Strategiczne zarządzanie HR – jak zapewnić trwałą konkurencyjność przedsiębiorstwa?

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przygotowanie słuchaczy do opracowania i wdrożenia strategii personalnej, która zapewni długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się, tj. będzie:

  • Znał nowe trendy w zarządzaniu i nowy model zarządzania HR.
  • Potrafił wyliczyć wpływ działań HR na poprawę wyników finansowych firmy.
  • Potrafił wyznaczyć cele w obszarze HR i opracować strategię HR wspierającą strategię biznesową firmy.
  • Potrafił dobrać właściwe KPI do celów strategicznych w obszarze HR.
  • Potrafił dobrać Inicjatywy strategiczne w obszarze HR budujące trwałą konkurencyjność firmy.
  • Znał wybrane narzędzia wspierające realizacje strategicznych Inicjatyw HR-owych i potrafił je wykorzystać w praktyce.
  • Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie strategicznego zarządzania HR.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski i unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw.
  • Pogram oparty na doświadczeniach FIG Polska w kaskadowaniu strategii, w tym celów, KPI i projektach przeprowadzonych w ponad 150 polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Prezentacja narzędzi umożliwiających kaskadowanie celów i mierników
    finansowych jak ROCE, EVA, EBITDA, EBIT itd. na niższe szczeble organizacji.
  • Elastyczne rozwiązania w zakresie systemu KPI, które mogą być wykorzystywane w procesach kaskadowania strategii na poziom pionów, departamentów czy działów, jak również linii biznesowych.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk.

Uwaga: Rekomendowany jest jednoczesny udział prezesów zarządów i dyrektorów HR.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników, test wprowadzający.
  2. Światowe trendy w obszarach HR. Co mogą zaoferować eksperci HR swoim organizacjom?
    1. Tradycyjny a nowoczesny model HR. Czym się różnią?
    2. Rola HR w organizacji z perspektywy zarządu i kadry menedżerskiej. Kim jest HR business partner? – Badania, Dyskusja moderowana
  3. Strategia biznesowa przedsiębiorstwa a strategia HR. Jak je powiązać?
    1. Wartość przedsiębiorstwa a wartość kapitału ludzkiego firmy.
    2. Jakie cele strategiczne należy stawiać w obszarze kapitału ludzkiego, aby wzmacniać konkurencyjność firmy?
    3. Jak zaprezentować strategię HR jako składnik strategii firmy? Budowa map strategicznych HR.
    4. Jak powiązać działania w obszarze HR z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa – budowa łańcuchów przyczynowo-skutkowych. – Case study
  4. HR Scorecard – narzędzie monitoringu strategii HR firmy.
    1. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w zarządzaniu kapitałem ludzkim i ich analiza.
    2. Obiektywne badania pracowników i KPI.
    3. Finansowe pomiary efektywności kapitału ludzkiego (Human Capital ROI). – Case study
  5. HR – cost center czy profit center?
    1. Pracownik – koszt czy inwestycja: analiza rentowności pracy.
    2. Koszty zaniechania rozwoju zasobów ludzkich przez pryzmat konkurencyjności firmy. – Ćwiczenia, Dyskusja moderowana
  6. Podsumowanie dnia.

