Szkolenie

Strategia Biznesowa i Operacyjna

O szkoleniu

Szkolenie BOS. Business & Operations Strategy - Strategia Biznesowa i Operacyjna jest pomyślane jako klamra spinająca wiedzę ze wszystkich poprzednich modułów cyklu. W oparciu o interaktywny case study – bardzo wierną symulację przedsiębiorstwa produkcyjnego- będzie można przetestować zdobytą wiedzę i zobaczyć, w jaki sposób z gąszcza poznanych technik wybrać to, co najlepiej pasuje do specyfiki wybranej strategii.
Wiele osób mówi, że zarządzanie strategiczne przypomina Yeti – wszyscy o nim wiedzą, ale nikt go nie widział. W przypadku strategii dochodzi jeszcze jeden element – zdecydowana większość osób jest przekonana o znaczeniu dobrze określonej strategii w firmie. Problem w tym, że choć spotykana jest dużo częściej niż śnieżna małpa to i tak nie jest to imponująca liczba. Wg badań Kaplana i Nortona tylko 10% firm faktycznie stosuje swoją strategię. Wg ich badań główną barierą jest sposób wdrożenia, wg naszych doświadczeń pierwszym problemem jest zła jej konstrukcja – zbyt ogólna strategia teoretycznie potrafi pomieścić wszystko, ale nie nadaje się jako wsparcie w podejmowaniu codziennych decyzji. Jest martwa. Z drugiej strony zbyt szczegółowe strategie nie biorą pod uwagę fundamentalnego prawa prognozowania – im więcej chcemy przewidzieć, tym błąd szybciej narasta, a im dalej w takich przewidywaniach chcemy sięgać tym bardziej błąd wyrywa się spod kontroli. Strategia musi być jednocześnie konkretna i mało szczegółowa. Jak pogodzić ogień z wodą? Trzeba skupić się na sednie funkcjonowania firmy, a by je wykryć konieczna jest prawidłowo przeprowadzona analiza strategiczna.

Najpopularniejszym sposobem zebrania doświadczeń i przewidywań dotyczących firmy jest analiza SWOT. Jest to świetne rozwiązanie, ale źle wdrożone może prowadzić do zbyt mało przydatnych wniosków. Podczas szkolenia uczestnicy będą mogli przetestować metodę zaczerpniętą z koncepcji SCOR (Supply Chain Operations Reference) pozwalającą nie tylko zmapować łańcuch dostaw, ale także wyznaczającą pięć kategorii celów i związanych z nimi KPI.

Wizja firmy chyba obecnie występuje w każdym przedsiębiorstwie. Tu doskonale widać, jak trudno przekuć wnioski płynące z SWOTa na faktyczną strategię. "Przepraszam, że piszę tak długi list, ale na krótki nie miałem czasu". Pomocnym w konkretyzacji strategii może być przegląd kilku najbardziej popularnych podejść, ale nie po to by poszerzyć swoją wiedzę, ale by z ich pomocą wyznaczyć swoją drogę.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie to kierujemy zarówno do managerów jak i do specjalistów. Udział w szkoleniu to poznanie standardów, a dla doświadczonych uczestników procesów uporządkowanie wiedzy. Manager znajdzie tu wskazówki do rozwiązania swoich codziennych kłopotów, by mógł skupić się na swoich kluczowych celach, a specjalista znajdzie odpowiednie dla siebie narzędzia do rozwoju swoich kompetencji, by mógł usprawnić procesy którymi na co dzień się zajmuje.

Program szkolenia

  • Strategia – między ogólnikami a zbytnią szczegółowością. Jak pogodzić ogień z wodą?
  • Analiza strategiczna. Koncepcja SCOR
  • Wyznaczenie strategii biznesowej i przekucie jej na KPI
  • "Plan jest niczym, a planowanie wszystkim"
  • Lean vs Agile vs ToC 
  • Zmiana w zarządzaniu strategicznym

Czas trwania

Szkolenie online: 4 dni, 8 sesji
Szkolenie stacjonarne: 3 dni, 8 sesji

Prelegenci

Cytat

Trener MPM Productivity management Sp. z o.o.

Gdzie i kiedy

Wrocław 11 - 13 maja 2021
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Online 10 - 13 maja 2021

Zapisz się

Cena
za osobę
3300 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena
za osobę - przy płatności na 6 tygodni przed szkoleniem
2900 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

MPM Productivity Management Sp. z o.o.
61-655 Poznań
os. Na Murawie 13/2a
woj. wielkopolskie
MPM Productivity Management Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-konsultingowa, specjalizująca się w doradztwie i szkoleniach z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania produkcją i logistyką w procesie tworzenia wartości dodanej. Firma istnie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

MPM Productivity Management Sp. z o.o.
61-655 Poznań os. Na Murawie 13/2a
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!