O szkoleniu
Omówienie niektórych diagnostycznych sporów z perspektywy nauki (współczesna wiedza na temat specyficznych trudności w uczeniu się), oraz dyskusja uczestników – przedstawienie ich własnych dylematów diagnostycznych – konkretnych przypadków, które okazały się sporne czy niejasne – rozwiązanie tych dylematów.
Od uczestników Prowadzący oczekuje :
- przygotowania do zajęć – lektur na temat współczesnego rozumienia specyficznych potrzeb edukacyjnych i ich diagnozy (około 2 godzin),
- otwartości i gotowości do szczerego mówienia o swoich wyzwaniach i dylematach diagnostycznych.
Także otwartości na odmienne poglądy i perspektywy.
Specjaliści, którzy przeprowadzają diagnozy i piszą opinie oraz orzeczenia. Kurs może być też interesujący dla tych specjalistów, którzy są regularnymi odbiorcami diagnoz – korzystają z nich w swojej pracy.
Program szkolenia
Dzień I:
- Diagnoza nozologiczna (nazwanie problemu), przyczynowa (wyjaśnienie jego mechanizmów) czy funkcjonalna (opisanie potrzeb)?
- Czy ten test warto stosować? Dylematy wokół narzędzi diagnostycznych.
- Co uwzględniać w opinii?Czy przedstawiać w niej szczegółowo wyniki testów?
- Mocne strony badanego ucznia: jak je badać? Co o nich pisać?
- Dylematy diagnozy inteligencji:
- iloraz inteligencji czy profil inteligencji?
- wynik punktowy czy przedział ufności?
6.Dylematy diagnozy dysleksji:
- czy dysleksję można diagnozować u dzieci o inteligencji niższej niż przeciętna?
- co z dziećmi z historią problemów neurologicznych (np. padaczką)?
- kiedy najwcześniej można zdiagnozować dysleksję?
- czy diagnoza dysleksji wymaga wcześniejszej terapii?
- kiedy dysleksja, a kiedy rozwojowe zaburzenia językowego?
7. Dylematy diagnozy mutyzmu wybiórczego.
- czy dziecko z mutyzmem wybiórczym należy uznać za zagrożone niedostosowaniem społecznym?
8. Współwystępowanie zaburzeń rozwojowych (dysleksja, ADHD, dyspraksja): kiedy można i należy je stwierdzić?
9. Jak mądrze dostosowywać wymagania edukacyjne?
10. Kiedy rekomendować zmianę szkoły czy wyjście z systemu?
Dzień II:
Miałam/miałem takie dziecko w diagnozie ... Znalazłam/ znalazłem taki test ... Dyskusja wokół konkretnych dylematów uczestników szkolenia.
Czas trwania
2 dzień: 14:00 - 19:00
Prelegenci
dr Marcin Szczerbiński - psycholog, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (mgr, 1995) i University College London (dr, 2001). Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-11) oraz Szkoły Psychologii Stosowanej Uniwersytetu w Cork(od 2011).Chce zrozumieć co utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
