O szkoleniu
Szkolenie przygotowuje do radzenia sobie z nadmiernymi emocjami w oparciu o znajomość własnego sposobu reagowania na stres, technik asertywności, sposoby rozwiązywania konfliktów i napięć oraz przez kontrolę własnego wizerunku.
Uczestnik po szkoleniu:
- definiuje – „zdrowy” i „niezdrowy” stres,
- rozróżnia skutki stresu na poziomie zachowań, emocji i przekonań,
- charakteryzuje emocjonalne i fizyczne koszty stresu,
- ilustruje model stresu,
- rozpoznaje obiektywne i subiektywne dopasowanie w pracy,
- wnioskuje o wpływie nieobiektywnego sposobu oceny pracy na poziom stresu,
- zapobiega odczuwaniu presji czasu, wyniku, innych osób,
- zapobiega presji własnej jako czynnika stresu.
- rozróżnia naturalne wzorce reakcji – atak/obrona, zachowania agresywne i biernoagresywne,
- stosuje asertywność, czyli zachowania pomiędzy agresją, uległością i lekceważeniem,
- nazywa swoje prawa w relacjach z innymi,
- rozpoznaje oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego,
- rozpoznaje swój sposób reakcji na stres,
- waży konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu,
- ćwiczy radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- ćwiczy radzenie sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegów i współpracowników,
- asertywnie wyraża emocje,
- negocjuje w sytuacjach konfliktowych,
- kontroluje własny wizerunek.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które stykają się na co dzień z wieloma sytuacjami stresującymi i chcą udoskonalić umiejętności praktyczne z zakresu radzenia sobie ze stresem i sytuacjami wywołującymi napięcie, regulowanie emocji własnych i wpływu na emocje innych poprzez tworzenie spójnego, wiarygodnego wizerunku własnego.
Program szkolenia
MODUŁ I
Emocje w pracy i ich wpływ na współpracę w zespole
- emocje – skąd się biorą i jak działają?
- przyczyny powstawania negatywnych emocji w pracy,
- irytacja, złość, gniew, lęk – podstawowe emocje obniżające efektywność podejmowanych działań.
MODUŁ II
Stres jako podstawowa przyczyna pojawiania się nadmiernych emocji
- definicja – „zdrowy” i „niezdrowy” stres,
- przyczyny powstawania, indywidualna podatność, skutki stresu na poziomie zachowań, emocji i przekonań,
- koszty stresu,
- presja czasu,
- presja efektu,
- presja innych osób,
- presja własna jako czynnik stresu,
- podejmowanie decyzji pod presją czasu – skłonności do bagatelizowania zagrożeń i minimalizowania ryzyka.
MODUŁ III
Mój sposób reagowania na stres własny i innych osób w organizacji – elementy diagnostyczne
- prawidłowe i nieprawidłowe sposoby reagowania w sytuacjach trudnych,
- naturalne wzorce reakcji – atak/obrona,
- zachowania agresywne i biernoagresywne,
- jak rozpoznawać oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego?
- jak rozpoznawać swój sposób reakcji na stres?
- jakie są konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu?
MODUŁ IV
Asertywność - samoocena
- agresja, uległość a asertywność – różnice pomiędzy wrodzonymi a wyuczonymi sposobami reakcji w sytuacjach interpersonalnych,
- postawy życiowe,
- konsekwencje uruchamiania zachowań agresywnych,
- zachowania o charakterze uległości i ich następstwa,
- konsekwencje lekceważenia,
- test i samoocena w obszarze asertywności.
MODUŁ V
Techniki asertywności, czyli stanowcze i łagodne załatwianie spraw
- asertywne wyrażanie myśli - argumentacja i perswazja, czyli jak precyzyjnie i nie agresywnie ujawniać własną opinię,
- ujawnianie intencji jako forma wyjaśniania innym przyczyn własnych zachowań,
- obrona swoich praw w relacjach z innymi,
- taktowne odmawianie,
- asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem (przyjmowanie ocen),
- radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- asertywne wyrażanie emocji - rola ekspresji,
- „hamowanie” własnych emocji w sytuacjach trudnych.
MODUŁ VI
Konflikty i napięcia w pracy
- jak rozwijają się konflikty – fazy rozwoju,
- przyczyny powstawania i narastania konfliktów w miejscu pracy,
- typowe reakcje na konflikt,
- zachowania sprzyjające i utrudniające rozwiązywanie konfliktów,
- podstawowe zasady negocjowania i mediowania w konflikcie.
MODUŁ VII
Praktyczne ćwiczenie umiejętności rozwiązywania sytuacji trudnych
- radzenie sobie z sytuacjami trudnymi,
- radzenie sobie z „trudnym współpracownikiem” (brak zaangażowania, roszczeniowość, konfliktowość),
- „studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się w kontaktach w pracy na przestrzeni ostatnich miesięcy,
- analiza przyczyn, czyli skąd się biorą problemy w relacjach pomiędzy współpracownikami,
- „burza mózgów”, czyli próby poszukiwania konstruktywnych rozwiązań pojawiających się problemów.
MODUŁ VIII
Kontrola wizerunku
- umiejętne budowanie i zarządzanie własnym wizerunkiem,
- jak wizerunek przekłada się na wiarygodność i skuteczność w relacjach z innymi,
- rola spójności wizerunku,
- co buduje wiarygodność?
- wiarygodność jako podstawa w procesie wywierania wpływu na innych,
- co osłabia wiarygodność?
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Czas trwania
Prelegenci

Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- przeprowadzenie zajęć przez trenera z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
