Szkolenie

Social media - jak promować firmę w internecie

O szkoleniu

Media społecznościowe pozwalają markom i firmom wchodzić w relacje z potencjalnymi klientami, a nawet partnerami handlowymi. Facebook, Instagram, LinkedIn mogą stać się zarówno kanałami do prezentowania treści ważnych z punktu widzenia firmy, jak i platformami do obsługi klienta, a nawet dokonywania ustaleń z kontrahentami. To także doskonałe portale do prowadzenia działań marketingowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów (telewizja, czasopisma), social media umożliwiają precyzyjne kierowanie właściwie dobranych treści do ściśle wyselekcjonowanych grup odbiorców. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zaznajomieni z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi i dowiedzą się, jak wykorzystywać je (lub jak robić to lepiej) w reprezentowanych przez nich firmach.

Cele szkolenia:
- poznanie funkcji Facebooka, Instagrama i LinkedIn, które mogą być wykorzystywane w firmach i innych organizacjach,
- poprawa jakości działań firmowych w mediach społecznościowych,
- przygotowanie Uczestników do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych,
- zaplanowanie działań w mediach społecznościowych zgodnie z indywidualnie opracowaną strategią,
- nauczenie uczestników prowadzenia kont firmowych zgodnie z prawem i regulaminem.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści szkolenia:

  • Nabranie większej śmiałości w korzystaniu z mediów społecznościowych w biznesie
  • Gotowość do eksperymentowania z możliwościami reklamowymi
  • Pełniejsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w relacjach z klientami
  • Swobodne poruszanie się po ustawieniach Facebooka, Instagrama i LinkedIn
  • Prowadzenie kont social media zgodnie z regulaminem i w granicach prawa
Kto powinien wziąć udział?
  • Pracownicy zajmujący się marketingiem, reklamą, promocją
  • Pracownicy zajmujący się obsługą klienta, także za pośrednictwem mediów społecznościowych
  • Pracownicy odpowiedzialni za media społecznościowe w firmie
  • Pracownicy kontaktujący się z agencjami social media w firmie zlecającej takie usługi na zewnątrz
  • Właściciele firm, prezesi, menedżerowie chcący lepiej wykorzystywać social media w swoich firmach

Program szkolenia

Dzień 1 – Public Relations

1.    Wizerunek 
2.    Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)

  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  • Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  • Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów.
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  • Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”.

3.    Formy kontaktu z mediami (online i offline)

  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  • Przyczyny odrzucenia materiałów.
  • Pisemne formy komunikacji z mediami:
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
  • Komunikacja pisemna – przystępna forma i zrozumiały język.
  • Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych:

Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.

4.    Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.

  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi,
  • Komentarze. Elementy personal brandingu.
  • Wypowiedzi publiczne: język mediów, konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów, rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka
  • Komunikacja ustna – warunki skutecznego porozumienia dostosowane do osób w różnym wieku ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych
  • Wystąpienia publiczne – budowa pierwszego wrażenia; postawa prezentera (mowa ciała, używanie wskaźników, modulacja głosu, ubiór); budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię; tworzenie relacji z odbiorcami, siła perswazji.

5.    Dobre praktyki PR – wypróbujmy wspólnie!

 
Dzień 2 - Social media

1.    Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku firmy – rola nowych mediów w działaniach promocyjnych.
2.    Szanse i zagrożenia budowania wizerunku, marki poprzez serwisy społecznościowe.
3.    Wykorzystanie nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez powiatowe urzędy pracy (także kampanie społeczne).
4.    Komunikacja z publicznością za pomocą social media:

  • Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody.
  • Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
  • Real time marketing w mediach społecznościowych
  • Zasady prezentacji treści w mediach społecznościowych.
  • Język przekazu wykorzystywany w mediach społecznościowych.
  • Tworzenie tekstów w mediach społecznościowych – różnice pomiędzy odbiorem treści publikowanych w serwisach internetowych, a odbiorem treści publikowanych w ramach Social Media; tworzenie tekstów w mediach społecznościowych; dobór odpowiednich treści i języka.


5.    Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce - rola, znaczenie. Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych i rola jaką pełnią w komunikacji z odbiorcami.

  • Facebook
  • Instagram
  • Komunikacja z obiorcami przez Linkedln – strategia działań


6.    Narzędzia wspierające działania w social media:

  • Jak zewnętrzne narzędzia mogą nam pomóc w analizie naszych działań + przykładowe narzędzia (m.in. Semstorm, Sotrender, Google Analytics).
  • Wybrane narzędzia wspomagające tworzenie treści (m.in. Canva, Adobe Spark, Facebook Creative Hub).
  • Analiza wzmianek nt marki (Brand24)
  • Planoly, Buffer
  • Inspiracje – Jak wzbogacać działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowych technologii?


7.    Content marketing plan:

  • Tworzenie kalendarza publikacji treści w wybranych mediach społecznościowych - warsztat.


8.    Zarządzanie kryzysowe

  • Zarządzanie sytuacja kryzysową
  • opracowanie zasad zarządzania kryzysem
  • monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
  • kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody radzenia sobie z nimi, sposoby na reakcję w kryzysie
  • case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
  • strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener SGP

Gdzie i kiedy

Częstochowa 18 - 19 listopada 2021
brak danych

Częstochowa

woj. śląskie

Weź udział

Cena standardowa
za osobę
1290 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem
  • Rozwiń
Dostępne zniżki:
  • 7.75% przy zgłoszeniu min. 2 osób

Organizator

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa
Legionów 90/100
woj. śląskie
Nasze szkolenia dają możliwość wdrożenia w praktyce omawianych rozwiązań.Szkolenia prowadzą Trenerzy z ogromnym doświadczeniem, dzięki którym Państwa pracownicy staną się kluczowym czynnikiem w osiąganiu celów organizacji. Jakość i zadowolenie uczest...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa Legionów 90/100
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!