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Strategia HR jako zbiór projektów strategicznych wspierających cele biznesowe firmy.
  3. Kultura przedsiębiorstwa. Jak budować organizację opartą na wartościach?
    1. Które kultury organizacyjne sprzyjają koncentracji na celach strategicznych?
    2. Modele kultur organizacyjnych a wyniki przedsiębiorstw. Które kultury wzmacniają długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa?
    3. Jak skutecznie wdrażać misję, wizję i wartości oraz budować organizację opartą na wartościach? Przegląd innowacyjnych narzędzi. – Ćwiczenie
  4. Rozwój strategicznych kompetencji. Jakich kompetencji będziemy potrzebować, aby zrealizować naszą wizję?
    1. Identyfikacja strategicznych kompetencji w oparciu o „Macierz Kompetencji” i modele kompetencyjne.
    2. Jak powiązać cele strategiczne firmy z modelem kompetencyjnym i odpowiednim zestawem kompetencji?
    3. „Macierz Kompetencji” – narzędzie do identyfikacji wąskich gardeł kompetencyjnych oraz tworzenia planów rozwojowych pracowników.
    4. Kiedy i dla kogo budować strategiczne ścieżki kariery? Jak zarządzać talentami? Jak unikać błędów w zarządzaniu talentami oraz unikać pułapek ścieżek kariery?
    5. Kiedy i jak należy zwalniać pracowników? Trudne, ale konieczne rozstania. – Ćwiczenia
  5. Rekrutacje, awanse, sukcesje. Ile kosztują nietrafione rekrutacje i awanse?
    1. Rekrutacja jako najważniejszy proces pozyskania zasobów ludzkich.
    2. Jak ograniczyć koszty złych rekrutacji i awansów?
    3. Onboarding – jak skutecznie wdrożyć kandydata do firmy i nie utracić już wdrożonego pracownika? – Ćwiczenia
  6. Zaangażowanie pracowników jako strategiczny czynnik sukcesu organizacji. Jak utrzymać zaangażowanie menedżerów i pracowników w długim okresie?
    1. Motywacja a zaangażowanie. Czym się różnią?
    2. Jakie są główne motywatory pracowników pokoleń X, Y i Z?
    3. Jak budować innowacyjne i skuteczne systemy motywacyjne? – Ćwiczenie
  7. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni, 09:00-17:00

Prelegenci

Małgorzata Żurawska

Trener FIG Polska, z ponad 20 letnim doświadczeniem w obszarach HR. Specjalizuje się w budowaniu strategii personalnej, programach rozwojowych i motywacyjnych, ocenach rocznych, komunikacji interpersonalnej, zarządzaniu wynagrodzeniami i systemem benefitów.

Ekspert z praktycznym podejściem w zakresie doboru KPI do oceny skuteczności działań HR. Promotor dialogu pomiędzy Biznesem & HR w organizacji. Ekspert w zakresie systemu Zarządzania przez cele (ZPC, MBO), wspiera firmy w szybkim i intuicyjnym przeprowadzeniu procesu wyznaczania celów oraz ich bieżącego kaskadowania i monitorowania.

Posiada wieloletnie doświadczenie w doradzaniu zarządom firm międzynarodowych w budowaniu marki pracodawcy, w zarządzaniu różnorodnością oraz modelowaniu pożądanej kultury organizacyjnej, w tym także budowaniu kultury organizacyjnej po przejęciach i fuzjach. Setki przeprowadzonych procesów rekrutacyjnych, w tym także jako certyfikowany Assessor AC/DC. Doświadczona we wdrażaniu i certyfikacji standardu SA8000 (Social Accountability).

Od 10 lat działa w sektorze produkcyjnym jako HR Manager stawiając czoła standardom: ISO, BRC, QRM, Lean Manufacturing. Obecnie odpowiada za budowanie spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy w roli Regional HR Manager Poland w Viskase Polska.

Wykładowca i trener na studiach MBA „Zarządzanie Kapitałem Ludzkim” na WSH. Wewnętrzny trener w organizacji, prowadzi projekty rozwojowe kadry średniego szczebla. Prowadziła warsztaty z „Nowoczesnych narzędzi HR” wykorzystywanych w rekrutacjach dla Katowickiego WUP’u.

Absolwentka MBA Oxford Brookes University. Ukończyła Excellence in HR Management Certified International Human Resource Manager (CICHRM©) oraz Certified International Professional Trainer® (CIPT®).

Inicjatorka cyklicznych spotkań HR Managerów z LSSE. Partner merytoryczny w projekcie powstania raportu płacowego z regionu LSSE, rozbudowanego o wskaźniki absencji i fluktuacji. Pomysłodawczyni i wykonawca projektu powstania klasy zawodowej o profilu operator tworzyw sztucznych przy współpracy z Zespołem Szkoła Nr 1 w Lubinie.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi m.in. szkolenia „Strategiczne zarządzanie HR. Jak zapewnić trwałą konkurencyjność przedsiębiorstwa?”.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Golden Tulip

Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
4 350
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna
za zapisy do 15 lutego
4 132
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!