O szkoleniu
Od pierwszego kontaktu z recepcją, przez księgowość, marketing, biuro obsługi klienta, działy serwisowe – w każdej z tych sytuacji klient może czerpać dobre bądź złe doświadczenia. Wszelkie badania nad Customer Expirience wskazują, że opinia klienta na temat firmy i produktów powstaje jako suma kontaktów ze wszystkimi osobami w organizacji, z którymi rozmawiał bezpośrednio, telefonicznie, mailowo bądź też przez komunikatory. Dlatego tak ważne jest pozytywne podejście do klienta.
Jeżeli ustalimy, że sprzedaż to wszystkie działanie w firmie, które zmierzają ku temu, aby klient kupił nasze produkty i usługi to w firmie każdy sprzedaje.
Od pierwszego kontaktu z recepcją, przez księgowość, marketing, biuro obsługi klienta, działy serwisowe – w każdej z tych sytuacji klient może czerpać dobre bądź złe doświadczenia. Wszelkie badania nad Customer Experience wskazują, że opinia klienta na temat firmy i produktów powstaje jako suma kontaktów ze wszystkimi osobami w organizacji, z którymi rozmawiał bezpośrednio, telefonicznie, mailowo bądź też przez komunikatory, dlatego tak ważne jest pozytywne podejście do klienta.
Szkolenie „Sprzedaż dla działów niehandlowych” działa na dwóch poziomach. Pierwszy z nich to postawa prosprzedażowa, która wynika ze zrozumienia, że rzeczywiście każdy kto ma kontakt z klientem wpływa pozytywnie bądź negatywnie na sprzedaż.
Uczestnicy otrzymają szereg przykładów oddziałujących na wyobraźnię – wypowiedzi klientów etc. Drugi poziom to techniki i narzędzia, które mogą stosować w praktyce podczas rozmowy z klientami – będą to „poręczne” sposoby na budowane dobrych relacji, pozytywnego wrażenia oraz komunikowania informacji, które mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż (dodatkowe informacje o produktach, informacje o powiązanych produktach etc.).
W efekcie zrealizowanego projektu uczestnicy będą potrafili:
- Efektywnie współpracować z działami odpowiedzialnymi za sprzedaż w organizacji,
- Skutecznie podejmować działania wspierające sprzedaż w ramach odpowiedzialności i kompetencji swoich działów,
- Stosować język korzyści w kontaktach z aktualnymi i potencjalnymi klientami firmy,
- Rozpoznawać styl komunikacyjny klienta i skutecznie się do niego dostosować poprzez zachowanie i używaną argumentację.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy
- Wzrost sprzedaży
- Wzmocnienie postawy prosprzedażowej w kulturze organizacyjnej firmy
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- Nauka technik perswazji i wywierania wpływu
- Poznanie własnego stylu komunikacji i rozpoznawanie stylu rozmówców
- Rozumienie swojej roli w kontekście sprzedaży
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- Poprawa komunikacji i współpracy między działami
- Wyższe umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientem
- Rozumienie roli sprzedaży przez pracowników działów niehandlowych
Szkolenie adresujemy do:
- menedżerów sprzedaży
- dyrektorów sprzedaży
Program szkolenia
1. Wprowadzenie
- Dlaczego wszystkie działy w organizacji powinny wspierać rozwój sprzedaży
- Co to jest postawa „pro sprzedażowa” w realiach mojej firmy
- Czym jest CX – Customer Expirience
2. Mój dział a strategia rozwoju sprzedaży organizacji
- Analiza SWOT mojego działu pod kątem realizacji strategii rozwoju sprzedaży w organizacji
- Co z mocnych stron mojego działu może stanowić przewagę konkurencyjną organizacji w obszarze współpracy z klientami obecnie oraz w przyszłości
- Jakie działania mogę podjąć aby wzmocnić skuteczność działań sprzedażowych firmy
3. Wspieranie strategii sprzedaży organizacji przez pryzmat korzyści z zastosowania oferowanych rozwiązań
- Cechy i korzyści z rozwiązań oferowanych przez naszą organizację klientom
- Zastosowanie języka korzyści w codziennych kontaktach z klientami firmy
- „Mapa rynku” – opis kanałów za pośrednictwem których możemy wspierać sprzedaż i działy handlowe firmy
4. Reguły kontaktu mailowego, telefonicznego i bezpośredniego z klientami
- Specyfika rozmów przez telefon i kontaktu mailowego
- Komunikacja werbalna i niewerbalna podczas rozmowy telefonicznej i bezpośredniej
- Reguły kontaktu mailowego
- Czytelność przekazywania komunikatu
- Zadawanie pytań i kontrolowanie rozmowy
- Zarządzanie informacją – sprawdzę/przekażę/wyjaśnię
- Argumentacja i kontrargumentacja
