Skuteczny specjalista działu zakupów - negocjacje, warunki umowy, proces zakupu

O szkoleniu

W ramach programów szkoleń z negocjacji najczęściej uczestnicy odgrywają scenki negocjacyjne na przykładach mało związanych z rzeczywistymi negocjacjami handlowymi. Ten program służy jednak pogłębieniu wiedzy kupca – jak zachować się w sytuacjach trudnych, jaką taktykę zastosować, jak odczytać zamierzenia dostawcy i ostatecznie osiągnąć swój cel handlowy.

Kulminacją programu jest inscenizacja negocjacji, najpierw korespondencyjnych, pomiędzy grupami tworzącymi hierarchicznie zorganizowane firmy i zebranymi w różnych pomieszczeniach, a na końcu – negocjacji przy wspólnym stole rokowań, z wykorzystaniem konkretnych kalkulacji, dokumentów i oczywiście… taktyk negocjacyjnych. Nad przebiegiem negocjacji czuwa trener z bogatym doświadczeniem negocjacyjnym. Korzyści, jakie można odnieść z tej praktycznej wiedzy i wymiany doświadczeń także pomiędzy uczestnikami są argumentami, za traktowaniem tego szkolenia jako niezbędnej inwestycji.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy

  • uporządkują swoją wiedzę na temat uwarunkowań prawno-zwyczajowych i organizacji procesu zakupu oraz zasad jej wykorzystania w bieżącej pracy,
  • zdobędą wiedzę na temat doboru dostawców oraz skutecznego zawierania umów w sferze zakupów,
  • zdobędą wiedzę odnośnie zasad prowadzenia negocjacji zakupowych,
  • zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się procedurami w zakupach, w tym procedurami ocen dostawców i doboru strategii zakupowych,
  • nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy zawieraniu umów zakupu,
  • zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się taktykami negocjacyjnymi, występując w roli kupującego,
  • nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o rynku zakupowym, przepisach i ich aktualizacjach,
  • zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami rynku zakupowego, będącego w sferze zainteresowań określonego przedsiębiorstwa,
  • zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z działania w sferze zakupów.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierujemy do:

  • kadry menedżerskiej i handlowców,
  • pracowników działów: zakupów, zaopatrzenia, importu,
  • oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za negocjowanie i zawieranie umów z partnerami krajowymi i zagranicznymi,
  • zapraszamy także dostawców.

Program szkolenia

1. ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPU.

  • Rola i zadania kupca w przedsiębiorstwie.
  • Logistyka zakupów i procedury wpływające na postępowanie kupców.
  • Źródła informacji o dostawcach i weryfikacja dostawcy.
  • Ocena dostawcy i wykorzystanie jej wyników.
  • System uwarunkowań prawnych umów zakupu.
  • Proces zapytania ofertowego i wyboru oferty.
  • Niebezpieczeństwa związane z ofertami.
  • Analizy wspierające pracę kupca i źródła informacji.
  • Problemy związane z rozliczeniami umów zakupu.
  • Postanowienia ustawy o terminach płatności.
  • Zabezpieczenia umów zakupu.

2. NEGOCJACJE Z DOSTAWCAMI.

  • Wprowadzenie do negocjacji.
  • Etapy negocjacji.
  • Wykorzystanie rekwizytów negocjacyjnych.
  • Negocjowanie ceny i innych warunków umowy.
  • Zastosowanie i werbalizacja kilkudziesięciu taktyk negocjacyjnych.
  • Wskazanie metod obrony przed taktykami dostawcy.
  • Manipulacje stosowane przez dostawcę.
  • Rozpoznawanie obszaru negocjacji i ustępstw partnera.
  • Kreowanie wizerunku i budowanie własnej siły.
  • Mowa ciała w negocjacjach.
  • Testowanie limitów dostawcy.
  • Przełamywanie impasu, nie okazując słabości i nie zrywając negocjacji.

3. KOMUNIKACJA W PROCESIE ZAKUPU.

  • Kluczowe aspekty komunikacji.
  • Współpraca z trudnym partnerem w negocjacjach.
  • Asertywność negocjatora.
  • Taktyki retoryczne w negocjacjach.
  • Płaszczyzna partnerstwa, realizacja swoich celów zakupowych.

4. INSCENIZACJA NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH (CASE).

  • Ćwiczenia negocjacyjne przygotowywane w zespołach.
  • Etap wymiany korespondencji w celu określenia pozycji wyjściowych.
  • Negocjacje umowy przy wirtualnym stole negocjacyjnym.

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

  • inscenizacja negocjacji zakupowych przy wirtualnym stole negocjacyjnym na przykładzie konkretnego kontraktu, z zastosowaniem wybranych taktyk negocjowania różnych elementów kontraktu,
  • negocjacje korespondencyjne z dostawcą

Czas trwania

Szkolenie stacjonarnego: 10.00-16.00 (I dnia), 9.00-15.00 (II dnia)

Szkolenie online: 2 dni, 10.00-16.00

Prelegenci

Dr Wojciech Budzyński

Jest uznanym specjalistą w zakresie zawierania, negocjowania i rozliczania umów handlowych (w tym zakupowych) z partnerem krajowym i zagranicznym. Wiedzę praktyczną zdobywał przez ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Zagadnieniami tymi zajmuje się zarówno w sposób praktyczny, jak i naukowy, pracując w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym w zakresie negocjacji z partnerami zagranicznymi oraz analizy umów pod względem pułapek i niekorzystnych sformułowań. Prowadził negocjacje handlowe z przedstawicielami różnych kultur, na wszystkich kontynentach. Od 1983 roku przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców oraz napisał 60 książek poświęconych tematyce handlowej.

Gdzie i kiedy

Poznań 30-31 maj 2022
Hotel Mercure

60-829 Poznań

Roosevelta 20

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Katowice 13-14 czerwiec 2022
Hotel Vienna House Easy

Katowice

Sokolska 24

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 16-17 czerwiec 2022
Hotel Ibis Stare Miasto

00-209 Warszawa

Muranowska 2

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 21-22 czerwiec 2022
Hotel Scandic

Gdańsk

Podwale Grodzkie 9

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Online 17-18 maj 2022

Gdzie i kiedy

Online 19-20 październik 2020

Gdzie i kiedy

Wrocław 23-24 wrzesień 2020
Hotel Ibis Styles Wrocław

50-048 Wrocław

pl. Konstytucji 3 maja 3

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 17-18 wrzesień 2020
Hotel Ibis Styles Wrocław

50-048 Wrocław

pl. Konstytucji 3 maja 3

woj. dolnośląskie

Zapisz się

Szkolenie stacjonarne
za zgłoszenie min. 8 dni przed terminem
1 490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Szkolenie stacjonarne
za osobę po okresie promocji
1 690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Szkolenie online - promocja
za zgłoszenie min. 8 dni przed terminem
1 230
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Szkolenie online
za osobę po okresie promocji
1 330
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa
ul. Jana Sebastiana Bacha 2
woj. mazowieckie
ATL „Achievement Through Learning” Sp. z o. o. jest polską firmą szkoleniowo-doradczą, która od 2000 roku prowadzi w całym kraju profesjonalne warsztaty, treningi i seminaria wspierające wysiłki przedsiębiorstw w osiąganiu wysokiej pozycj...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

WIRTUALNA SALA ATL
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa ul. Jana Sebastiana Bacha 2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!