O szkoleniu
Autorski program trenera, zatem drugiego takiego szkolenia nie znajdą państwo na rynku. Gwarantujemy, że na tym szkoleniu menedżerskim jeszcze Ciebie nie było, nawet jeśli brałeś udział w szkoleniach o podobnie brzmiącym temacie.
- umożliwienie uczestnikom wypracowania własnego stylu bycia liderem zespołu, którym zarządzają, w kontekście motywacji zespołu i pracownika oraz zadań zespołowych,
- nauczenie się sposobów doboru strategii motywacji do człowieka, zadania i funkcji,
- nabycie umiejętności motywowania pozafinansowego, dostosowanego do modelu osobowościowego pracownika,
- poznanie najważniejszych polskich osiągnięć w zakresie Motywacji 3.0,
- poznanie metod rozwijania umiejętności i określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań,
- nabycie umiejętności współpracy z pracownikiem w budowaniu jego efektywności zadaniowej oraz zaangażowania w realizację celów zespołowych i indywidualnych,
- wzmocnienie swojej skuteczność w przekazywaniu konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom – informacja zwrotna i jej funkcja motywacyjna,
- pogłębienie wiedzy o tym, jak mówić do pracowników, by zrozumieli dokładnie to, co chcemy im przekazać,
- poznanie sposobów egzekwowania wykonania zadań,
- nabycie umiejętności efektywnego delegowania zadań,
- nabycie umiejętności wyrażania pochwały i konstruktywnej krytyki,
- poznanie nowoczesnych technik moderowania pracy zespołowej.
Szkolenie dla doświadczonych managerów, dyrektorów, właścicieli firm, prezesów, kierowników. W tym szkoleniu biorą udział osoby z doświadczeniem w zarządzaniu ludźmi.
Program szkolenia
1. Kompetencje osobowościowe menedżera / lidera
• Co powinno wyróżniać menedżera / lidera spośród innych osób?
• Identyfikacja naturalnego stylu zarządzania - model X, Y
• Pozytywy i negatywy indywidualnych predyspozycji oraz kształtowanie indywidualnych zdolności menedżerskich / przywódczych
• Umiejętność kierowania sobą
• Decyzja: menedżer czy lider - czyli kogo potrzebuje mój zespół?
• Rola lidera jako członka zespołu
• Autorytet lidera - źródła władzy lidera
• Zadania lidera w zespole - rozwój partnerstwa i współpracy
• Budowanie zaufania lidera w zespole - jakie dokładnie zachowania budują zaufanie pracowników a jakie je niszczą?
2. Kim są moi pracownicy?
• Czego potrzeba żeby skutecznie motywować pracownika?
• Różnice: komunikacja, współpraca w zespole, podejmowanie decyzji
3. Inspiracje do lepszego motywowania i zarządzania
• Motywacje zakorzenione w biologii ludzkiego mózgu
• Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji,
• Współczesne wyzwania motywacyjne
• Co może uczynić z nas liderów?
4. Zadanie, jako cel działania zespołu
• Czym się różnią cele osobiste od celów zespołu?
• Metoda SMART
• Jak komunikować cele
• Cele strategiczne i operacyjne
• Zadania jako motywator dla pracownika - jak określić zadanie
5. Różnice między tym, co psychologia wie a tym, co robi biznes
• Dan Pink i zadziwiająca teoria motywacji
• Co motywuje i co demotywuje moich pracowników?
• Dwa miasta - czyli o podejściu ludzi do zadań
• Kto zabrał mój ser? - rzecz o motywacji w zmianie
6. Nowoczesne techniki pracy zespołowej wzmacniające motywację
• Środowisko zorientowane na wynik - czyli technologia ROWE
• Burza mózgów
• Śnieżna kula
• Drzewo decyzyjne
• Metaplan
• ROWE i autonomia
7. Podstawowe zasady motywowania zespołu i pracownika
• Dopasowanie do modelu motywacji pracownika
• Delegowanie zadań
• Bądź liderem na 16 sposobów
• Odpowiedzialność za wynik
• Motywujący feedaback
• Docenianie
• Praca w kluczowych projektach
• Wykorzystanie narzędzi coachingowych w motywowaniu.
• Pokolenie X i Y
• Nowy pracownik vs. "stary" pracownik.
• Jeżeli chcesz poznać charakter człowieka, daj mu władzę.
8. Umiejętność delegowania zadań
• Pierwszy grzech menedżerów
• Delegowanie jako narzędzie motywowania
• Warunki skutecznego delegowania zadań
• 7 stopni delegowania zadań
• Przeszkody w skutecznym delegowaniu
• Diagnoza indywidualnych kompetencji w zakresie delegowania uprawnień
• Praktyczne wskazówki delegowania zadań pracownikom
9. Jak zarządzać efektywnością pracownika?
• Jak budować odpowiedzialność pracownika za wynik?
• Jak precyzyjnie opisać oczekiwany rezultat?
• Skuteczność, efektywność, jakość, produktywność, terminowość - ważne wskaźniki
• Ustalanie celów pracy
• Jak zlecać zadania i jak efektywnie egzekwować wykonywanie poleceń?
• Jak docenić (pochwalić) pracownika? - praca z modelem
• Jak udzielić konstruktywnej krytyki? - praca z modelem
• Kontrola realizacji zadań
• Rozliczanie z realizacji zadań
• Badanie przyczyn niepowodzeń
10. Jak efektywnie pracować z zespołem?
• Przekazywanie celów i efektywna organizacja pracy zespołu
• Różnica między grupą a zespołem
• Cechy efektywnego zespołu
• Role zespołowe a motywacja
• Odpowiedzialność w zespole
• Co zagraża zespołowi w osiąganiu celów?
Czas trwania
Prelegenci

Trener Grupy Szkoleniowej SOLBERG
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Kraków
woj. małopolskie
Katowice
woj. śląskie
Poznań
woj. wielkopolskie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie, nocleg
- możliwość indywidualnych konsultacji z trenerem w dniu szkolenia
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- możliwość indywidualnych konsultacji z trenerem w dniu szkolenia
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH
by skorzystać z takiej formy dofinansowania szkoleń, należy
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
