Sprzedaż dla działów niehandlowych

O szkoleniu

Każdy kto ma kontakt z klientem, sprzedaje.
Od pierwszego kontaktu z recepcją, przez księgowość, marketing, biuro obsługi klienta, działy serwisowe – w każdej z tych sytuacji klient może czerpać dobre bądź złe doświadczenia. Wszelkie badania nad Customer Expirience wskazują, że opinia klienta na temat firmy i produktów powstaje jako suma kontaktów ze wszystkimi osobami w organizacji, z którymi rozmawiał bezpośrednio, telefonicznie, mailowo bądź też przez komunikatory. Dlatego tak ważne jest pozytywne podejście do klienta.

Jeżeli ustalimy, że sprzedaż to wszystkie działanie w firmie, które zmierzają ku temu, aby klient kupił nasze produkty i usługi to w firmie każdy sprzedaje.

Od pierwszego kontaktu z recepcją, przez księgowość, marketing, biuro obsługi klienta, działy serwisowe – w każdej z tych sytuacji klient może czerpać dobre bądź złe doświadczenia. Wszelkie badania nad Customer Experience wskazują, że opinia klienta na temat firmy i produktów powstaje jako suma kontaktów ze wszystkimi osobami w organizacji, z którymi rozmawiał bezpośrednio, telefonicznie, mailowo bądź też przez komunikatory, dlatego tak ważne jest pozytywne podejście do klienta.

Szkolenie „Sprzedaż dla działów niehandlowych” działa na dwóch poziomach. Pierwszy z nich to postawa prosprzedażowa, która wynika ze zrozumienia, że rzeczywiście każdy kto ma kontakt z klientem wpływa pozytywnie bądź negatywnie na sprzedaż.

Uczestnicy otrzymają szereg przykładów oddziałujących na wyobraźnię – wypowiedzi klientów etc. Drugi poziom to techniki i narzędzia, które mogą stosować w praktyce podczas rozmowy z klientami – będą to „poręczne” sposoby na budowane dobrych relacji, pozytywnego wrażenia oraz komunikowania informacji, które mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż (dodatkowe informacje o produktach, informacje o powiązanych produktach etc.).
Dlaczego warto wziąć udział?

W efekcie zrealizowanego projektu uczestnicy będą potrafili:

  • Efektywnie współpracować z działami odpowiedzialnymi za sprzedaż w organizacji,
  • Skutecznie podejmować działania wspierające sprzedaż w ramach odpowiedzialności i kompetencji swoich działów,
  • Stosować język korzyści w kontaktach z aktualnymi i potencjalnymi klientami firmy,
  • Rozpoznawać styl komunikacyjny klienta i skutecznie się do niego dostosować poprzez zachowanie i używaną argumentację.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy
  • Wzrost sprzedaży
  • Wzmocnienie postawy prosprzedażowej w kulturze organizacyjnej firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Nauka technik perswazji i wywierania wpływu
  • Poznanie własnego stylu komunikacji i rozpoznawanie stylu rozmówców
  • Rozumienie swojej roli w kontekście sprzedaży

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Poprawa komunikacji i współpracy między działami
  • Wyższe umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientem
  • Rozumienie roli sprzedaży przez pracowników działów niehandlowych
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresujemy do:

  • menedżerów sprzedaży
  • dyrektorów sprzedaży

Program szkolenia

1. Wprowadzenie

  • Dlaczego wszystkie działy w organizacji powinny wspierać rozwój sprzedaży
  • Co to jest postawa „pro sprzedażowa” w realiach mojej firmy
  • Czym jest CX – Customer Expirience

2. Mój dział a strategia rozwoju sprzedaży organizacji

  • Analiza SWOT mojego działu pod kątem realizacji strategii rozwoju sprzedaży w organizacji
  • Co z mocnych stron mojego działu może stanowić przewagę konkurencyjną organizacji w obszarze współpracy z klientami obecnie oraz w przyszłości
  • Jakie działania mogę podjąć aby wzmocnić skuteczność działań sprzedażowych firmy

3. Wspieranie strategii sprzedaży organizacji przez pryzmat korzyści z zastosowania oferowanych rozwiązań

  • Cechy i korzyści z rozwiązań oferowanych przez naszą organizację klientom
  • Zastosowanie języka korzyści w codziennych kontaktach z klientami firmy
  • „Mapa rynku” – opis kanałów za pośrednictwem których możemy wspierać sprzedaż i działy handlowe firmy

4. Reguły kontaktu mailowego, telefonicznego i bezpośredniego z klientami

  • Specyfika rozmów przez telefon i kontaktu mailowego
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna podczas rozmowy telefonicznej i bezpośredniej
  • Reguły kontaktu mailowego
  • Czytelność przekazywania komunikatu
  • Zadawanie pytań i kontrolowanie rozmowy
  • Zarządzanie informacją – sprawdzę/przekażę/wyjaśnię
  • Argumentacja i kontrargumentacja
  • „Zakazane zwroty” – co pogarsza przebieg asertywnej komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrzny

