O szkoleniu
Celem szkolenia jest:
1. Poznanie podstaw statystyki w zastosowaniach praktycznych.
2. Opanowanie wybranych metod analizy statystycznej w programie MS Excel. Zajęcia mają charakter warsztatowy z wykorzystaniem popularnych dodatków programu MS Excel (m.in. analiza danych, solver itd.).
3. Nabycie umiejętności poprawnego doboru metody analizy do typu problemu badawczego oraz interpretacji uzyskanych wyników.
1. Poznanie podstaw statystyki w zastosowaniach praktycznych.
2. Opanowanie wybranych metod analizy statystycznej w programie MS Excel. Zajęcia mają charakter warsztatowy z wykorzystaniem popularnych dodatków programu MS Excel (m.in. analiza danych, solver itd.).
3. Nabycie umiejętności poprawnego doboru metody analizy do typu problemu badawczego oraz interpretacji uzyskanych wyników.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie przeznaczone jest dla:
– analityków sprzedaży,
– menadżerów sprzedaży,
– osób zajmujących się planowaniem sprzedaży,
– osób zainteresowanych tematyką prognozowania sprzedaży.
– analityków sprzedaży,
– menadżerów sprzedaży,
– osób zajmujących się planowaniem sprzedaży,
– osób zainteresowanych tematyką prognozowania sprzedaży.
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
(w godz.: 1-wszy dzień 10.00-15.15, 2-gi dzień 9.00-14.15)
Dzień 1.
1. Szeregi czasowe sprzedaży: [ 0.5 godz. ]
– rodzaje danych w analizie i prognozowaniu sprzedaży,
– składniki szeregów czasowych sprzedaży.
2. Modele rozwoju sprzedaży w czasie: [ 0.5 godz. ]
– metody naiwne,
– prognozowanie sprzedaży na podstawie metod naiwnych.
3. Trend i sezonowość sprzedaży: [ 1.5 godz. ]
– rodzaje trendów,
– wygładzanie szeregu sprzedaży (identyfikacja trendu metodą mechaniczną),
– obliczanie i interpretacja wskaźników sezonowości sprzedaży,
– model trendu.
4. Błędy prognoz: [ 0.5 godz. ]
– obliczanie błędu prognozy,
– rodzaje błędów prognoz.
5. Wyodrębnianie determinantów sprzedaży: [ 1 godz. ]
– Jak sprawdzić co wpływa na moją sprzedaż?
– testowanie korelacji sprzedaży z wybranymi zmiennymi objaśniającymi,
– determinizm sprzedaży – wyciąganie wniosków na podstawie danych z próby.
6. Budowa prostego modelu zależności jednokierunkowej: [ 1 godz. ]
– liniowy model regresji z jedną zmienną, która objaśnia sprzedaż,
– liniowy model regresji z wieloma zmiennymi objaśniającymi sprzedaż,
– ocena modelu sprzedaży,
– interpretacja związków w modelu sprzedaży,
– prognozowanie sprzedaży na podstawie liniowego modelu sprzedaży.
7. Przykład prostej analizy połączonej (conjoint): [ 1 godz. ]
– przykład badania preferencji nabywców,
– kodowanie danych jakościowych i ilościowych,
– weryfikacja cech produktu zwiększających lub zmniejszających sprzedaż.
Dzień 2.
8. Nieliniowe modele sprzedaży: [ 2 godz. ]
– model potęgowy,
– model wykładniczy,
– model hiperboliczny (określanie poziomu nasycenia sprzedaży),
– model logarytmiczny,
– model wielomianowy (cykl życia produktu).
9. Dostosowywanie poziomu ceny: [ 0.5 godz. ]
– prognozowanie sprzedaży, przy różnym poziomie ceny,
– przykład zastosowania modeli nieliniowych.
10. Modele sprzedaży z trendem analitycznym: [ 1 godz. ]
– liniowe modele z trendem,
– nieliniowe modele z trendem,
– prognozowanie sprzedaży na podstawie modeli z trendem.
11. Modele sprzedaży z trendem analitycznym i sezonowością: [ 0.5 godz. ]
– kodowanie zmian sezonowych,
– testowanie wahań sezonowych sprzedaży,
– prognozowanie sprzedaży na podstawie modeli z trendem i sezonowością.
12. Proces naśladownictwa nabywców: [ 1.5 godz. ]
– przygotowanie danych,
– prognozowanie na podstawie sprzedaży opóźnionej w czasie,
– prognozy statyczne i prognozy dynamiczne sprzedaży.
13. Prognozowanie w oparciu o modele mieszane – łączenie poznanych metod [ 0.5 godz. ]
(w godz.: 1-wszy dzień 10.00-15.15, 2-gi dzień 9.00-14.15)
Dzień 1.
1. Szeregi czasowe sprzedaży: [ 0.5 godz. ]
– rodzaje danych w analizie i prognozowaniu sprzedaży,
– składniki szeregów czasowych sprzedaży.
2. Modele rozwoju sprzedaży w czasie: [ 0.5 godz. ]
– metody naiwne,
– prognozowanie sprzedaży na podstawie metod naiwnych.
