Szkolenie

Strategiczne zarządzanie HR – jak zapewnić trwałą konkurencyjność przedsiębiorstwa?

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przygotowanie słuchaczy do opracowania i wdrożenia strategii personalnej, która zapewni długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się, tj. będzie:

Znał nowe trendy w zarządzaniu i nowy model zarządzania HR.
Potrafił wyliczyć wpływ działań HR na poprawę wyników finansowych firmy.
Potrafił wyznaczyć cele w obszarze HR i opracować strategię HR wspierającą strategię biznesową firmy.
Potrafił dobrać właściwe KPI do celów strategicznych w obszarze HR.
Potrafił dobrać Inicjatywy strategiczne w obszarze HR budujące trwałą konkurencyjność firmy.
Znał wybrane narzędzia wspierające realizacje strategicznych Inicjatyw HR-owych i potrafił je wykorzystać w praktyce.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie strategicznego zarządzania HR.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski i unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw.
  • Pogram oparty na doświadczeniach FIG Polska w kaskadowaniu strategii, w tym celów, KPI i projektach przeprowadzonych w ponad 150 polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Prezentacja narzędzi umożliwiających kaskadowanie celów i mierników
    finansowych jak ROCE, EVA, EBITDA, EBIT itd. na niższe szczeble organizacji.
  • Elastyczne rozwiązania w zakresie systemu KPI, które mogą być wykorzystywane w procesach kaskadowania strategii na poziom pionów, departamentów czy działów, jak również linii biznesowych.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk.

Uwaga: Rekomendowany jest jednoczesny udział prezesów zarządów i dyrektorów HR.

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników, test wprowadzający.
  2. Światowe trendy w obszarach HR. Co mogą zaoferować eksperci HR swoim organizacjom?
    1. Tradycyjny a nowoczesny model HR. Czym się różnią?
    2. Rola HR w organizacji z perspektywy zarządu i kadry menedżerskiej. Kim jest HR business partner? – Badania, Dyskusja moderowana
  3. Strategia biznesowa przedsiębiorstwa a strategia HR. Jak je powiązać?
    1. Wartość przedsiębiorstwa a wartość kapitału ludzkiego firmy.
    2. Jakie cele strategiczne należy stawiać w obszarze kapitału ludzkiego, aby wzmacniać konkurencyjność firmy?
    3. Jak zaprezentować strategię HR jako składnik strategii firmy? Budowa map strategicznych HR.
    4. Jak powiązać działania w obszarze HR z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa – budowa łańcuchów przyczynowo-skutkowych. – Case study
  4. HR Scorecard – narzędzie monitoringu strategii HR firmy.
    1. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w zarządzaniu kapitałem ludzkim i ich analiza.
    2. Obiektywne badania pracowników i KPI.
    3. Finansowe pomiary efektywności kapitału ludzkiego (Human Capital ROI). – Case study
  5. HR – cost center czy profit center?
    1. Pracownik – koszt czy inwestycja: analiza rentowności pracy.
    2. Koszty zaniechania rozwoju zasobów ludzkich przez pryzmat konkurencyjności firmy. – Ćwiczenia, Dyskusja moderowana
  6. Podsumowanie dnia.

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Strategia HR jako zbiór projektów strategicznych wspierających cele biznesowe firmy.
  3. Kultura przedsiębiorstwa. Jak budować organizację opartą na wartościach?
    1. Które kultury organizacyjne sprzyjają koncentracji na celach strategicznych?
    2. Modele kultur organizacyjnych a wyniki przedsiębiorstw. Które kultury wzmacniają długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa?
    3. Jak skutecznie wdrażać misję, wizję i wartości oraz budować organizację opartą na wartościach? Przegląd innowacyjnych narzędzi. – Ćwiczenie
  4. Rozwój strategicznych kompetencji. Jakich kompetencji będziemy potrzebować, aby zrealizować naszą wizję?
    1. Identyfikacja strategicznych kompetencji w oparciu o „Macierz Kompetencji” i modele kompetencyjne.
    2. Jak powiązać cele strategiczne firmy z modelem kompetencyjnym i odpowiednim zestawem kompetencji?
    3. „Macierz Kompetencji” – narzędzie do identyfikacji wąskich gardeł kompetencyjnych oraz tworzenia planów rozwojowych pracowników.
    4. Kiedy i dla kogo budować strategiczne ścieżki kariery? Jak zarządzać talentami? Jak unikać błędów w zarządzaniu talentami oraz unikać pułapek ścieżek kariery?
    5. Kiedy i jak należy zwalniać pracowników? Trudne, ale konieczne rozstania. – Ćwiczenia
  5. Rekrutacje, awanse, sukcesje. Ile kosztują nietrafione rekrutacje i awanse?
    1. Rekrutacja jako najważniejszy proces pozyskania zasobów ludzkich.
    2. Jak ograniczyć koszty złych rekrutacji i awansów?
    3. Onboarding – jak skutecznie wdrożyć kandydata do firmy i nie utracić już wdrożonego pracownika? – Ćwiczenia
  6. Zaangażowanie pracowników jako strategiczny czynnik sukcesu organizacji. Jak utrzymać zaangażowanie menedżerów i pracowników w długim okresie?
    1. Motywacja a zaangażowanie. Czym się różnią?
    2. Jakie są główne motywatory pracowników pokoleń X, Y i Z?
    3. Jak budować innowacyjne i skuteczne systemy motywacyjne? – Ćwiczenie
  7. Podsumowanie zajęć.

Prelegenci

Cytat

Marlena Adamska

Trenerka i konsultantka biznesu, ekspertka w obszarach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Prezes Zarządu w firmie consultingowo – informatycznej, tworzącej rozwiązania wspierające obszar HR i biznesu. Koordynuje prace zespołu consultingowo-informatycznego w zakresie rozwiązań informatycznych (m.in. systemy do samoobsługi pracowniczej, onboarding oceny kompetencji, zarządzania procesem szkoleń, komunikacji, prezentacji KPI i grywalizacji), wykorzystując metodykę SCRUM.

Współtwórczyni szeregu projektów z obszaru doradztwa personalnego (m.in. wypracowanie struktury organizacyjnej, wartościowanie stanowisk, opracowanie systemów motywacyjnych, audyty personalne), zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym.

Realizuje projekty szkoleniowe, doradcze i audytoryjne; Doświadczony trener w obszarze kompetencji rozwojowych (projekty szkoleniowe m.in. dla Newell Rubbermaid Włocławek, Bierbaum Polska Sp. z o.o., Decostayle PRO Sp. z o.o., Zelmer Rzeszów, Pracodawcy Pomorza i Kujaw, PZL Mielec). Audytor wewnętrzny zintegrowanych systemów zarządzania jakością ISO 9001. Wykładowczyni akademicka na Wydziale Zarządzania Zasobami Ludzkimi (w tym MBA).

Wśród jej kluczowych Klientów są duże firmy zatrudniające powyżej 500 pracowników, w tym m.in.: Zelmer SA w Rzeszowie – obecnie BSH, iQor Global Services Poland, Sivantos, SPX Flow Technology, Visscher – Caravelle Poland, VICIM Poland, DBW Polska, Centrum Operacyjne, Federal Mogul Bimet SA.

Gdzie i kiedy

Online 16 - 17 marca 2021

Weź udział

Cena
za osobę
3250 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!