach pracowniczych. Jego zadaniem jest przeprowadzenie uczestników przez modele psychologicznych mechanizmów omawianych zjawisk i sytuacji, które towarzyszą dynamice sytuacji konfliktowych do praktycznego ćwiczenia i nabycia wiedzy, umiejętności w zakresie diagnozowania sytuacji konfliktowych oraz gotowości efektywnego zarządzania konfliktami w środowisku zawodowym.
Założeniem warsztatu jest zbudowanie osobistego portfolio kompetencyjnego dla każdego uczestnika i przygotował go do przyjęcia roli mediatora, rozjemcy sporów, zarządzającego w organizacji – niezależnie od jej wielkości, profilu, sektora czy branży
Po szkoleniu uczestnicy będą umieli:
- Samodzielnie podjąć interwencję w sytuacji sporu lub konfliktu w zespole
- Wybrać właściwa ścieżkę postępowania w analizowaniu przyczyn zachowań konfliktowych współpracowników
- Samodzielnie podjąć inicjatywę neutralizacji budującego się lub trwającego konfliktu w zespole i/lub organizacji
- Przeprowadzić proces mediacyjny w środowisku pracy
- Odpowiednio zareagować na kryzys odpowiedzialności w zespole i wybrać rozwiązanie
- Doskonalić umiejętności menadżerskie w oparciu o praktykę metodologii zarządzania konfliktami
NARZĘDZIA:
- STANDARYZOWANA DOKUMENTACJA – modele rozmów, ścieżek postepowania, wehikułów działań mediacyjnych, rekomendacji działań neutralizujących konflikty przydatnych w praktyce menadżerskiej
- Pakiet materiałów, dobrych praktyk i rekomendacji literatury, artykułów branżowych, narzędzi psychometrycznych
- Praca z narzędziem diagnostycznym TKI diagnozujących strategię postępowania w sytuacji konfliktowej wraz z rekomendacjami rozwojowymi dla każdego uczestnika
BONUS:
Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.
Szkolenia menedżerskie adresowane są do osób które obecnie lub w przyszłości będą odpowiedzialne za prowadzenie zespołów, grup roboczych, projektów.
Program szkolenia
1 DZIEŃ:
KONFLIKTY, SPORY, SYTUACJE PROBLEMOWE W ŚRODOWISKU ZAWODOWYM
- Przyczyny, źródła i definicje przedstawionych zjawisk w organizacjach
- Uwarunkowanie zachowań kontrproduktywnych pracowników zaangażowanych w konflikty
- Typy konfliktów wielowymiarowych na poziomie systemowej organizacji
- Sytuacyjne wyznaczniki stylów postepowania w konfliktach
- Komunikacja interpersonalna
- Związek między zaufaniem a funkcjonowaniem rzeczywistych zespołów
- Nagrody i kary dla każdego z interesariuszy wynikające z rozwiązania sytuacji
- Przynależność grupowa (rzeczywista i deklarowana) oraz jej wpływ na efektywność rozwiązania
- Źródła konfliktów w organizacjach
- Metody organizacyjne zapobiegania konfliktom – kluczowe aspekty oddziaływania na ludzi i/lub na struktury
- Pozytywne i negatywne aspekty konfliktu w ujęciu funkcjonalności organizacyjnej
- Taksonomia strat w sytuacjach generowania konfliktów
- Produktywne rozwiązywanie konfliktów (poziom skutecznego diagnozowania, neutralizowania i/lub zarządzania konfliktem lub sytuacją trudną w aspekcie personalnym)
PODSTAWY PSYCHOLOGII KONFLIKTU JAKO ŚCIEŻKA ROZWOJU KOMPETENCJI MENADŻERA
- Kluczowe zagadnienia psychologii konfliktu, mające wpływ na wybór ścieżki postępowania w konflikcie
- Indywidualne wyznaczniki stylów postępowania
- Maksymalizacja interesów własnych i cudzych
- Orientacje społeczne i osadzenie osobiste w konflikcie
- Postawa wobec konfliktu
- Pojęcie „wielkiej piątka cech osobowości” i korelacje z perspektywą działania członków zespołu
