Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/skuteczny-lider-zespolu-produkcyjnego-i-ur-73752-id5854

Informacje o szkoleniu

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Szkolenie Skuteczny lider zespołu produkcyjnego i UR koncentruje się na najważniejszych narzędziach lidera usprawniających proces zarządzania zespołami produkcyjnymi i wspomagających osiąganie wysokiej wydajności, optymalne wykorzystanie zasobów, poprawę terminowości, zachowanie ciągłości produkcji oraz utrzymanie niskiej absencji pracowników.

Integralną częścią szkolenia jest panel poprowadzony przez wieloletniego Sędziego Sądu Pracy, który wyjaśni wszystkie wątpliwości w zakresie stosowania przepisów Kodeksu pracy w codziennych sytuacjach na hali produkcyjnej.

Ekspert Prawa Pracy przedstawi efektywne rozwiązania, które dyscyplinują pracowników a jednocześnie są zgodne z obowiązującymi przepisami Kodeksu Pracy i BHP.

Część psychologiczną poprowadzi charyzmatyczny psycholog, autorka wielu szkoleń menedżerskich dla menedżerów produkcji i projektów doradczych skierowanych do menedżerów działów technicznych.

Szkolenie skierowane jest do:

  • Szefów Produkcji
  • Szefów Utrzymania Ruchu
  • Team liderów
  • Brygadzistów
  • Mistrzów

Program szkolenia:

I CZĘŚĆ PSYCHOLOGICZNA

LIDER ZESPOŁU PRODUKCYJNEGO I UR

Szef, który nie jest prawdziwym liderem, demotywuje cały zespół. Ekipa jest nieefektywna, apatyczna i może mieć duże problemy z realizacją planów produkcyjnych.

W tym bloku odpowiemy na pytania:

Jak skutecznie przewodzić zespołowi produkcyjnemu?
Szef kolega czy „twarda ręka”?
Jakie relacje kierownik powinien utrzymywać z pracownikami?
Czy przyznanie się do błędu szkodzi autorytetowi szefa?
Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach na halach produkcyjnych i w działach UR?
Co zrobić gdy w zespole pojawi się lider nieformalny?

  1. Kierownik / Team Lider / Brygadzisty / Mistrz
  2. Jak zbudować i utrzymać autorytet w oczach pracowników?
  3. Elementy budujące zaufanie do Szefa – 10 zasad, których musisz się trzymać.
  • Jak pociągnąć innych za własnym pomysłem?
  • Jak przekonująco argumentować decyzje?
  • Jak przekonać przełożonych do własnej koncepcji?
  • Jak sprawić, aby inni nam zaufali?
  1. Różni pracownicy: wiek – doświadczenie – umiejętności – ambicje, a budowanie i utrzymanie autorytetu szefa.

PLANOWANIE I ORGANIZOWANIE PRACY W DZIAŁACH PRODUKCJI I UR

Jak efektywnie wyznaczać, delegować i egzekwować zadania w działach technicznych?

Podczas tego bloku uczestnicy nauczą się wykorzystać potencjał tkwiący w zespole.   Zdobędą wiedzę jak prawidłowo ustalać normy i cele produkcyjne, aby były ambitne, a jednocześnie osiągalne dla wszystkich pracowników.

Jak rozpoznać predyspozycje członków zespołu, prawidłowo dobierać zadania członkom zespołu, by były wykonane skutecznie i sprawnie?
Jak komunikować sukces i porażkę w realizacji zadania pracownikowi?
Jak nauczyć się przewidywania konsekwencji i ryzyka w przekazywanych zadaniach, aby zapobiegać błędom pracowników?
Jak monitorować i sprawdzać powierzone zadania, aby w porę wykryć nieprawidłowości i wyeliminować ryzyko niezrealizowania planu?
Jak wpływać na pracowników, aby sami zauważali błędy i wady w produkcji oraz próbowali je eliminować?
Jak trzymać emocje na wodzy podczas rozmowy z podwładnym, który otwarcie kwestionuje nasze polecenie, odzywa się lekceważąco, wprost odmawia wykonania zadania?

