Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/strategic-sourcing-strategie-zakupowe-73761-id5854

Informacje o szkoleniu

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Strategie zakupowe to intensywny trening dla kupców, menedżerów, którzy chcą zbudować, wdrożyć lub udoskonalić strategię zakupową w celu optymalizacji kosztów.

Uczestnicy poznają sprawdzone narzędzia wspierające proces zakupowy, które będą mogli zastosować w zarządzaniu zakupami we własnej firmie.
Warsztaty Strategie zakupowe pomogą usprawnić procesy wewnętrzne w dziale zakupów, optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego oraz przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów.

Chcesz poszerzyć swoją wiedzę oraz poznać narzędzia i techniki pomocne w pracy zakupowca?

Efektem szkolenia Strategie zakupowe będzie poznanie narzędzi, które pomogą w samodzielnym zbudowaniu, doskonaleniu strategii zakupowej.

UCZESTNICY SZKOLENIA STRATEGIE ZAKUPOWE DOWIEDZĄ SIĘ:

Jak organizować zakupy w przedsiębiorstwie?
Jak szacować potrzeby zakupowe i jak dokonywać wyboru strategii zakupowych?
Jak doskonalić proces prognozowania zakupów i optymalnie zarządzać kosztami i wydatkami zakupowymi?
Jak wybierać i oceniać dostawców?
Jak nadzorować procesy zakupowe?
Jak szacować i kontrolować krytyczne obszary zakupów, aby minimalizować ryzyko?
Jak optymalizować i doskonalić pracę zespołu zakupowego?
Jak doskonalić przepływ informacji wewnątrz i na zewnątrz działu zakupów?

UCZESTNICY SZKOLENIA STRATEGIE ZAKUPOWE OTRZYMUJĄ GOTOWE DO ZASTOSOWANIA WZORY I
FORMULARZE:

Ramowy spis treści strategii
Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)
Wzór kategoryzacji przy pomocy metody Krajicka
Wzór macierzy BCG
Wór macierzy 5 sił Portera
Wzór opisu otoczenia PEST
Narzędzie kalkulacji TCO (MS EXCEL)
Narzędzie kalkulacji CKN (MS EXCEL)
Narzędzie definiowania celów w zakupach
Narzędzie priorytetyzacji celów oszczędnościowych
Karty dźwigni zakupowych

Szkolenie skierowane jest do:

  • dyrektorów zarządzających, którzy mają wpływ na strategie zakupowe w przedsiębiorstwie,
  • dyrektorów działów zakupów,
  • kierowników działów logistyki i zakupów,
  • menedżerów kategorii zakupów,
  • służb zakupowych,
  • wszystkich osób biorących czynny udział w wypracowaniu strategii zakupowej w firmie.

Program szkolenia:

Podstawowe dokumenty formalizujące zakupy– regulowanie warunków dokonywania zakupów jako metoda optymalizacji zarządzania zakupami

  • Strategia zakupowa
  • Procedura zakupowa
  • Procedura oceny dostawców
  • Instrukcje zakupowe
  • Inne dokumenty warunkujące zakupy
  • Powiązanie dokumentów zakupowych z innymi dokumentami przedsiębiorstwa

Kategoryzacja zakupów

  • Wyznaczenie głównych kategorii zakupowych
  • Określenie liczby kategorii zakupowych
  • Określenie relacji indeks materiałowy a kategoria
  • Kategoryzacja metoda wartości – ABC
  • Kategoryzacja metodą Kraljic’a
  • Kryteria konsolidacji zakupów poszczególnych w kategoriach zakupowych
  • Sposób budowy kategorii w ERP (sap)

Definiowanie sposobu zarządzania podstawymi kategoriami zakupowymi

  • Zakupy surowców
  • Zakupy opakowań
  • Zakupy usług
  • Zakupy usług transportowych
  • Zakupy pozostałych usług
  • Zakupy administracyjnych
  • Zakupy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Inwestycji i remontów
  • Pozostałych zakupów

Analiza obecnego rynku – Wskazanie dostawców i produktów

  • Sourcing zakupów – sterowanie zakupami w poszczególnych grupach materiałów i usług
  • Ocena rynku – Model analiz otoczenia makro PEST(EL)
  • Ocena siły zakupowej w danej kategorii przy pomocy macierzy pozycjonowania rynkowego
  • Analiza wpływu otoczenia na zakupy przy pomocy modelu 5 sił Portera
  • RACI – podział ról w zarządzaniu kategorią, współpraca zakupów z partnerem biznesowym (klientem wewnętrznym) – model piramidy współpracy
  • Analizę ABC – rozproszenie bazy wydatków i dostawców
  • Podstawowe wskaźniki oceny finansowej
  • Dźwignie zakupowe  – techniki definiowania usprawnień

Przewidywane tendencje rozwojowe na tym rynku

  • Rynek, a analiza własnej pozycji rynkowej i zakupowej przy pomocy macierzy pozycjonowania strategicznego BCG
  • Kierunki rozwoju rynku

Definiowanie oszczędności w obszarze zakupów

  • Model TCO i LCC – koszt całkowity i koszt cyklu życia
  • Konsolidacja  zakupów – ocena zasadności zakupów
  • Konsolidacja zakupów w kategorii zakupowej – wady i zalety
  • Potencjalne problemy związane z kategoryzacją

Sposób magazynowania, utrzymanie zapasów lub ich brak,

  • Magazynowanie
  • Umowy konsygnacyjne
  • Umowy depozytowe
  • Zakupy na rynku
  • Powiązanie kategoryzacji metodą Krajika z sposobem magazynowania

Ocena ryzyka zakupowego

Substytucja i jej konsekwencje – alternatywne bomy, wzrost spadek kosztów zakupów

Cele zakupów – zakupowe KPI

  • Cele operacyjne
  • Cele strategiczne
  • Matryca celów
  • Kontrola i pomiar celów
  • Wyznaczanie priorytetów w zakresie celów
  • Wyznaczanie priorytetów w zakresie oszczędności zakupowych

Przykłady budowy strategii w poszczególnych kategoriach zakupowych

  • Opis strategii zakupów surowców
  • Opis strategii zakupów opakowań
  • Opis strategii zakupów usług
  • Opis strategii zakupów usług transportowych
  • Opis strategii zakupów pozostałych usług
  • Opis strategii zakupów administracyjnych
  • Opis strategii zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Opis strategii zakupów  w zakresie inwestycji i remontów

Informacje o prelegentach:

dr Marek Kasperek – praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach.
Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.

Doktor zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Akademii Ekonomicznej, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1290 zł brutto za 1 osobę
  • 1790 zł brutto za 1 osobę za szkolenie z zakwaterowaniem

Cena zawiera:

udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy.

Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Strategic sourcing - Strategie zakupowe