Social media - jak promować firmę w internecie
O szkoleniu
Cele szkolenia:
-Poznanie funkcji Facebooka, Instagrama i LinkedIn, które mogą być wykorzystywane w firmach i innych organizacjach
-Poprawa jakości działań firmowych w mediach społecznościowych
-Przygotowanie Uczestników do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych
-Zaplanowanie działań w mediach społecznościowych zgodnie z indywidualnie opracowaną strategią
-Nauczenie uczestników prowadzenia kont firmowych zgodnie z prawem i regulaminem
Korzyści szkolenia:
-Nabranie większej śmiałości w korzystaniu z mediów społecznościowych w biznesie
-Gotowość do eksperymentowania z możliwościami reklamowymi
-Pełniejsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w relacjach z klientami
-Swobodne poruszanie się po ustawieniach Facebooka, Instagrama i LinkedIn
-Prowadzenie kont social media zgodnie z regulaminem i w granicach prawa
- Pracownicy zajmujący się marketingiem, reklamą, promocją
- Pracownicy zajmujący się obsługą klienta, także za pośrednictwem mediów społecznościowych
- Pracownicy odpowiedzialni za media społecznościowe w firmie
- Pracownicy kontaktujący się z agencjami social media w firmie zlecającej takie usługi na zewnątrz
- Właściciele firm, prezesi, menedżerowie chcący lepiej wykorzystywać social media w swoich firmach
Program szkolenia
Dzień 1 – Public Relations
1. Wizerunek
2. Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)
- Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
- Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
- Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
- Media plan – czym jest, jak tworzyć?
- Potrzeby i oczekiwania mediów.
- Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
- Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”.
3. Formy kontaktu z mediami (online i offline)
- Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
- Przyczyny odrzucenia materiałów.
- Pisemne formy komunikacji z mediami:
- Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
- Komunikacja pisemna – przystępna forma i zrozumiały język.
- Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych:
Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.
4. Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.
- Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi,
- komentarze. Elementy personal brandingu.
- Wypowiedzi publiczne:
- język mediów
- konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
- rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka:
- Komunikacja ustna – warunki skutecznego porozumienia dostosowane do osób w różnym wieku ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych
- Wystąpienia publiczne – budowa pierwszego wrażenia; postawa prezentera (mowa ciała, używanie wskaźników, modulacja głosu, ubiór); budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię; tworzenie relacji z odbiorcami, siła perswazji.
5. Dobre praktyki PR – wypróbujmy wspólnie!
Dzień 2 - Social media
1. Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku firmy – rola nowych mediów w działaniach promocyjnych.
2. Szanse i zagrożenia budowania wizerunku, marki poprzez serwisy społecznościowe.
3. Wykorzystanie nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez powiatowe urzędy pracy (także kampanie społeczne).
4. Komunikacja z publicznością za pomocą social media:
- Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody.
- Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
- Real time marketing w mediach społecznościowych
- Zasady prezentacji treści w mediach społecznościowych.
- Język przekazu wykorzystywany w mediach społecznościowych.
- Tworzenie tekstów w mediach społecznościowych – różnice pomiędzy odbiorem treści publikowanych w serwisach internetowych, a odbiorem treści publikowanych w ramach Social Media; tworzenie tekstów w mediach społecznościowych; dobór odpowiednich treści i języka.
5. Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce - rola, znaczenie. Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych i rola jaką pełnią w komunikacji z odbiorcami.
- Komunikacja z obiorcami przez Linkedln – strategia działań
6. Narzędzia wspierające działania w social media:
- Jak zewnętrzne narzędzia mogą nam pomóc w analizie naszych działań + przykładowe narzędzia (m.in. Semstorm, Sotrender, Google Analytics).
- Wybrane narzędzia wspomagające tworzenie treści (m.in. Canva, Adobe Spark, Facebook Creative Hub).
- Analiza wzmianek nt marki (Brand24)
- Planoly, Buffer
- Inspiracje – Jak wzbogacać działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowych technologii?
7. Content marketing plan:
- Tworzenie kalendarza publikacji treści w wybranych mediach społecznościowych - warsztat.
8. Zarządzanie kryzysowe
- Zarządzanie sytuacja kryzysową
- opracowanie zasad zarządzania kryzysem
- monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
- kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody radzenia sobie z nimi, sposoby na reakcję w kryzysie
- case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
- strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów
Prelegenci


Trener SGP
Weź udział
- proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