  1. Proces delegowania zadań. Inteligentnie ustawione cele. 4 kroki w delegowaniu zadań.
  2. Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych.
  3. Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu.
  4. Elementy blokujące delegowanie zadań.
  5. Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań,
  6. Monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracowników.

GEMBA COACHING. KOMUNIKACJA I MOTYWACJA W ZESPOLE PRODUKCYJNYM

Jedną z najważniejszych zadań lidera jest komunikowanie się i motywowanie zespołu do realizacji wyznaczonych zadań. Z naszych doświadczeń wynika, że liderzy produkcji mają problemy z prowadzeniem efektywnych rozmów oceniających i dyscyplinujących.

Jasna komunikacja w zakresie uświadamiania i ustalania celów, rozliczania zadań, konstruktywnej krytyki i motywowania pozwala wykorzystać potencjał podwładnych i skupić się na długofalowej skuteczności, a nie wyłącznie na doraźnym usuwaniu problemów.

Jak wpływać na pracowników, aby sami zauważali błędy i wady w produkcji, a co więcej, sami szukali ich przyczyn i próbowali je usuwać?
Jak motywować i dyscyplinować zespół? Jak komunikować trudne informacje?
Które z objawów demotywacji pojawiają się na hali najczęściej, w jaki sposób wpływają one na kondycję zespołu? Jak w porę zauważyć i zapobiec spadkowi wydajności?
Jak zbudować atmosferę zaangażowania w zespole produkcyjnym, żeby pracownicy utożsamiali się z firmą i potrafili ze sobą współpracować?

  1. Techniki sprawnej komunikacji w zespole produkcyjnym. Co zrobić, aby pracownicy nas słuchali?
  2. Zasady konstruktywnej krytyki i pochwały.
  3. Czynniki i wartości motywujące zespół produkcyjny do lepszej pracy.
  4. Umiejętność udzielania motywujących informacji zwrotnych.

KONFLIKT W ZESPOLE PRODUKCYJNYM. JAK GO ROZWIĄZAĆ?

Większość liderów produkcji wskazuje, iż 1/3 każdego dnia pracy trzeba poświęcić na łagodzenie sporów, czy konfliktów. Jakie są kulisy konfliktów typowych dla branży produkcyjnej i jak należy minimalizować ich występowanie oraz reagować na nieporozumienia, aby nie zagrażały efektywnej pracy na hali. Najbardziej skuteczne metody radzenia sobie z konfliktami dla liderów.

Jak wykryć potencjalne konflikty i zminimalizować lub zapobiec wybuchowi konfliktu?
Jakie są główne przyczyny najczęstszych konfliktów na hali produkcyjnej?
Jakie strategie przyjmować w rozwiązywaniu konfliktów: od jawnej wrogości pracowników do nieposkromionych emocji w zespole?

  1. Spór na hali produkcyjnej. 12 przyczyn najczęstszych konfliktów – jak je rozwiązywać?
  2. Przekazywanie negatywnych informacji w tym m.in. o zmianie systemu premiowego, likwidacji stanowiska czy obowiązkowych nadgodzinach, w sposób minimalizujący emocje i konflikty.
  3. Typowe zachowania ludzi w sytuacji konfliktu: wycofywanie się, uleganie, rywalizacja, kompromis, współpraca. Manipulacja, lekceważenie poleceń, bunt, podkopywanie dołków.
  4. Jak rozwiązywać konflikty?
  5. Jak utrzymać autorytet w sytuacji konfliktu?

Najważniejsze narzędzia lidera: tłumienie konfliktu, dokonanie rozstrzygnięcia, reorganizacja, walka, dążenie do rozwiązania. Radzenie sobie z kłamstwem i manipulacją.

