Szkolenie

Strategic sourcing - Strategie zakupowe

O szkoleniu

Strategie zakupowe to intensywny trening dla kupców, menedżerów, którzy chcą zbudować, wdrożyć lub udoskonalić strategię zakupową w celu optymalizacji kosztów. Uczestnicy poznają sprawdzone narzędzia wspierające proces zakupowy, które będą mogli zastosować w zarządzaniu zakupami we własnej firmie. Warsztaty Strategie zakupowe pomogą usprawnić procesy wewnętrzne w dziale zakupów, optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego oraz przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów. Chcesz poszerzyć swoją wiedzę oraz poznać narzędzia i techniki pomocne w pracy zakupowca? Efektem szkolenia Strategie zakupowe będzie poznanie narzędzi, które pomogą w samodzielnym zbudowaniu, doskonaleniu strategii zakupowej. UCZESTNICY SZKOLENIA STRATEGIE ZAKUPOWE DOWIEDZĄ SIĘ: Jak organizować zakupy w przedsiębiorstwie? Jak szacować potrzeby zakupowe i jak dokonywać wyboru strategii zakupowych? Jak doskonalić proces prognozowania zakupów i optymalnie zarządzać kosztami i wydatkami zakupowymi? Jak wybierać i oceniać dostawców? Jak nadzorować procesy zakupowe? Jak szacować i kontrolować krytyczne obszary zakupów, aby minimalizować ryzyko? Jak optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego? Jak doskonalić przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów? UCZESTNICY SZKOLENIA STRATEGIE ZAKUPOWE OTRZYMUJĄ GOTOWE DO ZASTOSOWANIA WZORY I FORMULARZE: Ramowy spis treści strategii Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL) Wzór kategoryzacji przy pomocy metody Krajicka Wzór macierzy BCG Wór macierzy 5 sił Portera Wzór opisu otoczenia PEST Narzędzie kalkulacji TCO (MS EXCEL) Narzędzie kalkulacji CKN (MS EXCEL) Narzędzie definiowania celów w zakupach Narzędzie priorytetyzacji celów oszczędnościowych Karty dźwigni zakupowych
Kto powinien wziąć udział?
  • dyrektorów zarządzających, którzy mają wpływ na strategie zakupowe w przedsiębiorstwie,
  • dyrektorów działów zakupów,
  • kierowników działów logistyki i zakupów,
  • menedżerów kategorii zakupów,
  • służb zakupowych,
  • wszystkich osób biorących czynny udział w wypracowaniu strategii zakupowej w firmie.

Program szkolenia

Podstawowe dokumenty formalizujące zakupy– regulowanie warunków dokonywania zakupów jako metoda optymalizacji zarządzania zakupami

  • Strategia zakupowa
  • Procedura zakupowa
  • Procedura oceny dostawców
  • Instrukcje zakupowe
  • Inne dokumenty warunkujące zakupy
  • Powiązanie dokumentów zakupowych z innymi dokumentami przedsiębiorstwa

Kategoryzacja zakupów

  • Wyznaczenie głównych kategorii zakupowych
  • Określenie liczby kategorii zakupowych
  • Określenie relacji indeks materiałowy a kategoria
  • Kategoryzacja metoda wartości – ABC
  • Kategoryzacja metodą Kraljic’a
  • Kryteria konsolidacji zakupów poszczególnych w kategoriach zakupowych
  • Sposób budowy kategorii w ERP (sap)

Definiowanie sposobu zarządzania podstawymi kategoriami zakupowymi

  • Zakupy surowców
  • Zakupy opakowań
  • Zakupy usług
  • Zakupy usług transportowych
  • Zakupy pozostałych usług
  • Zakupy administracyjnych
  • Zakupy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Inwestycji i remontów
  • Pozostałych zakupów

Analiza obecnego rynku – Wskazanie dostawców i produktów

  • Sourcing zakupów – sterowanie zakupami w poszczególnych grupach materiałów i usług
  • Ocena rynku – Model analiz otoczenia makro PEST(EL)
  • Ocena siły zakupowej w danej kategorii przy pomocy macierzy pozycjonowania rynkowego
  • Analiza wpływu otoczenia na zakupy przy pomocy modelu 5 sił Portera
  • RACI – podział ról w zarządzaniu kategorią, współpraca zakupów z partnerem biznesowym (klientem wewnętrznym) – model piramidy współpracy
  • Analizę ABC – rozproszenie bazy wydatków i dostawców
  • Podstawowe wskaźniki oceny finansowej
  • Dźwignie zakupowe  – techniki definiowania usprawnień

Przewidywane tendencje rozwojowe na tym rynku

  • Rynek, a analiza własnej pozycji rynkowej i zakupowej przy pomocy macierzy pozycjonowania strategicznego BCG
  • Kierunki rozwoju rynku

Definiowanie oszczędności w obszarze zakupów

  • Model TCO i LCC – koszt całkowity i koszt cyklu życia
  • Konsolidacja  zakupów – ocena zasadności zakupów
  • Konsolidacja zakupów w kategorii zakupowej – wady i zalety
  • Potencjalne problemy związane z kategoryzacją

Sposób magazynowania, utrzymanie zapasów lub ich brak,

  • Magazynowanie
  • Umowy konsygnacyjne
  • Umowy depozytowe
  • Zakupy na rynku
  • Powiązanie kategoryzacji metodą Krajika z sposobem magazynowania

Ocena ryzyka zakupowego

Substytucja i jej konsekwencje – alternatywne bomy, wzrost spadek kosztów zakupów

Cele zakupów – zakupowe KPI

  • Cele operacyjne
  • Cele strategiczne
  • Matryca celów
  • Kontrola i pomiar celów
  • Wyznaczanie priorytetów w zakresie celów
  • Wyznaczanie priorytetów w zakresie oszczędności zakupowych

Przykłady budowy strategii w poszczególnych kategoriach zakupowych

  • Opis strategii zakupów surowców
  • Opis strategii zakupów opakowań
  • Opis strategii zakupów usług
  • Opis strategii zakupów usług transportowych
  • Opis strategii zakupów pozostałych usług
  • Opis strategii zakupów administracyjnych
  • Opis strategii zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Opis strategii zakupów  w zakresie inwestycji i remontów

Prelegenci

Cytat

dr Marek Kasperek – praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach.
Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.

Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

Gdzie i kiedy

Ustroń 26 - 27 listopada 2020
Hotel Olympic****Wellness&SPA

43-450 Ustroń

Grażyńskiego 10

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Wisła 22 - 23 października 2020
Hotel STOK****SKI&SPA

43-460 Wisła

Jawornik 52A

woj. śląskie

Weź udział

Cena 1
zł brutto za 1 osobę
1290 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Weź udział
Cena 2
zł brutto za 1 osobę za szkolenie z zakwaterowaniem
1790 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Weź udział

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice ul. Kozielska 137d
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!