O szkoleniu
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
- Posiada wiedzę i umiejętności związane z napędami Siemens SINAMICS G
- Zna metody doboru i diagnostyki układów złożonych z przemiennika częstotliwości SINAMICS G i silnika elektrycznego
- Posiada wiedzę z zakresu analizy diagnostycznej i serwisowania napędów elektrycznych SINAMICS G
Po zakończeniu szkolenia, każdy z Uczestników otrzymuje dwujęzyczny, imienny certyfikat opisowo potwierdzający nabyte umiejętności zgodnie z wdrożoną procedurą PN-EN ISO 9001:2015 TüV NORD Polska.
W trakcie kursu uczestnicy:
- zapoznają się z budową silnika elektrycznego
- poznają budowę i funkcjonowanie przemiennika Sinamics G
- nauczą się parametryzować i uruchamiać napędy Sinamics G
- poznają tryby pracy i sposoby sterowania napędem Sinamics G
Adresaci szkolenia:
- utrzymanie ruchu,
- kadra przeprowadzająca uruchomienia instalacji,
- wszyscy zainteresowani nowoczesnymi technikami napędowymi.
Program szkolenia
- Podstawowe informacje o przekształtnikach częstotliwości:
- produkty wycofywane z produkcji
- przekształtniki do nowych zastosowań
- oprogramowanie konfiguracyjne
- Elektryczne właściwości napędów:
- działanie silnika prądu przemiennego
- sposoby łączenia silników
- tabliczka znamionowa silnika
- sterowanie silnikiem z przekształtnika
- Pierwsza konfiguracja napędu:
- podłączenie przekształtnika przy pomocy USB
- konfiguracja napędu online
- konfiguracja bez podłączonego napędu - offline
- podstawowe funkcje oprogramowania Starter
- Przygotowanie projektu dla sterownika PLC
- konfiguracja projektu sterownika PLC
- podstawowe informacje o tworzeniu aplikacji dla sterownika wykorzystywanego do sterowania napędem
- Podstawowe sterowanie napędem za pośrednictwem sieci Profibus DP:
- struktura ramki komunikacyjnej
- tworzenie funkcji FB sterującej napędem z poziomu sieci Profibus DP
- Różne metody połączenia z napędem do celów konfiguracyjnych:
- podłączenie przekształtnika przy pomocy USB
- podłączenie przekształtnika przy pomocy routingu Ethernet / Profibus DP
- podłączenie przekształtnika przy pomocy Profibus DP
- Zaawansowane sterowanie napędem za pośrednictwem sieci Profibus DP:
- tworzenie funkcji sterującej napędem z poziomu sieci Profibus DP wykorzystującej bardziej rozbudowane ramki komunikacyjne
- obsługa błędów w PLC związanych z działaniem sieci Profibus DP
- edycja parametrów napędu z poziomu aplikacji po stronie PLC
- Praca napędu w sieci Profinet:
- konfiguracja napędu w sieci Profinet IO
- omówienie różnic w stosunku do sterowania za pośrednictwem Profibus DP
- Inne metody sterowania napędami:
- załączenie / wyłączenie napędu z wejść cyfrowych
- zadawanie binarne prędkości obrotowej poprzez wejścia cyfrowe
- zadawanie prędkości poprzez wejście analogowe
- zadawanie prędkości poprzez przyciski niestabilne - tzw. MOP
- wykorzystanie wyjść cyfrowych oraz analogowych
- Diagnostyka napędów:
- aktualne informacje o pracy napędu
- historyczne informacje z bufora błędów
- informacje diagnostyczne dotyczące pracy napędu
- testowe uruchomienie napędu
- dostęp do helpów i dokumentacji
- rodzaje błędów
- tablica parametrów - Expert List
- tabele obserwacji parametrów w formie tabeli VAT po stronie napędu
- opcja Trace - wykresy zmian rejestrowane w pamięci napędu
- Lokalne panele obsługi napędów:
- wykorzystanie panela BOP i IOP do konfiguracji oraz diagnostyki napędów
- wgranie języka polskiego do panela IOP
- backup parametrów przekształtnika za pośrednictwem panela oraz karty pamięci
- Różne zestawy danych napędowych - CDS/DDS:
- różne zestawy danych sterujących - CDS (Command Data Set)
- różne zestawy danych napędowych - DDS (Drive Data Set)
- konfiguracja napędu z dwoma zestawami danych (jeden dla sterownika lokalnego, drugi dla zdalnego)
- omówienie technologii BICO (Binector Connector Technology)
- Wolne bloki funkcyjne - Free Modules:
- zapis logiki realizowanej bezpośrednio w napędzie
- napęd jako niezależny element systemu sterowania
- Funkcje rozszerzające możliwości napędu:
- różne możliwości sterowania napędem - U/f, Vector bez enkodera, z enkoderem, serwo
- różne metody hamowania silnika - hamowanie dynamiczne, mieszane, za pośrednictwem hamulca mechanicznego
- lotny start, buforowanie kinetyczne
- kształtowanie charakterystyki pracy silnika
- wbudowany regulator technologiczny PID
- funkcje związane z pozycjonowaniem - Basic Positioner
- Wbudowane funkcje bezpieczeństwa:
- różne metody rozwiązania systemu bezpieczeństwa maszyn
- bezpieczeństwo funkcjonalne wbudowane w napęd
- różne możliwości realizacji funkcji bezpieczeństwa w napędach STO (Safe Torque OFF), SS1 (Safe STOP 1), SS2 (Safe STOP2), SOS (Safe Operational Stop), SLS (Safe Limited Speed), SDI (Safe Direction), SSM (Safe Speed Monitor)
Czas trwania
Prelegenci
mgr inż. Andrzej Kasprzycki
Ekspert automatyk z ponad 20-letnim doświadczeniem zdobytym przy uruchamianiu rozległych instalacji automatyki przemysłowej a także w utrzymaniu ruchu dużych linii produkcyjnych, w tym pierwszej instalacji PCS7 w Polsce. Absolwent wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej.
W pracy zawodowej programista PLC oraz SCADA, który ma za sobą wiele kompleksowych projektów oraz modernizacji systemów automatyki. Dydaktycznie aktywny trener, który szkoląc młodsze kadry już ponad 10 lat, przekazuje rozległą wiedzę zawodową.
Specjalizuje się w produktach i systemach firmy SIEMENS, m.in.: Simatic S7 300/400, Simatic STEP 7, TIA Portal, ProTool, PCS7, WinCC Flexible, WinCC, WinCC Proffesional, Micromaster i napędów Sinamics S,G. Z racji doświadczenia jest autorem wielu doskonałych dokumentacji i programów szkoleniowych, a szkolenia prowadzone osobiście przez tego specjalistę, cieszą się szczególnym uznaniem kursantów.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gliwice
woj. śląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
