Szkolenie

SEMINARIUM DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ JAK UNIKNĄĆ NEGATYWNYCH KONSEKWENCJI FINANSOWYCH?

O szkoleniu

Przedstawiamy Państwu program seminarium skierowany do osób, które są odpowiedzialne za podejmowanie kluczowych decyzji w przedsiębiorstwach. Program koncentruje się na najważniejszych problemach związanych z podatkiem od towarów i usług, których właściwe rozwiązanie pozwala uniknąć negatywnych konsekwencji finansowych i organizacyjnych. Jak konstruować umowy z kontrahentami i klientami, aby zoptymalizować obciążenia podatkowe, organizacyjne oraz administracyjne? Jaką formę rozliczeń wybrać na gruncie VAT? Jakie poważne zmiany, mogące mieć wpływ na losy całej firmy, czekają podatników w najbliższych miesiącach i najbliższych latach? W jaki sposób przygotować infrastrukturę informatyczną do obsługi podatkowej firmy?
Kto powinien wziąć udział?
• Prezesów Zarządów, Członków Zarządów, Właścicieli firm
• Dyrektorów Generalnych, Finansowych oraz Ekonomicznych
• Głównych Księgowych, Kierowników Działów Finansowo-Księgowych
• wszystkich zainteresowanych omawianą tematyką

Program szkolenia

I. Najważniejsze zmiany w VAT uchwalone oraz planowane na 2015 i 2016 r.
1. Kluczowe zmiany dotyczące obrotu towarami elektronicznymi między przedsiębiorcami (handel telefonami, smartfonami, komputerami przenośnymi, tabletami, konsolami do gier) oraz inne zmiany dotyczące stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia – zmiana przepisów od 1 lipca 2015 r.
2. Ważne zmiany dotyczące ulgi na złe długi.
3. Nowe zasady odliczania VAT w odniesieniu do pojazdów osobowych.
4. Zmiany w zakresie odliczania VAT od zakupów wykorzystywanych do celów mieszanych (działalności objętej VAT oraz działalności nieobjętej VAT) – zmiana przepisów od 1 stycznia 2016 r.

II. Optymalizacja podatkowa i zagrożenia podatkowe na gruncie VAT
1. Typowe oszustwa na gruncie VAT a działalność uczciwych uczestników obrotu gospodarczego – minimalizacja ryzyka podatkowego.
2. Jak konstruować umowy handlowe aby zoptymalizować zasady rozpoznawania obowiązku podatkowego na gruncie VAT?
3. Faktury elektroniczne – korzyści i koszty. Jak pokonać bariery organizacyjne i mentalne przy wdrażaniu fakturowania elektronicznego w firmie?
4. Sposoby optymalizacji podatkowej w przypadku obsługiwania rozbudowanej floty pojazdów firmowych, zasady wykorzystywania samochodów przez pracowników wprowadzić w firmie.
5. Nowe podejście organów podatkowych do problematyki kart paliwowych.
6. Programy lojalnościowe i akcje marketingowe na gruncie VAT – najnowsze orzecznictwo krajowych sądów administracyjnych.
7. Umowy wielostronne oraz transakcje łańcuchowe a VAT.
8. Aporty a VAT.
9. Kluczowe problemy związane z rozliczaniem transakcji międzynarodowych:
a) warunki stosowania stawki 0% w przypadku WDT i eksportu towarów,
b) minimalizacja ryzyka podatkowego w przypadku eksportu usług.

III. VAT – zmiany zaplanowane na najbliższe lata
1. Projekt scentralizowanego systemu fakturowania.
2. Odwrotne obciążenie dla nowych kategorii towarów.
3. Dostawa towarów na rzecz konsumentów w systemie wysyłkowym.
4. Zasady składania deklaracji podatkowych.

IV. Najnowsze trendy w orzecznictwe ETS, sądów administracyjnych oraz wybrane interpretacje organów podatkowych

V. Pytania uczestników, dyskusja

Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
– 890 zł/os. + 23% VAT

PROMOCJA PRZY ZGŁOSZENIU DO 20 PAŹDZIERNIKA
Koszt uczestnictwa w seminarium wynosi:
– 690 zł/os. + 23 % VAT

Cena obejmuje: uczestnictwo w seminarium, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00-16:00

Miejsce zajęć: hotel w centrum Warszawy lub siedziba Akademii Biznesu MDDP

Informacje:
Anita Musiał, Norbert Saks
tel. (022) 208 28 28/33, fax (022) 211 20 90
anita.musial@akademiamddp.pl, norbert.saks@akademiamddp.pl

Czas trwania

10:00-16:00

Prelegenci

Cytat
Dawid Milczarek – prawnik, ekspert podatkowy, manager w spółce doradztwa podatkowego Martini i Wspólnicy. Specjalizuje się w problematyce podatku VAT oraz postępowań sądowo-administracyjnych. W latach 2004-2007 pracował w Izbie Skarbowej, gdzie odpowiadał za kontrolę instancyjną indywidualnych interpretacji podatkowych. W latach 2007-2010 był asystentem sędziego w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego, gdzie zajmował się przygotowywaniem projektów orzeczeń kasacyjnych, uchwał oraz pytań prejudycjalnych do ETS w zakresie VAT.

Gdzie i kiedy

Warszawa 20 listopada 2015
centrum miasta

Warszawa

centrum miasta

woj. mazowieckie

Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!