Szkolenie

Skuteczne narzędzia w pracy handlowca

O szkoleniu

Na szkoleniu omówimy oraz przećwiczymy zagadnienia: etapy procesu sprzedażowego, techniki wywierania wpływu, jak rozpocząć rozmowę handlową, techniki prezentacji rozwiązań, jak finalizować sprzedać i jakie są podstawowe zasady negocjacji.

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności prowadzenia efektywnej rozmowy handlowej oraz skutecznej finalizacji współpracy.
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy otrzymają pakiet skutecznych narzędzi do zastosowania w praktyce, bezpośrednio po szkoleniu. Na szkoleniu przedstawimy i omówimy narzędzia oraz przećwiczymy ich wykorzystanie, tak by umożliwić uczestnikom zastosowanie tych technik oraz ich doskonalenie w codziennej pracy handlowca.

Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę o:

  • etapach procesu sprzedaży oraz rozmowy handlowej,
  • technikach wywierania wpływu,
  • kontraktowaniu rozmowy lub spotkania z klientem,
  • sposobach na rozpoczęcie rozmowy handlowej tzw. hakach na uwagę,
  • rodzajach pytań w procesie diagnozowania potrzeb i problemów klienta,
  • technikach prezentowania rozwiązania metodą wizualizacji,
  • sprawdzaniu gotowości klienta do podjęcia decyzji,
  • zarządzania obiekcjami klienta w rozmowie handlowej,
  • podstawowych zasadach negocjacji w sprzedaży,
  • technikach finalizowania współpracy w 3 krokach.

Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętność:

  • świadomego zarządzania rozmową handlową oraz kwalifikowania klienta w kolejnych etapach procesu sprzedaży,
  • swobodnego prowadzenia rozmowy handlowej dążącego do finalizacji współpracy,
  • rdzenia sobie z obiekcjami klienta,
  • pogłębiającego odkrywania prawdziwych motywacji, potrzeb i problemu klienta,
  • dopasowywania rozwiązania do indywidualnych oczekiwań potencjalnego klienta,
  • przekonywania klienta do podjęcia współpracy,
  • negocjowania warunków współpracy z klientem,
  • identyfikowania odpowiedniego momentu i zamykania sprzedaży.
Kto powinien wziąć udział?

Adresatami szkolenia są osoby, które mają bezpośredni kontakt z klientem i/lub zajmują się obsługą klienta biznesowego i indywidualnego. Zarówno te, które zaczynają swoja przygodę ze sprzedażą i chcą się dowiedzieć jak prowadzić rozmowy handlowe z sukcesami, jak i te doświadczone, które chcą rozwinąć swoje umiejętności pozyskiwania klientów do współpracy.

Program szkolenia

I. Rozpoczęcie szkolenia:

  1. przywitanie uczestników szkolenia, wzajemne poznanie się,
  2. przedstawienie agendy i celów szkolenia,
  3. ustalenie zasad współpracy oraz zebranie oczekiwań uczestników.

II. Współczesny klient i jego motywacje w procesie zakupowym:  

  1. krąg wpływu handlowca i postawy w sprzedaży (proaktywna i reaktywna), 
  2. procesy zakupowe i motywacje klientów do podejmowania decyzji o zakupie,
  3. wywieranie wpływu społecznego i pozytywna perswazja jako czynniki wspierające proces sprzedaży.

III. Efektywne wejście, czyli rozpoczęcie procesu sprzedażowego:

  1. partnerstwo, kompetencja i wiarygodność - wzbudzania zaufania klienta,
  2. proces sprzedażowy - etapy rozmowy handlowej w ujęciu partnerskiego modelu sprzedaży,
  3. punkt „0”, czyli przygotowanie się do prowadzenia rozmowy handlowej,
  4. „haki na uwagę” - skuteczne rozpoczynanie rozmowy handlowej,
  5. zawieranie kontraktu z klientem jako sposób na skuteczne prowadzenie rozmowy handlowej.

