O szkoleniu
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle biorą udział w transakcji: decision owner, implementor i evaluator. Każdy wymaga innej taktyki sprzedaży. Często równolegle należy stosować wszystkie trzy.
Szkolenie ma za zadanie przygotować handlowców do prowadzenia rozmów z klientami w nowy sposób – unikania gry ceną, przekonania klienta do nowych usług. Sytuacja rynkowa będzie czynnikiem sprzyjającym w tej sytuacji – tradycyjne sposoby sprzedaży przestają mieć rację bytu.
Dzięki szkoleniu uczestnicy zrozumieją przewagę nowych rozwiązań dla klientów i będzie potrafił w sposób przekonujący o niech rozmawiać z trzema typami klientów (decision owner, decision implementor, decision evaluator).
Powstaną fundamenty proaktywnej, przedsiębiorczej postawy wobec klientów na kryzysowym rynku. Wypracowane zostaną poręczne argumentacje, które handlowcy przećwiczą – w odniesieniu do najczęściej pojawiających się sytuacji i wątpliwości klientów.
Zostaną przećwiczone narzędzia budowania strategicznej współpracy z klientami zakładającej, że przekonanie jednej osoby w organizacji nie wystarczy, że ta przekonana osoba, dopiero pełniąc funkcję ambasadora naszej firmy, będzie przybliżała do podpisania kontraktu na nowych zasadach / na nowe usługi.
Szkolenie pozwoli zrozumieć różnicę między kształtowaniem relacji z klientem, a relacją typu Challanger. W spotkaniach relacyjnych sama wieź z klientem jest celem spotkania, w modelu Challanger relacja jest środkiem do celu, a każde spotkanie powinno być krokiem w kierunku wcześniej określonego rezultatu (wyedukowanie wszystkich wpływających na decyzję o kontrakcie i przekonanie ich do własnych racji).
Zaplanowanie już podczas szkolenia wdrożenia wypracowanych narzędzi w praktykę oraz ustalenie na osi czasu poszczególnych działań wdrożeniowych.
Sprzedaż B2B bazuje na dwóch ważnych fundamentach:
Każdy z tych trzech typów Klientów ma inne potrzeby, posiada inne informacje i jest podatny na inne argumenty, dlatego tak ważne jest badanie potrzeb klienta i technik skutecznej sprzedaży.
Jednym z celów rozmowy sprzedażowej jest uczynić z rozmówcy ambasadora naszej firmy – tak, aby potrafił przekonać pozostałych decydentów do naszej oferty (często nie mamy bezpośredniego dostępu do osób współdecydujących).
Ambasador naszej firmy to osoba, która spełnia dwa warunki:
Pozytywna motywacja – rozumiana jako pozytywny stosunek do oferty oraz do pracownika sił sprzedaży. Pozytywną motywację można uzyskać poprzez przekazanie wyczerpujących informacji o ofercie oraz poprzez zbudowanie dobrych relacji (poziom relacyjny). Proponowane szkolenie będzie rozwijało umiejętności w obu obszarach.
Efektywna informacja – rozumiana jako informacja, którą ambasador potrafi przekazać dalej – Klientowi ostatecznemu. Bardzo ważne, aby informacja została przekazana w taki sposób, aby Klient potrafił zapamiętać wszystkie najważniejsze treści (argumenty przekonujące współdecydentów).
2 spotkania online – 4 x45 min w formule interaktywnego treningu
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- wzrost wskaźników biznesowych dzięki większej efektywności każdego członka zespołu sprzedażowego
- wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako grupy profesjonalistów)
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- nabycie wiedzy i umiejętności tworzenia własnego „lobby” w firmie Klienta (wpływ na grupę decyzyjną)
- rozwój osobisty poprzez poznanie nowych technik komunikacyjnych
- wyższa ocena własnych możliwości – rozwój osobisty
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- możliwość przejęcia Klienta związanego dotychczas z naszą konkurencją
- większa skuteczność sprzedażowa – wymierne rezultaty finansowe
- optymalizacja czasu trwania procesu sprzedaży – oszczędności czasu maksymalizacja przychodów
- wyższa motywacja wewnętrzna dzięki większej skuteczności w sprzedaży
Szkolenie adresujemy do:
- menedżerów sprzedaży
- handlowców
Program szkolenia
1. Wprowadzenie
- Jak zmienił się sposób pracy z klientami?
- Jak zmienił się klient?
- Jak zmieniło się otoczenie biznesu (VUCA)?
- Dlaczego model ABC (Always Be Closing) już nie działa w kontakcie B2B
2. Oferta wartości
- Czym jest oferta wartości, elementy składowe.
- Jak konstruować ofertę wartości, aby jak najlepiej trafiała do konkretnego klienta
- Opisywanie oferty wartości dla klienta
„Oferta wartości (Customer Value Proposition) – opisuje w jaki sposób oferta, generuje wartość dla konkretnego klienta. Zawiera proste przesłanie realnych korzyści zarówno materialnych jak i niematerialnych, które firma jest w stanie dostarczyć, a dla klienta są one postrzegane jako isotna wartość odróżniająca ofertę od konkurencji.”
3. Model biznesowy
- Czym jest model biznesowy?