5. Komunikacja z klientem zewnętrznym i wewnętrznym

  • Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego
  • Metody rozpoznawania stylu klienta / współpracownika
  • Jak prowadzić rozmowę z poszczególnymi typami osobowości tak, aby była efektywna a obie strony były zadowolone z jej przebiegu
  • Dobieranie argumentów dopasowanych do stylu rozmówcy
  • Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami klientów

6. Podsumowanie i wnioski

  • Jakie elementy ze szkolenia warto zastosować w codziennym działaniu
  • Plan moich działań pro sprzedażowych w najbliższych 3 miesiącach
  • Zamknięcie szkolenia

Czas trwania

2 dni, 9.00-13.00

Prelegenci

JACEK LISICKI

Pracując w globalnych koncernach zdobywał polskie rynki budując i rozwijając sieci sprzedaży w branżach FMCG, potem finansowej (B2B i B2C). Projektował i wdrażał strategie wielu działów handlowych – jest współtwórcą sukcesów sprzedażowych obecnych liderów branżowych. Specjalizuje się w obszarach sprzedaży, strategicznego zarządzania zmianą, negocjacji i mediacji oraz efektywnego zarządzania zespołem. Prowadził z sukcesem projekty wspierające fuzje i restrukturyzacje dużych korporacji sektorów: finansowego, transportu i logistyki, telekomunikacyjnego i medialnego. Współpracuje z  uczelniami wyższymi. Prelegent na konferencjach, warsztatach i szkoleniach związanych z prowadzeniem biznesu w warunkach zmiany oraz zarządzaniem strategicznym i operacyjnym. Podczas szkolenia wspólnie z uczestnikami wykonuje telefony do potencjalnych klientów. Certyfikowany lifecoach z zamiłowania.

PRZEMYSŁAW JACKOWIAK

Doświadczenie w sprzedaży, obsłudze klienta i zarządzaniu zdobywał pracując przez 13 lat w międzynarodowych korporacjach. Pełnił stanowiska Przedstawiciela Handlowego, Przedstawiciela Handlowego ds. Kluczowych Klientów, Regionalnego Kierownika Sprzedaży ds. Kluczowych Klientów, Dyrektora Regionalnego, Sales & Development Managera oraz Dyrektora Sprzedaży kierując i przekształcając m.in. zespoły sprzedażowe, obsługi klienta i logistycznoadministracyjne. Zarządzał ponad stu osobowym Działem Handlowym, odpowiadając również za rozwój sprzedaży i współpracę z kluczowymi klientami, rekrutację, coaching, budowanie zespołu, tworzenie systemów motywacyjnych, budowanie i udoskonalanie procesów zmian i komunikacji wewnętrznej oraz zarządzanie projektami.

WITOLD SALSKI

Już podczas studiów odpowiadał za wyniki sprzedażowe akcji promocyjnych (BTL) na terenie Łodzi. Kierował regionem sieci sprzedaży jednego z większych dyskontów w Polsce. Jako trener biznesu dbał o wdrożenie standardów sprzedaży i zarządzania siłami sprzedaży sieci SMYK. Zarządzał zespołem trenerów sprzedaży w PKO BP, który odpowiadał za zwiększanie wyników sprzedaży na podległym regionie. Specjalizuje się w szkoleniach managerskich i sprzedażowych – jest ceniony za umiejętność sprowadzenia skomplikowanych treści, do prosto stosowalnych nawyków. Od ponad 9 lat sprzedaje usługi rozwojowe i szkoleniowe. Jest ekspertem w  rozpoznawaniu i analizowaniu potrzeb klienta. Na sali szkoleniowej dzieli się zarówno swoim doświadczeniem i dobrymi praktykami, jak również, jako psycholog, wiedzą z zakresu procesów podejmowania decyzji zakupowych.

KONRAD KUŚPIT

Jest trenerem, który wyrósł z menedżera. Przeszedł długą drogę od handlowca, przez stanowiska kierownika, dyrektora regionalnego do menedżera odpowiedzialnego za cały dział sprzedaży. Jest trenerem z unikalnym, 5-poziomowym doświadczeniem w dziedzinie sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Jako menedżer projektował i wdrażał rozwiązania systemowe z zakresu marketingu i ZZL wspierające sprzedaż (systemy motywacyjne, system oceny, strategie marketingowe). 18 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, ponad 2000 zrealizowanych dni szkoleniowych, powyżej 100 procesów coachingowych. Ekspert w prowadzeniu rozmów handlowych oraz metod docierania do osób decyzyjnych w firmach. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmach takich, jak: Danone Polska, Master Foods Polska (Mars Inc.), Netia Telekom, Wittchen, Generali i Stella Pack SA. Jest również przedsiębiorcą – prowadzi własną firmę.

Gdzie i kiedy

Online 23-24 maj 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 400
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!