O szkoleniu
Szkolenie polecamy głównym księgowym, innym pracownikom działów finansowych / księgowych.
Program szkolenia
1. Ryzyka w dziale podatkowym:
a) ryzyko finansowe:
• zaległości podatkowe, odsetki, dodatkowe należności o charakterze karnym od 2019 r. – czy wiesz o wszystkich?
• kwantyfikacja ryzyka podatkowego – jak skalkulować?
• mechanizmy zarządzania ryzykiem podatkowym – schematy działań w zależności od poziomu.
b) ryzyka osobiste (KK i KKS):
• jak znajduje się osobę winną? Podstawy przypisania odpowiedzialności księgowemu, członkowi zarządu, szeregowemu pracownikowi,
• kary, środki karne i inne konsekwencje,
• najczęstsze przestępstwa (o których istnieniu nie wiesz),
• zmniejszanie ryzyka osobistego – praktyki na co dzień i 3 narzędzia do użycia,
• okres przedawnienia,
• czynny żal i DPO – jak skutecznie zastosować.
c) ryzyko reputacyjne:
• jak nie informować o swoich podatkach – przykłady polskich i światowych afer reputacyjnych,
• nie tylko opinia publiczna – ryzyko „czarnej listy”,
• zarządzanie ryzykiem reputacyjnym.
2. Zarządzanie funkcją podatkową:
a) optymalizacja podatkowa – wolno czy nie?
b) unikanie a uchylanie się od opodatkowania – co można podatnikowi?
c) ogólna klauzula unikania opodatkowania (GAAR) w polskich przepisach – gdzie jest granica działań Tax Compliance Officera.
3. Strategia podatkowa – nowy obowiązek od 2021 r.:
a) podmioty zobowiązane – czyli limit 50 mln EUR liczyć dla całej grupy?
b) sporządzenie i publikacja – dobre praktyki,
c) zakres informacji zawartych w strategii podatkowej – co trzeba, a co warto upublicznić?
d) ryzyka związane z opublikowaniem strategii podatkowej,
e) forma, częstotliwość publikacji,
f) transakcje z podmiotami powiązanymi,
g) wyłączenia,
h) sankcje.
4. Narzędzia celowane organów podatkowych:
a) GAAR,
b) MDR,
c) tzw. Big Data – STIR, JPK,
d) sprawozdanie z zatorów płatniczych,
e) publikacja danych podatkowych przez MF.
5. Wewnętrzne procedury podatkowe – schematy wzorcowych procedur:
a) procedura należytej staranności VAT,
b) rocedura należytej staranności WHT,
c) procedura MDR i procedura należytej staranności MDR,
d) procedura Białej Listy i Split-Payment,
e) pełnomocnictwa – formularze, zakres, uprawnieni, zasady udzielania,
f) które dokumenty musi podpisać zarząd? Zmiany od 1 lipca 2020.
6. Bądź gotowy do kontroli:
a) kontrole podatkowe – obecne trendy,
b) jak pilnować kontrolujących – granice, których nie wolno przekraczać,
c) korzystne dowody dla podatnika – jak je znaleźć i włączyć do materiału dowodowego,
d) wybór strategii w toku postepowania – aktywna czy pasywna?
e) dobre praktyki – instrukcja krok po kroku jak się przygotować do i jak współpracować z kontrolującymi,
f) pracownik działu księgowego / finansowego w toku przesłuchania – na przykładzie.
7. Zarządzanie funkcją podatkową w organizacjach – dobre praktyki:
a) zasady dla pracowników działu – jak zapobiegać wybieraniu ryzykownych dróg na skróty?
b) tworzenie efektywnego przepływu informacji,
c) systemowe działania polepszające efektywność pracy – monitoring zmian, znajomość trendów, zaangażowanie pracowników innych działów.
8. Jakiego nowego ustawodawstwa przeciwdziałającego optymalizacji podatkowej możemy się spodziewać w przyszłości?
Czas trwania
Prelegenci

Barbara Filemonowicz – członek zarządu w Spółce Doradztwa Podatkowego ADN, doradca podatkowy oraz radca prawny z wieloletnim doświadczeniem w firmach tzw. wielkiej czwórki. Specjalizuje się w projektach z zakresu sporów podatkowych – przygotowania i wsparcia przedsiębiorców w toku kontroli podatkowej, kontroli celnej-skarbowej, postępowań interpretacyjnych i podatkowych, jak również reprezentacji przedsiębiorców jako pełnomocnik procesowy przed sądami administracyjnymi, w tym Naczelnym Sądem Administracyjnym. Uczestniczyła w projektach z zakresu minimalizacji ryzyk podatkowych, w szczególności przygotowania i wdrożenia procedur podatkowych, weryfikacji kontrahentów pod kątem oszustw VAT, jak również wdrożenia polityk ograniczających ryzyko odpowiedzialności karnej skarbowej członków zarządu i pracowników działów finansowych. Kompleksowo wpiera przedsiębiorców w ich działalności prawno-podatkowej.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o zgłoszenie z użyciem formularza rejestracji online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
