O szkoleniu
Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie przygotowanie przedstawicieli samorządów do skutecznej analizy i weryfikacji arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych na rok szkolny 2025/2026 . Uczestnicy poznają kluczowe aspekty prawne, organizacyjne i finansowe związane z arkuszami, a także najczęstsze błędy i sposoby ich unikania.
Szczegółowe omówienie przepisów nowego finansowania potrzeb oświatowych niezbędnych przy przygotowaniu arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli.
Nabycie umiejętności czytania zadań w arkuszu tak, aby móc ocenić czy są one ułożone w sposób optymalny i oszczędny, zgodne z planem rekrutacji i z zatwierdzonym planem finansowym placówki.
Omówienie obszarów ryzyka w arkuszu i najczęstszych przykładów nieoptymalnego planowania organizacji roku szkolnego - wskażemy gdzie w organizacji placówki mogą wystąpić niepotrzebne i dodatkowe wydatki.
Przedstawiciele organów prowadzących – wójtowie, burmistrzowie i prezydenci, kierownicy i pracownicy wydziałów i referatów oświaty, CUW-ów
Program szkolenia
Finansowanie szkolno-przedszkolnej organizacji, czyli co o kwotach potrzeb oświatowych JST powinien wiedzieć organ prowadzący w nowym roku?
Gdzie w organizacji szkół i przedszkoli mogą wystąpić niepotrzebne i dodatkowe wydatki? Analiza dokumentacji od strony praktycznej- oczekiwania i możliwości samorządu.
Ile kosztuje oddział, a ile godzina nauczycielska? To ważne przy planowaniu organizacji szkolno-przedszkolnej.
Godziny ponadwymiarowe - czy warto mieć je w organizacji?
Arkusze organizacyjne szkół/przedszkoli na rok 2025/2026 - dokument okołobudżetowy i podstawa do planowania planów finansowych w samorządzie:
potrzeby organizacyjne a możliwości finansowe samorządu. Jak to "pogodzić"?
krok po kroku zbudujemy zadania, z uwzględnieniem planowania kadry,
obszary ryzyka w arkuszu - pułapki, skutkujące naruszeniem dyscypliny finansów publicznych,
umiejętność stosowania przepisów - co należy, a co można? Sztuka zarządzania zadaniami i planem finansowym w arkuszu,
prawo lokalne - czyli co samorząd może zmienić, by nie było za dużo/drogo.
Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenie specjalne w szkolnictwie ogólnodostępnym. Czy na pewno właściwie rozumiemy planowaną liczbę tych godzin?
w jaki sposób planować godziny wsparcia ucznia w organizacji, by samorząd otrzymał korzystne finansowanie według nowych zasad?
korelacja zapisów zadań w SIO z godzinami wsparcia zarejestrowanymi w dziennikach lekcyjnych, na potrzeby finansowania zajęć zatwierdzonych w arkuszu organizacyjnym - co może sprawdzić organ prowadzący?
Pytania i dyskusja.
Czas trwania
09:30 - 14:30
Prelegenci
Wieloletni praktyk oświatowy w szkolnictwie i samorządzie na stanowiskach kierowniczych, edukator w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, specjalista z zakresu tzw. prawa oświatowego. Autorka licznych publikacji, prelegentka konferencji ogólnopolskich, ekspert w panelach dyskusyjnych na zaproszenie wydawnictw, instytucji, wykładowca współpracująca z publicznymi i niepublicznymi ODN w całym kraju, trener-edukator wspomagający szkoły oraz sieci współpracy. Ekspert z listy MEN (poz.1121). Odznaczona Medalem K.E.N.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Ulica i nr: Jelinka 6
- Kod pocztowy: 01-646
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