- Proces grupowy w zespole – rekomendacje aktywności menadżerskiej, analiza i neutralizacja zagrożeń w warunkach środowiska zawodowego
- Zależność
- Różnicowanie
- Kryzys odpowiedzialności
- Bunt jednostki/grupy
- Współpraca/ energia synergii rozwiązań
- Samodzielność stanowiskowa, świadomość celu i odpowiedzialność za zadania i wyniki pracy
- Zarządzanie aktywnością uczestników procesu grupowego w sytuacji zagrożenia konfliktem
- Charakterystyka mechanizmów prewencji i eskalacji w kierowaniu konfliktem
- Bezpośrednie i pośrednie skutki zachowań prewencyjnych i eskalacyjnych
WARSZTAT PRACY MENADŻERA W SKUTECZNYM KOMUNIKOWANIU SIĘ W SPORACH PRACOWNICZYCH
- Przegląd metod zarzadzania konfliktem w odniesieniu do efektywności rozwiązań
- Metody stymulowania konfliktu
- Metody tłumienia i ograniczania konfliktu
- Metody specyficzne rozwiazywania konfliktów (TKI)
- Nowoczesne metody zarządzania konfliktem
- Matryca kierowania sytuacją konfliktową (podział sytuacyjny z uwzględnieniem mapy drogowej efektywnego wyjścia)
- Podstawowe znaki rozpoznawcze nasilającego się konfliktu w zespole
- Intuicyjne sposoby postępowania członków zespołu z radzenia sobie z konfliktami w zespole
- Rola szefa zespołu w konflikcie (wykorzystanie autorytetu formalnego i nieformalnego) w rozwiązaniu efektywnego przejścia przez konflikt
- Trzecia strona czyli umiejętność odnalezienia się w nowej roli interwencyjnej dla sytuacji
- Cechy charakterystyczne „toksycznych zachowań” pracowników i sposoby szybkiej diagnostyki behawioralnej
- Trudności w praktyce menadżera i sposoby ich neutralizacji
- Opór wobec szefa – kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją Szefa w roli interwencyjnej
- Formy oporu w pracy zespołowej – jak skutecznie przeciwdziałać buntom i atakom wobec nowego przełożonego
- Dysfunkcje zespołowe utrudniające realizacje celów
- Typologia trudnych współpracowników i sposoby neutralizacji działań kontr produktywnych
- Dysfunkcyjne postawy pracowników
- Kontr produktywne zachowania i ich wpływ na pozostałych członków zespołu
- Narzędzia i techniki stosowane w rozwoju trudnych jednostek w zespole
- Model elastycznego zarządzania konfliktem – papierek lakmusowy w bieżącym zarzadzaniu kapitałem pracowniczym
- Pomiar stylów i diagnostyka kontekstowa autodiagnozy w sytuacji konfliktowej
- KONTEKSTOWY TEST NA WYBÓR STRATEGII REAGOWANIA W KONFLIKCIE (TKI)
- KWESTIONARIUSZ STYLÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTU (KSRK)
- Postawy interesariuszy sytuacji konfliktowej i warianty rozwiązań
- postawa pasywna (kierunek rozstrzygnięcie)
- postawa aktywna (kierunek rozwiązanie)
- Model NVC w komunikowaniu się w przestrzeni zawodowej
- Techniki radzenia sobie z konfliktami w zespołach
- Technika 7 STEPS
- Technika POOCO
- Techniki działania w rozwiązywaniu konfliktów
- Techniki działania w rozstrzyganiu sporów
- Stosowane techniki komunikacyjne przydatne w praktyce menadżerskiej w rozwiązywaniu sporów i trudnych sytuacji
- Model pytań Haynes ‘a
- Klaryfikacja
- Podsumowanie
- Przeformułowanie celu/problemu
- Dowartościowanie interesariuszy
- Moderowana burza mózgów kierunkująca rozwiązania partycypacyjne
- Parafraza oczekiwań/komunikatów/potrzeb
- Konkretyzowanie komunikatów/zarzutów/rozwiązań
2 DZIEŃ:
KONFLIKTY INTERPERSONALNE W ZESPOŁACH PRACOWNICZYCH
- Funkcje konfliktów w organizacjach czyli dlaczego powstają i się utrzymują?
