O szkoleniu
Kompleksowe szkolenie internetowe, realizowane na żywo, przeznaczone dla pracowników instytucji publicznych - urzędów, inspektoratów, instytutów, szkół, bibliotek, muzeów, fundacji i innych. Szkolenie wyjaśnia zasady prowadzenia mediów społecznościowych w organizacjach niekomercyjnych.
- Szkolenie na żywo, prowadzone przez trenera za pomocą wygodnej platformy
- Prezentowanie przez trenera podglądu omawianych serwisów społecznościowych
- Prezentacja kluczowych ustawień - krok po kroku
- Omówienie kont social media prowadzonych przez Uczestników
- Możliwość zadawania pytań przez cały czas trwania szkolenia
- Program sprawdzony w kilkudziesięciu instytucjach podczas szkoleń stacjonarnych i online
- Pozytywne opinie i wysokie oceny Uczestników instytucjonalnych w ankietach po szkoleniach o tej samej tematyce
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich pracowników instytucji, którzy prowadzą media społecznościowe - bez względu na stopień ich zaawansowania ani formalną nazwę stanowiska.
Program szkolenia
Szkolenie trwa w godz. 9-15.
Wprowadzenie do mediów społecznościowych
- Social Media w Polsce – aktualne dane i trendy
- Media społecznościowe kontra media tradycyjne – różnice w komunikacji
- Oczekiwania użytkowników dotyczące kont instytucji
Jakie social media w jakiej instytucji?
Przegląd popularnych platform społecznościowych pod kątem zastosowania w instytucjach różnego typu:
- TikTok
- YouTube
Bezpieczeństwo na Facebooku
- Konto prywatne a strona organizacji
- Popularne błędy, które zagrażają bezpieczeństwu konta
- Bezpieczny dostęp do konta pracownika i do konta organizacji
Fanpage - ustawienia i narzędzia
- Kluczowe ustawienia strony instytucji na Facebooku
- Ustawienia Messengera
- Planowanie postów w Meta Business Suite
- Ustawienia Menedżera Firmy dla instytucji
Algorytm na Facebooku
- Algorytm na Facebooku
- Tworzenie treści w zgodzie z algorytmem
- Angażowanie odbiorców
- Jak i kiedy publikować?
- Przykłady postów na Facebooku na kontach instytucji państwowych i samorządowych
- Analiza profilu na Facebooku w organizacji Uczestników
Instagram dla Instytucji
- Specyfika Instagrama na tle innych mediów społecznościowych
- Rodzaje publikacji: zdjęcia, rolki, relacje
- Profesjonalna prezentacja organizacji (tzw. bio)
- 3 światy: hashtagi, lokalizacje, użytkownicy
- Udostępnianie zdjęć i relacji
- Aktywność w imieniu instytucji na innych profilach
- Kompozycje postów – graficzne aspekty Instagrama
- Podstawowe elementy wpływające na atrakcyjność zdjęć
- Inspirujące posty instytucjonalne na Instagramie – przykłady
- Analiza konta instytucji Uczestników
- LinkedIn w Polsce – statystyki
- Specyfika LinkedIn - ewolucja od rekrutacji do relacji
- Możliwości zastosowania LinkedIn w instytucjach
- Tworzenie i ustawienia profilu firmowego
- Algorytm LinkedIn w praktyce
- Dobór treści i publikowanie na LinkedIn
- Przykłady postów na LinkedIn na profilach instytucji
Komunikacja w mediach społecznościowych
- Profesjonalna obsługa klienta w mediach społecznościowych
- Reagowanie na hejt, krytykę i negatywne opinie
- Sytuacje kryzysowe – zapobieganie i reagowanie
Zarządzanie mediami społecznościowymi w instytucji
- Taktyka w zakresie aktywności instytucji w social mediach
- Ustalenie zasad i procedur
- Problem decyzyjności
- Problemy techniczne
- Odwołanie od decyzji Facebooka
- Ochrona danych osobowych
- Ochrona praw autorskich
Czas trwania
Prelegenci
Marcin Pietraszek - przeszkolił już ok. 300 osób z tematyki mediów społecznościowych – pracowników firm, instytucji oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych. Wcześniej związany był zarówno z mediami, jak i z tematyką samorządową, obecnie jest właścicielem agencji Empemedia. Jest autorem wielu publikacji na temat marketingu, w tym książki „PRo-MOC-ja”, m.in. na temat wykorzystywania mediów społecznościowych w małych firmach. Nagrywał kursy internetowe w ramach współpracy z Akademią Allegro oraz Infolią.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 550 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 550 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
