Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/social-media-jak-promowac-firme-w-internecie-74034-id1217

Informacje o szkoleniu

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Media społecznościowe pozwalają markom i firmom wchodzić w relacje z potencjalnymi klientami, a nawet partnerami handlowymi. Facebook, Instagram, LinkedIn mogą stać się zarówno kanałami do prezentowania treści ważnych z punktu widzenia firmy, jak i platformami do obsługi klienta, a nawet dokonywania ustaleń z kontrahentami. To także doskonałe portale do prowadzenia działań marketingowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów (telewizja, czasopisma), social media umożliwiają precyzyjne kierowanie właściwie dobranych treści do ściśle wyselekcjonowanych grup odbiorców. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zaznajomieni z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi i dowiedzą się, jak wykorzystywać je (lub jak robić to lepiej) w reprezentowanych przez nich firmach.

Cele szkolenia:

-Poznanie funkcji Facebooka, Instagrama i LinkedIn, które mogą być wykorzystywane w firmach i innych organizacjach

-Poprawa jakości działań firmowych w mediach społecznościowych

-Przygotowanie Uczestników do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych

-Zaplanowanie działań w mediach społecznościowych zgodnie z indywidualnie opracowaną strategią

-Nauczenie uczestników prowadzenia kont firmowych zgodnie z prawem i regulaminem

Korzyści szkolenia:

-Nabranie większej śmiałości w korzystaniu z mediów społecznościowych w biznesie

-Gotowość do eksperymentowania z możliwościami reklamowymi

-Pełniejsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w relacjach z klientami

-Swobodne poruszanie się po ustawieniach Facebooka, Instagrama i LinkedIn

-Prowadzenie kont social media zgodnie z regulaminem i w granicach prawa

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracownicy zajmujący się marketingiem, reklamą, promocją
  • Pracownicy zajmujący się obsługą klienta, także za pośrednictwem mediów społecznościowych
  • Pracownicy odpowiedzialni za media społecznościowe w firmie
  • Pracownicy kontaktujący się z agencjami social media w firmie zlecającej takie usługi na zewnątrz
  • Właściciele firm, prezesi, menedżerowie chcący lepiej wykorzystywać social media w swoich firmach

Program szkolenia:

Dzień 1 – Public Relations

1.    Wizerunek 
2.    Poznaj media (tradycyjne i elektroniczne)

  • Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
  • Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
  • Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
  • Media plan – czym jest, jak tworzyć?
  • Potrzeby i oczekiwania mediów.
  • Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
  • Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”.

3.    Formy kontaktu z mediami (online i offline)

  • Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
  • Przyczyny odrzucenia materiałów.
  • Pisemne formy komunikacji z mediami:
  • Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
  • Komunikacja pisemna – przystępna forma i zrozumiały język.
  • Zasady komunikacji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych:

Metody pracy: ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.

4.    Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.

  • Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi,
  • komentarze. Elementy personal brandingu.
  • Wypowiedzi publiczne:
  • język mediów
  • konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów
  • rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka:
  • Komunikacja ustna – warunki skutecznego porozumienia dostosowane do osób w różnym wieku ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych
  • Wystąpienia publiczne – budowa pierwszego wrażenia; postawa prezentera (mowa ciała, używanie wskaźników, modulacja głosu, ubiór); budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię; tworzenie relacji z odbiorcami, siła perswazji.

5.    Dobre praktyki PR – wypróbujmy wspólnie!

 
Dzień 2 - Social media

1.    Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku firmy – rola nowych mediów w działaniach promocyjnych.
2.    Szanse i zagrożenia budowania wizerunku, marki poprzez serwisy społecznościowe.
3.    Wykorzystanie nowych mediów w promocji usług i projektów realizowanych przez powiatowe urzędy pracy (także kampanie społeczne).
4.    Komunikacja z publicznością za pomocą social media:

  • Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody.
  • Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
  • Real time marketing w mediach społecznościowych
  • Zasady prezentacji treści w mediach społecznościowych.
  • Język przekazu wykorzystywany w mediach społecznościowych.
  • Tworzenie tekstów w mediach społecznościowych – różnice pomiędzy odbiorem treści publikowanych w serwisach internetowych, a odbiorem treści publikowanych w ramach Social Media; tworzenie tekstów w mediach społecznościowych; dobór odpowiednich treści i języka.


5.    Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce - rola, znaczenie. Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych i rola jaką pełnią w komunikacji z odbiorcami.

  • Facebook
  • Instagram
  • Komunikacja z obiorcami przez Linkedln – strategia działań


6.    Narzędzia wspierające działania w social media:

  • Jak zewnętrzne narzędzia mogą nam pomóc w analizie naszych działań + przykładowe narzędzia (m.in. Semstorm, Sotrender, Google Analytics).
  • Wybrane narzędzia wspomagające tworzenie treści (m.in. Canva, Adobe Spark, Facebook Creative Hub).
  • Analiza wzmianek nt marki (Brand24)
  • Planoly, Buffer
  • Inspiracje – Jak wzbogacać działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowych technologii?


7.    Content marketing plan:

  • Tworzenie kalendarza publikacji treści w wybranych mediach społecznościowych - warsztat.


8.    Zarządzanie kryzysowe

  • Zarządzanie sytuacja kryzysową
  • opracowanie zasad zarządzania kryzysem
  • monitoring, czyli o kryzysie wiemy najszybciej
  • kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody radzenia sobie z nimi, sposoby na reakcję w kryzysie
  • case study – uczmy się na błędach i sukcesach innych
  • strategia komunikacji jako sposób na unikanie kryzysów

Informacje o prelegentach:

Trener SGP

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1290 zł + 23% VAT za osobę
  • 1190 zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniu powyżej 2 osób

Cena zawiera:

proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Social media - jak promować firmę w internecie