- „Zakazane zwroty” – co pogarsza przebieg asertywnej komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrzny
5. Komunikacja z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
- Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego
- Metody rozpoznawania stylu klienta / współpracownika
- Jak prowadzić rozmowę z poszczególnymi typami osobowości tak, aby była efektywna a obie strony były zadowolone z jej przebiegu
- Dobieranie argumentów dopasowanych do stylu rozmówcy
- Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami klientów
6. Podsumowanie i wnioski
- Jakie elementy ze szkolenia warto zastosować w codziennym działaniu
- Plan moich działań pro sprzedażowych w najbliższych 3 miesiącach
- Zamknięcie szkolenia
Czas trwania
Prelegenci

JACEK LISICKI
Pracując w globalnych koncernach zdobywał polskie rynki budując i rozwijając sieci sprzedaży w branżach FMCG, potem finansowej (B2B i B2C). Projektował i wdrażał strategie wielu działów handlowych – jest współtwórcą sukcesów sprzedażowych obecnych liderów branżowych. Specjalizuje się w obszarach sprzedaży, strategicznego zarządzania zmianą, negocjacji i mediacji oraz efektywnego zarządzania zespołem. Prowadził z sukcesem projekty wspierające fuzje i restrukturyzacje dużych korporacji sektorów: finansowego, transportu i logistyki, telekomunikacyjnego i medialnego. Współpracuje z uczelniami wyższymi. Prelegent na konferencjach, warsztatach i szkoleniach związanych z prowadzeniem biznesu w warunkach zmiany oraz zarządzaniem strategicznym i operacyjnym. Podczas szkolenia wspólnie z uczestnikami wykonuje telefony do potencjalnych klientów. Certyfikowany lifecoach z zamiłowania.
PRZEMYSŁAW JACKOWIAK
Doświadczenie w sprzedaży, obsłudze klienta i zarządzaniu zdobywał pracując przez 13 lat w międzynarodowych korporacjach. Pełnił stanowiska Przedstawiciela Handlowego, Przedstawiciela Handlowego ds. Kluczowych Klientów, Regionalnego Kierownika Sprzedaży ds. Kluczowych Klientów, Dyrektora Regionalnego, Sales & Development Managera oraz Dyrektora Sprzedaży kierując i przekształcając m.in. zespoły sprzedażowe, obsługi klienta i logistycznoadministracyjne. Zarządzał ponad stu osobowym Działem Handlowym, odpowiadając również za rozwój sprzedaży i współpracę z kluczowymi klientami, rekrutację, coaching, budowanie zespołu, tworzenie systemów motywacyjnych, budowanie i udoskonalanie procesów zmian i komunikacji wewnętrznej oraz zarządzanie projektami.
WITOLD SALSKI
Już podczas studiów odpowiadał za wyniki sprzedażowe akcji promocyjnych (BTL) na terenie Łodzi. Kierował regionem sieci sprzedaży jednego z większych dyskontów w Polsce. Jako trener biznesu dbał o wdrożenie standardów sprzedaży i zarządzania siłami sprzedaży sieci SMYK. Zarządzał zespołem trenerów sprzedaży w PKO BP, który odpowiadał za zwiększanie wyników sprzedaży na podległym regionie. Specjalizuje się w szkoleniach managerskich i sprzedażowych – jest ceniony za umiejętność sprowadzenia skomplikowanych treści, do prosto stosowalnych nawyków. Od ponad 9 lat sprzedaje usługi rozwojowe i szkoleniowe. Jest ekspertem w rozpoznawaniu i analizowaniu potrzeb klienta. Na sali szkoleniowej dzieli się zarówno swoim doświadczeniem i dobrymi praktykami, jak również, jako psycholog, wiedzą z zakresu procesów podejmowania decyzji zakupowych.
KONRAD KUŚPIT
Jest trenerem, który wyrósł z menedżera. Przeszedł długą drogę od handlowca, przez stanowiska kierownika, dyrektora regionalnego do menedżera odpowiedzialnego za cały dział sprzedaży. Jest trenerem z unikalnym, 5-poziomowym doświadczeniem w dziedzinie sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Jako menedżer projektował i wdrażał rozwiązania systemowe z zakresu marketingu i ZZL wspierające sprzedaż (systemy motywacyjne, system oceny, strategie marketingowe). 18 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, ponad 2000 zrealizowanych dni szkoleniowych, powyżej 100 procesów coachingowych. Ekspert w prowadzeniu rozmów handlowych oraz metod docierania do osób decyzyjnych w firmach. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmach takich, jak: Danone Polska, Master Foods Polska (Mars Inc.), Netia Telekom, Wittchen, Generali i Stella Pack SA. Jest również przedsiębiorcą – prowadzi własną firmę.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
