O szkoleniu
Sourcing określany jest jako „kompleksowa strategia przedsiębiorstwa definiująca, w jaki sposób i przez kogo obsługiwane będą poszczególne procesy biznesowe, bądź obszary funkcjonalne firmy” (źródło: Wikipedia). Jest to skomplikowany proces planowania i podejmowania trafnych decyzji w zakresie obszarów i sposobów generowania oszczędności, w dobrze zorganizowanym i nadzorowanym środowisku. Sourcing to o wiele więcej niż negocjacje, to sposób zabezpieczenia interesów firmy w okresie przejściowym, w sytuacji kiedy monopolista jest przekształcany w dostawcę strategicznego, ale nie jedynego, to zarządzanie zmianą w zakupach w sposób ograniczający ryzyko, to świadome kreowanie oszczędności kosztowo-operacyjnych umożliwiając transfer wiedzy od dostawców poprzez wewnętrzne obszary przedsiębiorstwa do zakupów.
Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami z zakresu sourcing’u. Poznają zasady tworzenia projektu zakupowego według elementów metodologii zarządzania projektem oraz prowadzenia projektu w środowisku interdyscyplinarnym.
Podsumowaniem szkolenia jest rozbudowane ćwiczenie, w którym uczestnicy przygotowują samodzielnie szablon projektu zakupowego, definiują obszar i zakres projektu, budują przykładową (opartą na swoich danych) kartę projektu oszczędnościowego, definiują uczestników projektu i ich role, ustalają harmonogram, opracowują analizę ryzyka oraz uzasadnienie biznesowe.
Najważniejszym efektem szkolenia jest uzyskanie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat prowadzenia zaawansowanych projektów oszczędnościowych oraz sposobów generowania oszczędności przy wykorzystaniu pracy w środowisku interdyscyplinarnym, dzięki zapewnieniu możliwości transferu wiedzy pomiędzy uczestnikami projektu.
Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami z zakresu sourcing’u. Poznają zasady tworzenia projektu zakupowego według elementów metodologii zarządzania projektem oraz prowadzenia projektu w środowisku interdyscyplinarnym.
Podsumowaniem szkolenia jest rozbudowane ćwiczenie, w którym uczestnicy przygotowują samodzielnie szablon projektu zakupowego, definiują obszar i zakres projektu, budują przykładową (opartą na swoich danych) kartę projektu oszczędnościowego, definiują uczestników projektu i ich role, ustalają harmonogram, opracowują analizę ryzyka oraz uzasadnienie biznesowe.
Najważniejszym efektem szkolenia jest uzyskanie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat prowadzenia zaawansowanych projektów oszczędnościowych oraz sposobów generowania oszczędności przy wykorzystaniu pracy w środowisku interdyscyplinarnym, dzięki zapewnieniu możliwości transferu wiedzy pomiędzy uczestnikami projektu.
Kto powinien wziąć udział?
Czym jest strategia sourcingowa? Jakie elementy powinna zawierać? Jak napisać dobrą strategię sourcingu, spójną z celami organizacji? Jeżeli się nad tym zastanawiasz, to szkolenie jest dla Ciebie!
Program szkolenia
- Typy wydatków finansowych:
- co to są koszty operacyjne bezpośrednie?
- co to są koszty operacyjne pośrednie?
- co to są koszty inwestycyjne?
- jaka jest różnica między ceną a kosztem własnym?
- Podstawowe zagadnienia związane z towarami oraz usługami:
- co to są kategorie zakupowe i jak kategoryzować towary lub usługi?
- jaka jest różnica między MOQ a EOQ?
- jak Incoterms wpływa na lead time?
- dlaczego prognozowanie (zużycie, nie zakup) pomaga obniżyć cenę?
- co to jest ABC i jakie ma powiązania z rotacją towarów?
- formuła cenowa – jak ją budować i skąd czerpać informacje?
- Typy sourcingu:
- ze względu na przedmiot sourcing’u,
- ze względu na lokalizację dostawców,
- analizy „to make or to buy”.
- Projekt sourcingowy - wybrane elementy metodologii zarządzania projektem:
- kto powinien znaleźć się w zespole projektowym?
- jakie są role w projekcie (zakres odpowiedzialności i obowiązków)?
- jak przygotować kartę projektu?
- jak zdefiniować ryzyka projektu (analiza oraz monitorowanie)?
- jak stworzyć harmonogram, kamienie milowe?
- co to jest kick-off meeting?
- Ofertowanie oraz negocjacje:
- jak zdefiniować wymagania biznesowe?
- jakie narzędzia do ofertowania warto wykorzystać?
- jak negocjować warunki w projekcie?
- jak przeprowadzić proces walidacji dostawcy?
- Implementacja rozwiązań - zabezpieczenie interesów firmy w okresie przejściowym.
- Ćwiczenie w grupach – przygotowanie karty projektu, harmonogramu, elektronicznego zapytania ofertowego oraz symulacja negocjacji z dostawcą.
- Podsumowanie – czas na dyskusje i pytania.
Czas trwania
2 dni - 16 godz.
10:00-17:00- 1 dzień
9:00 - 16:00- 2 dzień
10:00-17:00- 1 dzień
9:00 - 16:00- 2 dzień
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Novotel Centrum Katowice****
40-202 Katowice
Roździeńskiego 16
woj. śląskie
Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***
53-332 Wrocław
Powstańców Śląskich 7
woj. dolnośląskie
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****
00-811 Warszawa
Towarowa 2
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590zł.
13 900
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Eventis.pl
04-395 Warszawa
ul. Siennicka 22/22
Powiadomienia o nowych terminach