II CZĘŚĆ NIEZBĘDNIK PRAWA PRACY – WIELOLETNI PRACOWNIK PIP
REALIZACJA UPRAWNIEŃ KIEROWNICZYCH W ŚRODOWISKACH TECHNICZNYCH

1. Jakie są dopuszczalne granice i metody kontrolowania pracowników, co jest legalne a co zabronione prawem?

2. Czy kierownik może pracownikom mierzyć temperaturę ciała przed przystąpieniem do pracy? Czy kierownik może nakazać pracownikowi z objawami grypy, koronawirusa udać się do lekarza?

3. Jak zgodnie z prawem ustalić stan trzeźwości pracownika, czy bycia pod wpływem środków odurzających?

4. Jak zachować się w przypadku braku dbałości o mienie pracodawcy lub wprost marnotrawienie powierzonego pracownikom majątku firmowego?

5. Jak stosować kary porządkowe i finansowe zgodnie z przepisami prawa?

6. Jakie są zasady udzielania urlopów pracowniczych? (problematyka udzielania urlopów na żądanie, urlopów szkoleniowych, bezpłatnych)

7. Kiedy pracownikowi produkcji można odmówić urlopu wypoczynkowego lub ściągnąć go z urlopu?

8. Jakie są instrumenty prawne w przypadku nadużywania zwolnienia lekarskiego?

9. Jak prawidłowo rozliczać czas pracy, ustalać grafiki i harmonogramy, godziny nadliczbowe, podróże służbowe?

10. Kiedy pracodawca może polecić pracownikom świadczenie pracy w godzinach nadliczbowych w zakresie i wymiarze niezbędnym dla zapewnienia ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstwa

11. Jak planować pracę i czas odpoczynku? Kiedy pracodawca może ograniczyć  nieprzerwany odpoczynek dobowy oraz tygodniowy

12. Jak premiować i nagradzać pracowników aby uniknąć zarzutu dyskryminacji w zatrudnieniu?

13. Jak rozpoznać i zapobiegać mobbingowi w miejscu pracy?

Informacje o prelegentach:

CZĘŚĆ PSYCHOLOGICZNA

Psycholog, konsultant wielu firm produkcyjnych.
Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales. W swojej karierze trenerskiej przeszkoliła ok. 2000 menedżerów działów technicznych: dyrektorów produkcji i utrzymania ruchu, brygadzistów, team liderów, mistrzów. Zna specyfikę pracy środowisk technicznych. Posiada autorskie narzędzia do zarządzania zespołami technicznymi, z którymi dzieli się podczas szkolenia.

Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.

Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).

Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.

Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.

CZEŚĆ PRAWNA

Wybitny Ekspert prawa pracy, wieloletni specjalista Państwowej Inspekcji Pracy i wykładowca Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu. Specjalista psychologii pracy i zbiorowego prawa pracy.
Stały członek komisji antymobbingowych. Mediator i negocjator w obszarze dialogu społecznego.
Autor ponad 100 krajowych i zagranicznych publikacji oraz raportów i badań nad zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy. Prowadzi badania nad skutkami stresu zawodowego, współautor jedynego w kraju poradnika dotyczącego radzenia sobie ze stresem w pracy „Pokonać stres”.
Jest także autorem pierwszego w Polsce poradnika dotyczącego oceny ryzyka zawodowego w zakresie czynników psychospołecznych wydanego przez Główny Inspektorat Pracy oraz współautorem poradnika dla związkowców zatytułowanego „Zgodnie z prawem i bezpiecznie” wydanego przez Główny Inspektorat Pracy.

Wykładowca akademicki:
Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej – Katedra Pedagogiki i Psychologii
PWSZ im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu – Instytut Nauk Politycznych im. J. Karskiego

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1290 zł brutto za 1 osobę
  • 1790 zł brutto za 1 osobę za szkolenie z zakwaterowaniem

Cena zawiera:

udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy.

Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Skuteczny lider zespołu produkcyjnego i UR