IV. No pain, no game – skuteczne identyfikowanie problemów klienta:

  1. ból w sprzedaży - praźródło i znaczenie emocji w relacji handlowej,
  2. znaczenie i rodzaje pytań w procesie badania potrzeb klienta,
  3. kamień milowy - docieranie do prawdziwego problemu klienta,
  4. „prowadzenie” klienta w kierunku rozwiązania problemu poprzez zadawanie odpowiednich pytań,
  5. słuchanie odzwierciedlające i techniki aktywnego słuchania.

V. W odpowiedzi na potrzeby klienta – efektywne prezentowanie rozwiązania dopasowanego do oczekiwań klienta:

  1. podstawowe potrzeby klientów, a język wartości w sprzedaży,
  2. „less is more”, czyli jak dopasować swój produkt i usługę do indywidualnych preferencji klienta,
  3. cecha - korzyść - wyobrażenie i „Future Pace”, czyli wizualizacja korzyści, wartości i zysku dla klienta,
  4. historia sukcesu klienta, technika przed i po,
  5. inspirowanie do działania poprzez oddziaływanie na motywację klienta,
  6. Cross- i Up-Selling – jak zwiększyć wartość sprzedaży w jednej transakcji.

VI. Wyzwania i trudne sytuacje w rozmowie handlowej:

  1. trudny klient, czy trudna sytuacja - co kryje się pod maską,
  2. psychologiczne gry klientów - rozpoznawanie prawdziwych intencji klienta,
  3. złote zasady pracy z obiekcjami, czyli jak przekonać klienta,
  4. „2 minutowy kontrakt”, jako sposób na skuteczne zarządzanie obiekcjami,
  5. zakazane praktyki w procesie pracy z obiekcjami klienta,
  6. empatyczna i asertywna komunikacja kluczem do sukcesu w rozmowie handlowej.

VII.  Negocjacje handlowe i finalizacja procesu sprzedaży:

  1. wstęp do negocjacji handlowych - podstawowe zasady skutecznych negocjacji,
  2. bądź taktykiem, myśl strategicznie - efektywne techniki negocjacji w sprzedaży,
  3. sprawdzanie gotowości klienta do zakupu i próby zamykania sprzedaży,
  4. fazy finalizacji procesu sprzedaży w 3 krokach,
  5. skuteczne techniki finalizacji procesu sprzedaży.

VIII. Podsumowanie:

  1. runda końcowa – pytania, refleksje, mój pierwszy krok,
  2. ankieta poszkoleniowa,
  3. rozdanie dyplomów.

Czas trwania

2 dni, 9.00-16.00

Prelegenci

Cytat

Trener Biznesu z doświadczeniem sprzedażowym, managerskim i rekrutacyjnym, certyfikowany Life i Business Coach ICF, certyfikowany praktyk Neurolingwistycznego Programowania NLP oraz Porozumienia bez przemocy NVC, dyplomowany Pedagog z specjalizacją nauczycielską .
Specjalizuje się w szkoleniach handlowców w obszarze sprzedaży, efektywnej i asertywnej komunikacji, zarządzaniu sobą w czasie, rozwiązywaniu problemów i kreatywnym generowaniu rozwiązań w trudnych sytuacjach, pracy z nawykami i przekonaniami dla wydajnego wykorzystania potencjału uczestników szkoleń.
Swoje doświadczenie zdobyła przy współpracy między innymi z Krajowym Rejestrem Długów, Kaczmarski Inkasso, S8, Language Solutions for Business, Empik School i Speak Up oraz projektom dedykowanym operatorom telefonicznym i multimedialnym, firmom ubezpieczeniowym, biurom inżynieryjnym oraz firmom z branży metalowej, realizując tym samym ponad 2000 godzin szkoleń i warsztatów, ponad 1000 godzin indywidualnych spotkań rozwojowych.

Gdzie i kiedy

Warszawa 13 - 14 grudnia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 13 - 14 grudnia 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1390 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • możliwość skorzystania z indywidualnej godzinnej konsultacji z trenerem po szkoleniu w dogodnym ustalonym terminie
Zapisz się

Organizator

J.G. Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G. Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!