- Kanwa oferty wartości:
- „Kanwa propozycji wartości posiada dwa aspekty. Profil klienta pozwala zrozumieć, kim jest twój klient. Za pomocą mapy wartości określasz, w jaki sposób zamierzasz stworzyć wartość dla tego klienta. Dzięki połączeniu dwóch elementów, osiąga się dopasowanie.”
4. Model pracy z klientem typu Challanger
- Teaching
- Tailoring
- Taking control
Handlowiec może wnosić do współpracy z klientem dodatkową wartość na cztery główne sposoby:
- Wskazać klientowi niezauważany przez niego problem
- Dostarczyć nieprzewidziane dla niego rozwiązanie
- Ujawnić niezauważaną przez niego szansę czy możliwość
- Stanowić ogniwo pośredniczące w zakresie zasobów i możliwości
5. Profil interesariusza
- Typowe role w procesie zakupowym
- Profil interesariusza
- Decision owner
- Decision implementor
- Decision evaluator
7. Warsztat rozwiązań
- Dla określonych typów klientów
- Na określone sytuacje trudne
- Dla najczęściej powtarzających się scenariuszy
Czas trwania
Prelegenci
DYREKTOR SPRZEDAŻY DAWID DIDIUK
Dawid Didiuk, współwłaściciel firmy szkoleniowej GAMMA, odpowiedzialny za obszar sprzedaży GAMMA (wg. rankingu Gazety Finansowej 1. miejsce w kategorii obrót za 2016 rok wśród firm szkoleniowych w Polsce). Współtwórca firmy produkującej naturalne kosmetyki Mokosh, zajmującej czołowe miejsce na Polskim i Europejskim rynku kosmetycznym. Dawid Didiuk jest twórcą największych w Polsce projektów aktywnej sprzedaży. Szkolił i wdrażał strategię sprzedaży wielu działów handlowych, które obecnie wiodą prym na rynku. Otrzymał nagrodę Partnera Honorowego za pomoc w zbudowaniu strategii sprzedażowej jednej z największych instytucji finansowych w Polsce (wzrost sprzedaży w roku 2016/2017 o 48%).
WITOLD SALSKI
Już podczas studiów odpowiadał za wyniki sprzedażowe akcji promocyjnych (BTL) na terenie Łodzi. Kierował regionem sieci sprzedaży jednego z większych dyskontów w Polsce. Jako trener biznesu dbał o wdrożenie standardów sprzedaży i zarządzania siłami sprzedaży sieci SMYK. Zarządzał zespołem trenerów sprzedaży w PKO BP, który odpowiadał za zwiększanie wyników sprzedaży na podległym regionie. Specjalizuje się w szkoleniach managerskich i sprzedażowych – jest ceniony za umiejętność sprowadzenia skomplikowanych treści, do prosto stosowalnych nawyków. Od ponad 9 lat sprzedaje usługi rozwojowe i szkoleniowe. Jest ekspertem w rozpoznawaniu i analizowaniu potrzeb klienta. Na sali szkoleniowej dzieli się zarówno swoim doświadczeniem i dobrymi praktykami, jak również, jako psycholog, wiedzą z zakresu procesów podejmowania decyzji zakupowych.
ROBERT MILCZAREK
Doświadczony menedżer i sprzedawca. Trener który przeprowadził ponad 1000 dni szkoleń. Zarządzał największym w Polsce projektem podnoszącym standardy sprzedaży bezpośredniej oraz obsługi klienta w sieci resellerskiej. Zajmował się tworzeniem zespołów sprzedażowych. Przez lata związany z branżą farmaceutyczną, bankową, ubezpieczeniową. Od 8 lat współpracuje z zespołem psychologów Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. Jest certyfikowanym coachem ICC i ICF, przeprowadził setki sesji coachingu menedżerskiego i sprzedażowego. Projektuje i realizuje szkolenia sprzedażowe zorientowane na precyzyjnie określone rezultaty biznesowe. Mentor dla menedżerów, coach sprzedażowy, doradca zarządów. Grupy cenią go za łączenie praktyki biznesowej z procesem szkoleniowym.
GRZEGORZ JEŻOWSKI
Dyplomowany coach, assesor, trener biznesu. Posiada ponad 17 letnie doświadczenie pracy z ludźmi na stanowiskach handlowym, kierowniczym, konsultacyjnym oraz trenerskim w organizacjach takich jak: Work Service/Orange. W tym od ponad 10 lat na rynku szkoleniowo-doradczym jako trener sprzedaży w korporacjach międzynarodowych (Santander/Avon/UPC/Media Markt & Saturn). Ukończył studia na wydziale nauk społecznych oraz studium pedagogiczne z zakresu andragogiki osób dorosłych na Uniwersytecie Gdańskim. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu ZZL oraz doradca zawodowy. Swoją przygodę sprzedażową rozpoczął już na studiach jako doradca klienta, gdzie po kilku miesiącach został kierownikiem, a następnie w niedługim czasie zarządzał grupą kierowników. Po czym tworzył i zarządzał firmą rekrutacyjną oraz otwierał nowe oddziały. Jego sukcesem zawodowym jest w wieku 24 lat zarządzanie grupą 220 osób oraz odniesienie z tą grupą najlepszych wyników w Polsce. Pasją jest łączenie podróżowania i z poznawaniem nowych kultur. Najbardziej upodobał sobie kulturę ormiańską.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
