Szkolenie: Sales and Operations Planning, czyli budząc “&” w S&OP – warsztaty

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/sales-and-operations-planning-czyli-budzac-ldquo-w-sop-warsztaty-71423-id146

Informacje o szkoleniu

MPM Productivity Management Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Cel nadrzędny: poznanie sprawdzonego sposobu budowy zespołu S&OP.

Szkolenie skierowane jest do:

Warsztat ten skierowany jest do osób zainteresowanych wdrożeniem lub rewitalizacją obecnego procesu Sales & Operation Planning. Zapraszamy wszystkich, którzy w procesie tym uczestniczą lub uczestniczyć planują i chcą być do niego przygotowani.

Program szkolenia:

Obserwacje zespołu konsultantów MPM z udanych wdrożeń pokazują wyraźnie, że najczęściej przebiega to w następujących krokach:

• Odbudowa zaufania poprzez skupienie się na istotnym i pilnym z punktu widzenia firmy i kluczowych działów problemie – logiczne i konsekwentnie wdrożone decyzje znaczą więcej niż tysiące szkoleń. Prócz efektów niosą ze sobą doświadczenie współpracy („a jednak można z nimi wspólnie coś zrobić”) oraz pogłębienie wiedzy o systemie naczyń połączonych jakim jest firma. Wyzwania na tym etapie są dwa: jak określić problem i sposób jego rozwiązania oraz – przewidując sukces etapu – jaki cel postawić przed zespołem, gdy pierwszy problem będzie rozwiązany. Często bowiem następuje tu kryzys – zadowoleni z osiągniętych sukcesów siadamy na laurach: pożarów już nie ma (przynajmniej jest ich dużo mniej niż wcześniej), pora świętować. Proces S&OP staje się comiesięcznym uzgadnianiem planów sprzedaży i produkcji w horyzoncie 1 do (zazwyczaj) 3 miesięcy. Udział szefa firmy zanika.

• Wydłużenie horyzontu planowania – przełamanie impasu kończącego pierwszy etap wdrażana S&OP często wymaga rozbudowania procesu o przewidywania finansowe. To oczywiście zwiększa ilość informacji, które w procesie trzeba przetwarzać, konieczne jest też sformalizowanie procesu i jego polityki. Większa liczba osób, które zaczynają uczestniczyć w procesie staje się też poważnym wyzwaniem – poziom zrozumienia procesu, jak i biznesu jest często zbyt mały, a naturalnie dominuje patrzenie ze swojego, wąskiego punktu widzenia. W efekcie często zawodzi poziom przygotowania uczestników przychodzących na spotkanie. Zamiast sprawnie przebiegającej narady, na której wnioski z przeszłości służą za doskonały punkt wyjścia do lepszego planowania przyszłości mamy do czynienia z długotrwałymi i męczącymi spotkaniami, w których wysiłek przewidywania zagrożeń spada na barki lidera procesu. Barierą w tym momencie jest z jednej strony jeszcze występujący brak wiedzy o funkcjonowaniu firmy jako całości (w tym specyfice jej modelu biznesowego), a także niezrozumienie czym jest wspólny cel i jaki do niego wkład wnoszą poszczególni uczestnicy. Dobrze poprowadzony etap drugi pozwala płynnie przejść do najwyższego poziomu wdrożenia S&OP jakim jest…

• Mechanizm wdrażania strategii – dobre przygotowanie, o którym mowa była w etapie drugim skupiało się na przewidywaniu zagrożeń. Jednak z czasem trzeba przesunąć uwagę nie tyle na unikanie problemów, co na szukanie możliwości dalszego wzrostu. Dobrym przykładem dojrzałości na tym etapie jest działanie w sytuacji kryzysowej – zdolność do nie tylko szybkiego zareagowania na nowe wyzwania, ale przede wszystkim – do przekucia ich na swoją przewagę.

Informacje o prelegentach:

Zbigniew Sobkiewicz - CONSULTING DIRECTOR - CPIM MASTER INSTRUCTOR, JONAH® -
https://www.mpm24.com/o-firmie/zarzad/zbigniew-sobkiewicz/

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 2250 - netto

Cena zawiera:

wykłady, ćwiczenia, materiały szkoleniowe w języku polskim, obiady i napoje

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

1950 zł netto w ofercie First Minute - Płatność na podstawie faktury pro-forma - przed każdym szkoleniem
(zgłoszenie na 6 tygodni przed rozpoczęciem szkolenia)

Szkolenie, kurs: Sales and Operations Planning, czyli budząc “&” w S&OP – warsztaty