- Analiza konfliktów – przegląd aspektów do ustalenia stanowiska wyjściowego
- Interakcje konfliktowe pomiędzy jednostkami/grupami
- Przyczyny sytuacji konfliktowych w organizacjach
- Przegląd modeli zachowań : od „barykady” do „mostów zamiast murów”
- Partycypacja w odpowiedzialności za kreację sytuacji konfliktowej
- Etapy konfliktu – rekomendacje zarządzania sytuacyjnego dynamiką sporu
- Niezgodność/ spór
- Rozpoznanie i personalizacja
- Strategia postępowania interesariuszy
- Eskalacja
- Rezultat i konsekwencje dla interesariuszy
- Profilaktyka konfliktów
- Koło konfliktu – Christopher Moore – model podziału rodzajowego konfliktów
- Konflikt danych
- Konflikt strukturalny
- Konflikt relacji
- Konflikt interesów
- Konflikt wartości
- Wzorce relacji pomiędzy pracownikami w środowisku zawodowym wpływające na możliwości działania w sytuacji konfliktowej
- Trudności w zarzadzaniu relacjami z członkami zespołu (także otoczeniem relacyjnym zespołu)
- Trudności w relacjach profesjonalnych oraz sposoby neutralizacji zachowań niepożądanych w środowisku pracy
- Trudny Klient/ Współpracownik
- Manipulacja
- Nadużycie władzy/pozycji/stanowiska
- Klient/współpracownik odrzucający pomoc
- Klient/ współpracownik autodestruktywny i zaprzeczający
- Sposoby radzenia sobie z trudnymi relacjami profesjonalnymi
- Granice interwencji i odpowiedzialności profesjonalisty
- Gry w relacjach profesjonalnych
- Umiejętne sposoby rozładowywania sytuacji potencjalnie groźnych
ZASADY I SPOSOBY POSTĘPOWANIA W SYTUACJI INGEROWANIA W KONFLIKT WSPÓŁPRACOWNIKÓW
- Profesjonalizacja roli aktywnej członka zespołu wsparcia w obszarze zarządzania konfliktami
- Zarządzanie stresem spowodowanym konfliktami w środowisku pracy
- Rola szefa zespołu w konflikcie (wykorzystanie autorytetu formalnego i nieformalnego) w rozwiązaniu efektywnego przejścia przez konflikt
- Mediacje jako sposób przeciwdziałania eskalacji konfliktów destrukcyjnych
- Etapy procesu mediacji (wariant mediacji wewnętrznych w miejscu pracy) – symulacja sytuacji konfliktowej wraz z rekomendacjami rozwiązań (w wariantach behawioralnych uczestników)
- zaproszenie stron do mediacji
- budowanie wzajemnego zaufania podmiotów procesu
- definiowanie kwestii stanowisk i interesów
- docieranie do rzeczywistych potrzeb i formułowanie stanowisk
- poszukiwanie rozwiązań
- wybór najlepszego rozwiązania dla stron
- tworzenie ugody mediacyjnej
- postępowanie po procesie mediacyjnym
- powrót do rzeczywistości zawodowej
DOBRE PRAKTYKI ORAZ PRZYKŁADY WDROŻEŃ NARZĘDZI, DOKUMENTÓW WSPIERAJĄCYCH KONSTRUKTYWNE SPOSOBY PRZECHODZENIA PRZEZ SPORY I KONFLIKTY
Czas trwania
Prelegenci
Ekspert obszaru. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji. Certyfikaty: Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej Szkoła Trenerów i Doradców Bi... znesu Management Trainers School MATRIK Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-854 Warszawa
Grzybowska 56
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- 6.06% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 9.09% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 12.12% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- Opłata za szkolenie jest przelewem w ciągu 7 dni od daty szkolenia na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
Masz pytania? Napisz do nas