3. Trend i sezonowość sprzedaży: [ 1.5 godz. ]
– rodzaje trendów,
– wygładzanie szeregu sprzedaży (identyfikacja trendu metodą mechaniczną),
– obliczanie i interpretacja wskaźników sezonowości sprzedaży,
– model trendu.
4. Błędy prognoz: [ 0.5 godz. ]
– obliczanie błędu prognozy,
– rodzaje błędów prognoz.
5. Wyodrębnianie determinantów sprzedaży: [ 1 godz. ]
– Jak sprawdzić co wpływa na moją sprzedaż?
– testowanie korelacji sprzedaży z wybranymi zmiennymi objaśniającymi,
– determinizm sprzedaży – wyciąganie wniosków na podstawie danych z próby.
6. Budowa prostego modelu zależności jednokierunkowej: [ 1 godz. ]
– liniowy model regresji z jedną zmienną, która objaśnia sprzedaż,
– liniowy model regresji z wieloma zmiennymi objaśniającymi sprzedaż,
– ocena modelu sprzedaży,
– interpretacja związków w modelu sprzedaży,
– prognozowanie sprzedaży na podstawie liniowego modelu sprzedaży.
7. Przykład prostej analizy połączonej (conjoint): [ 1 godz. ]
– przykład badania preferencji nabywców,
– kodowanie danych jakościowych i ilościowych,
– weryfikacja cech produktu zwiększających lub zmniejszających sprzedaż.
Dzień 2.
8. Nieliniowe modele sprzedaży: [ 2 godz. ]
– model potęgowy,
– model wykładniczy,
– model hiperboliczny (określanie poziomu nasycenia sprzedaży),
– model logarytmiczny,
– model wielomianowy (cykl życia produktu).
9. Dostosowywanie poziomu ceny: [ 0.5 godz. ]
– prognozowanie sprzedaży, przy różnym poziomie ceny,
– przykład zastosowania modeli nieliniowych.
10. Modele sprzedaży z trendem analitycznym: [ 1 godz. ]
– liniowe modele z trendem,
– nieliniowe modele z trendem,
– prognozowanie sprzedaży na podstawie modeli z trendem.
11. Modele sprzedaży z trendem analitycznym i sezonowością: [ 0.5 godz. ]
– kodowanie zmian sezonowych,
– testowanie wahań sezonowych sprzedaży,
– prognozowanie sprzedaży na podstawie modeli z trendem i sezonowością.
12. Proces naśladownictwa nabywców: [ 1.5 godz. ]
– przygotowanie danych,
– prognozowanie na podstawie sprzedaży opóźnionej w czasie,
– prognozy statyczne i prognozy dynamiczne sprzedaży.
13. Prognozowanie w oparciu o modele mieszane – łączenie poznanych metod [ 0.5 godz. ]
Czas trwania
2 dni, 12 godzin
Prelegenci

dr Rafał Zbyrowski adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w badaniach ilościowych rynku i prognozowaniu sprzedaży z wykorzystaniem pakietów STATA, EViews, SPSS, Statistica, Gretl, MS Excel, AMOS. Trener Warszawskiego Instytutu Bankowości (WIB) w ramach doradztwa finansowego EFPA oraz Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji (COME). Twórca i realizator wielu kursów szkoleniowych. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych związanych z budową i praktycznym wykorzystaniem narządzi ilościowych w biznesie. Analityk posiadający w swym dorobku wiele projektów badawczych z zakresu zarządzania, planowania sprzedaży i analizy rynku nieruchomości.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
całkowita
1 380
zł
Cena zawiera:
- cena zawiera udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, serwis kawowy, lunch
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Akademia Wiedzy Użytecznej LeoPard
00-844 Warszawa
Grzybowska 77
woj. mazowieckie
Akademia Wiedzy Użytecznej LeoPard jest firmą szkoleniową, wpisaną do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez m.st. Warszawa.
Organizujemy szkolenia biznesowe, seminaria i warsztaty zarówno w formule otwartej jak i zamkniętej d...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Dokonanie zgłoszenia poprzez jeden z poniższych sposobów:
- formularz zgłoszeniowy
- telefonicznie (22) 457 03 01 lub 602-119-518,
- faksem: (22) 457 03 11,
- e-mail: akademia@awuleopard.pl
Po otrzymaniu potwierdzenia o rezerwacji miejsca należy dokonać wpłaty na poniższe konto bankowe (faktury są wydawane uczestnikom podczas szkolenia):
Akademia Wiedzy Użytecznej LeoPard
00-844 Warszawa
Plac Europejski 3
nr rachunku:
PL 62 1440 1101 0000 0000 0233 2345
- formularz zgłoszeniowy
- telefonicznie (22) 457 03 01 lub 602-119-518,
- faksem: (22) 457 03 11,
- e-mail: akademia@awuleopard.pl
Po otrzymaniu potwierdzenia o rezerwacji miejsca należy dokonać wpłaty na poniższe konto bankowe (faktury są wydawane uczestnikom podczas szkolenia):
Akademia Wiedzy Użytecznej LeoPard
00-844 Warszawa
Plac Europejski 3
nr rachunku:
PL 62 1440 1101 0000 0000 0233 2345
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Akademia Wiedzy Użytecznej LeoPard
00-844 Warszawa
Grzybowska 77